-
ang sd, japp jag har dem också då och då. det är ju bara bra livmodern tränar lite :DPregga skrev 2010-04-18 21:48:25 följande:haha ok, ja jag bad han ringa upp mig via en lapp som lillan sprang med då som bytt nr. han sa att det va nötkött så jag antar att det inte var tarmar då...va mys att din lille lever rullan, åå vill med ju....haha jaa njut för sjutton :) Nu fick jag en liten putt i denna stund, haha men det va en liten knuff asså....haha men den kom :) spenat pirog har jag inte provat, avskyr spenat asså...urk..haha haha jo min omgivning tycker jag e sååå fin nu :) hahaha men jag äter ju konstant ju....jag e me lite seg idag, men har haft besök heeela dan typ...asså jag var ju med jättetrött hela tiden innan järntabletterna så det e nog bra om du kollar.Har märkt en sak-jag får små sd av att plocka saker å resa mig upp från golvet, ja inte hela tiden men om jag plockar saker upp å ner eller går i trappor, dom gör inte ont...men kommer då.. -
lillabambi: åh så spännande :) Vilken vecka är du i nu? pregga: vanligtvis innehåller vindruvsblads dolmar bara vanligt nötkött, lök och kryddor :) alltså inte lever eller något annat som man ska undvika. och om dem sa att det bara innehåller vanligt nötkött så tror jag nog att du kan lita på det :) dem är väl bekanta? inte tar du väl emot mat från främlingar? :P
-
pregga: ska kolla, om det nu funkar. familjeliv fungerar inte som vanligt för mig dessa dagar :( suck ang kliande mage, smörj smörj smörj :) använd vad du har hemma, babyolja, olivolja, vanlig olja, hudlotion etc. allt funkar :D min make erbjöd att köpa kakao smör ller kokos smör lotion eller vad det nu var mot bristningar på magen men jag sa att det inte behövdes. annars var det rättså billigt, endast 40kr. väldigt billigt om man jämför med dem jag sett i sverige. där kostar dem ju ett par hundra. men ja, jag tycker det är ett onödigt inköp eftersom det fungerar lika bra med annat ;D nä nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på csi miami . ha det så bra tjejer! sov gott ses imorrn! kramis
-
ja jag.... för jag har kämpat i flera år att komma ner i normalvikt.. men det är bara till att försöka hindra sig själv från att äta allt man är sugen på om det nu är onyttigt förstås och att tänka på portionerna och inte äta för två. och planera för tiden efter förlossningen. då är det dags att äta rätt igen och kämpa för att komma i form...suck jobbigt och tråkigt och man kommer säkert inte orka ändå med en liten bebis... men men så är livet :D kul med shopping :D jag letade efter en mammakjol i helgen men hittade ingen bra. så nästa helg fortsätter jakten :DMalten skrev 2010-04-18 22:16:55 följande:Hej hej! Idag har jag shoppat lite mammakläder. Provade massa av mina kläder och insåg att jag knappt kan ha några längre. Önskar jag hade lite mer avslappnad syn på min kropp men jag har lite svårt att acceptera viktuppgågen. Jag hade ju inte gått upp nåt första 14v men nu känns det som jag svullat upp ordentligt. Magen är förstås kul att den växer, men jag har lagt på mig lite överallt. Har dessutom varit på fest, kalas nu tre dagar i rad och ätit ofantliga mängder kakor. Känner mig som en valross. Nån mer än jag som tycker det är jobbigt att bli större?
nä ska lägga mig i sängen nu... ha en fin kväll allihopa, kramar -
Godmorgon alla!!! Sweetlilly: åh herregud vad irriterande!!!! pregga: njae nu är det ju så att det är inte alla som går ner i vikt när dem ammar. det har jag inte gjort förut så det är inget jag förväntar mig att göra denna gången heller. sen är det ju inte säkert att man kommer kunna amma heller. men hur som helst kommer det bli en form av koständring osv efter förlossningen. mer eller mindre strikt beroende på om jag ammar eller inte. för gravid kilona ska bort så fort som möjligt ;) NALLEPUHMAMMA: grattis till tösen! Roligt att den äntligen ville visa sig hihihi. Vem var det mer som kollat kön? Känns som om jag missat någon :S
-
Ny vecka idag! Tjohooooo :D
-
den kära leken: tack :) pregga: tack :) Sweetlilly: ja visst är det konstigt? Men det visar ju bara på att det lönar sig att vara "på" och vara lite gnällig :P vad kul att du äntligen kommer få dina pengar!
-
sweetlilly: ja äter du nyttigt så är det bara till att acceptera. tyvärr. det är ju inte bara fett man går upp :) bebis, moderkaka, fostervatten, annat vatten som samlas i din kropp osv... vi får göra en tråd sen efter förlossning där vi kämpar och hejar på varandra i vår viktnedgång :D
-
den kära leken: haha jag har superkoll på min vikt eftersom jag har varit överviktig förut är jag rädd att om jag INTE väger mig på ett långt tag och sen helt plötsligt väger mig kommer jag ha gått upp typ 20 kg. och det är INTE lätt att bli av med, iallafall inte för mig. nu väger jag mig varje vecka ungefär. funkar för mig. jag mår bra av att veta hur mycket jag väger. det ger mig ett lugn
-
den kära leken: det var duktigt gjort :) åh springa!!! det "lärde" jag mig förra våren. det är minsann inte lätt att börja jogga. jag har aldrig klarat av attt springa mer än 10 sekunder innan jag fick avbryta pga håll och typ andnöd hahaha. men jag tränade upp mig successivt och lärde mig att andas rätt. till slut klarade jag iaf av att jogga i 40 minuter. men sen flyttade jag och nu har jag inte joggat på ca ett år. :( det finns ingen härligare känsla än att jogga en runda i skogen eller liknande :D här ska det också bli träning efter förlossning, inte bara för att se bra ut utan för att jag vill ha en stark kropp som kan hålla ett tag till :) förhoppningsvis