Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-17 12:26:51 följande:
    Funderar på en smörgås med makrill i tomatsås på....mums....drömde om mitt x inatt, va så annorlunda..vi var hemma hos han , å han skulle psssa sitt systerbarn (bergatrollets barn) . en svägerska sänd fr det varmaste...ja ni fattar. iallafall....vi hade då fått vår son, å jag minns inte varför men jag blev arg på han för ngt...men för första gng så pratade han med mig normalt...å vi kunde diskutera på en vanlig nivå, vilket aldrig lär hända fr hans sida.iallafall.....han skulle flytta utomlands...jag vet inte vad denna dröm betyder, å jag brukar kunna tyda drömmar men nu står det still??!!
    har ingen aning om vad det kan betyda. kanske ingenting mer än att du önskar att ha det så?

smörgås med makrill i tomatsås låter så himlans gott! dem har inte det här :( Bara massa tonfisk konserver, hmmmm
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-17 12:47:30 följande:
    sååå i vanlig ordning så ringde jag spicialförlossningen på östra.vissa av er läste säkert hur jag för ca 2 dagar sen slängde upp foten för att kolla en tå som ömmade, jag ser ju inget då magen e i vägen så jag la upp foten på handfatyet. hade nageltrång pga svullna fötter kvällstid, då går inte fötterna ihop med skorna direkt. i vilket fall som helst så böjde jag mig framåt å det gick bra, sen när jag skulle resa mig så va det som om magen krampade till å det gkorde ONT, men släppte rätt så fort, kan säja attd et var som när man får kramp i en tå å den spretar, typ så fast i magen...så jag ringde å frågade om detta nu, å Bm sa att det mest troligt blev en sne vridning i ligamenten som e helt ofarligt, men vanligt vid en sådan typ av rörelse.å att det inte skadat min lille bebbe.va skönt....
    se, inget att oroa sig för :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-17 13:13:46 följande:
    mjo jag har nog lite blandade känslor vad det gäller mitt x, inte några romantiska fantasier på ngt vis, men om han flyttar...åå va skönt, MEN min son då? ska han inte ha sin pappa? hm...som sagt lite blandade känslor. jodå mackan va supergod..haha jag kan skicka till dig? sådana burkar? haha näe förhoppningsvis inte, jag sa till natalie igår, uch nu e jag lite orolig för din lillebror....hon himlade med ögonen å nästan fräste fram.-men lägg av, han sover väl!!!! Låt han vara!!hahahahaahhaahhahahah nu e hon inne i riktig tonårsperiod:)
    jo men det förstår jag. men det finns ju massa barn som inte har 2 föräldrar och mår bra iallafall. ibland beroende på föräldrarna så kan ju faktiskt barnen må dåligt...
    vad rolig din dotter är. hon har ju nog rätt, han sover nog :D
  • elinnnnn

Sweetlilly: vad lyxigt :D:D:D:D iallafall för den som måste fixa maten hehe

bbelly: ja jag hoppas också det så slippe rman lägga ut dryg en tusenlapp :D fast jag tvivlar på det. jag har juu redan gjort ett extra UL och då kunde hon inte se...vid RUL sa hon att den till 80% är en flicka. men det var jju bara i v.17...dessutom var situationen lite konstig. min make sa: det e en flicka va? då sa bara BM att ja till 80%...när tittade hon efter kön liksom? haha jaja därför vill vi gärna kolla en gång till

• elinnnnn

hej allihopa! här har det inte hänt mycket sen kl.13! konstigt, men det kanske är min dator som klabbar? eller ja familjeliv sidan har inte fungerat som den ska i 2 dagar nu... suck

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-18 21:09:44 följande:
    hahaha ok, det är vindruvs bld i leger som man rullar in ris me kött,yougurt å kryddor bla å kokar så....MUMS!
    japps har smakat. gillar dem dock inte, min favvo är fyllda mini zucchinis i tomatsås ;)

sweetlilly: ja jag planerar också kvällsmys med gottis och film. maken är bortrest på jobbmöte så det är bäst att passa på att vara drottning över fjärrkontrollen och skafferiet hahaha
  • elinnnnn

min lill* sprattlar så mycket idag. det är så härligt. har ju haft en väldigt lugn vecka nu med knappt några kännbara rörelser. verkligen underbart! imorgon går jag in i v.25! kan ni tänka er att det redan gått 4 veckor sen halvtid???

• elinnnnn

pregga: ja min har ju också haft en väldigt lugn vecka. men idag har den sparkat och möblerat om därinne som aldrig förr haha. härligt :D man får ju passa på och njuta av det för imorrn kanske det är lugnt igen... usch komage hahaha. man brukar ha grytbitar i dolmarna :) sen finns det ju spenatpiroger också. jag älskar dem! hatar spenat, påminner mig om skolan *ryser* men i dessa pirogerna så tillagar man spenaten med en krydda som heter sumak som ger sur smak+massa citronsaft... mmmm mums! min svärmor brukar göra och skicka hit hahaha

• elinnnnn

pregga: ajabaja akta så du inte blir avstängd.... igen ;)
    ja jag har gått upp dryga 8 kg nu. väger strax under 67kg... Magen har stannat av i ett par veckor, att växa alltså. tycker iallafall jag själv men mina mammajeans säger i och för sig annat. men mer att den liksom växt på annat ställe, inte bara rakt ut utan mer på längden om du förstår vad jag menar.

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-04-18 21:39:39 följande:
    DEt är bra du lägger på dej :P de behöver du :)Våran bacon sparkar o rör sej som en galning nu för tiden :PJag mår bra...trött som en galning ska till barnmorskan i morron o kolla järnvärden o grejer :)
    åh roligt med bm besök :D hoppas det går bra
    jag ska inte till min BM förräns om två veckor... undrans om hon mäter magen då. det borde hon väl, för då kommer jag vara i v.27! herregud vad tiden gååååååååååår!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10