Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina: ajajaja jag hade också det för några dagar sen. men jag masserade och tillslut gick det över. dem dagar vägrade jag att ta på mig mina skor som har typ världens minsta klack, men jag tror det hjälper. vad använder du för skor?

pregga: hoppas det går bra och att det inte är UVI. bra att du äter citron. köp hem sån där "cranberry" juice som andra tipsat om. det ska hjälpa mot uvi och vara förebyggande

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-20 11:15:08 följande:
    Min lille prins kör redan med sin mamma....hahai vanlig ordning imorse när lillan skulle till skolan så ville kjag lägga mig en stund till då jag e uppe till sent på nätterna....men det ville INTE lillamn, han sparkade nog hej vilt i 1 tim för att få mig å gå upp....jag somnade ändå, jag var ju helt slut...å fick dåligt samvete, han vill ju att jag ska vara uppe å vagga han med magen....jisses, han ligger ju i magen, det kommer bli en hel del bärandes sen ändå....ändå fick jag dåligt samvete....
    haha, ja min ville heller inte sova igår när jag ville det. tog mer än en timme tills jag tillslut somnade, helt slutkörd.
    maken min säger att det är bra att träna så jag blir förberedd på vad som väntar. hahaha schysst, jag vill inte träna nu, nu vill jag sova när jag inte behöver passa upp på en bebis, vaken på natten kan jag vara sen när jag har vår guldklimp här
  • elinnnnn

Ns mamma: åh vad roligt :) skönt att det gick bra. ang FK, ja lika bra att du gör det direkt. jag hade även skickat in min ansökan om FP så snart som möjligt. lika bra att ha det fixat, fk är ju inte så snabba precis ;)

• elinnnnn

ns mamma: nä det tror jag inte iallafall. möjligtvis att jag får det under tiden  jag är i sverige.. jag vet faktiskt inte hur det är. jag räknar inte med att få det iaf

• elinnnnn

Hej tjejer!
    jag har sluppit vara sjuk en enda gång under graviditeten, håller tummarna för att slippa bli sjuk :) Det har ju bara varit graviditets relaterat som huvudvärk och annan värk. Alltså ingen feber eller förkylning eller liknande här inte :) Tack och lov...

I helgen köpte jag ett par mammabyxor och en mamma kjol. Så otroligt skön kjol! Äntligen något jag kan ha på mig som inte klämmer på överallt. Mina byxor har jag precis sytt upp. Dem är inte lika sköna som kjolen tyvärr men klart skönare än mina för små mammajeans :D

• elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-24 16:12:50 följande:
    nu ska vi grilla och dricka öl Har köpt på mig ett gäng alkoholfria som jag ska njuuta av i solen Sen ikväll blir det ost&kex. Lyx-lördag
    lyxigt värre hehe. Jag ska följa med min make till tandläkaren. stackarn har så ont, dessutom har han tandläkar skräck ..... samma byggnad som tandläkaren finns i finns också privat klinik som sägs utföra 3d/4d ultraljud! Tror ni jag ska höra mig för om jag kan få komma dit snart eller? Hahaha spännande :D
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-24 17:36:37 följande:
    oj det lät ju inte lika kul :-S Men hoppas du kan få en tid där då! kul!
    njae jag skulle vara tvungen att flytta över min journal från min ordinarie barnmorska... det är alltså 2 helt olika kliniker, den överföringen skulle ta typ 2 veckor och då kommer jag ju vara på väg till sverige ;) så vi struntade i det.

fast vi fick göra ett ultraljud iallafall och hon kollade blodtryck osv och skrev även ut intyg till flygbolaget, jag kommer ju nyss gå in i v.28 när det är dags för mig att resa och då måste jag ha intyg. så nu är det färdigt iallafall. och jaaaa barnmorskan sa att vårt lilla busfrö till hela 90% är en flicka :) Så nu får vi väl tro på det. Nu har dem iallafall sagt vid 2 tillfällen att det är en flicka, förra gången med 80% säkerhet redan i v.17...

Fast jag hade gärna gjort ett 3d/4d :D
  • elinnnnn

Godmorgon alla fina tjejer!
    Sover ni än? Jag har redan varit vaken i en timme, kunde inte somna om pga vaken bebis och hunger, efter toabesök.

Carohl: Tack för grattiset :)

Knyzzel: Grattis till -100 :) Jag har en vecka kvar sen börjar min nedräkning också. 3 siffrigt blir 2 siffrigt, wihoo :D Tänk att vi rätt snart ändå har våra bebisar i famnen!!!! Åh myspys

• elinnnnn

mandy: åh gott med nybakat till frukost! jag har varit inne och kollat som du säkert såg i din gästbok hihi. Jättefin gravidmage!! Låter väldigt skönt med promenad till stranden.. Åh vad mysigt! Ha en underbar dag du också, ha det så kul på kalaset!

• elinnnnn

pregga: nä jag var här i morse och ingen skrev.... så tråkigt när här inte är något liv i tråden hehe. men antar att det beror på att det är helg. hur mår du? allt bra med dig ?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10