Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sweetlilly: jag är likadan. kroppen bara suger åt sig. det hjälper ju inte heller att jag älskar att fika och äta godis o liknande och typ är allergisk mot grönsaker :P nä men lite lättare har det ju blivit men det är en daglig kamp att inte bara stoppa i sig allt gott. fast mitt (nya) motto är: finns det inte hemma kan jag heller inte äta det.
    Det är bra :) fast synd om min man som inte riktigt behöver tänka på det och han äter helst något sött varje dag. vilket gör att vi oftast har något hemma, som jag oftast ändå äter upp :S men men

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

den kära leken: ja jag längtar också efter en joggingrunda... jogga i öknen lockar inte så särskilt mycket ;) sen kan jag inte jogga nu heller eftersom bebis och min egen kropp säger : NEJ sluta skumpa. haha
    ja men jag mår alltid bäst när jag är igång. joggingen blir som ett lyckorus på något sätt. jag joggade varje dag då i våras och jag älskade det iallafall efteråt :D helt slut och varm och stolt över att jag klarade det :) tänk så lätt man kan bli lycklig, bara genom att jogga hahahha jaja billigt nöje iallafall :D

• elinnnnn

sweetlilly: disciplin är bra :) tyvärr har jag inte så mycket av det hahaha sen är jag ju hemma hela dagarna mestadels själv och då blir det att jag äter både det ena och det andra. mitt sug är så starkt så när vi har något hemma kan jag inte stå emot :( idag eftersom vi inte har något hemma så får jag nöja mig med tuggummi hehe. jag försöker också hålla mig till "riktig" mat, så ingen mcdonalds mat här inte, gillar i och för sig inte mcD smakar disktrasa typ, inget friterat överhuvudtaget. grönsaker borde jag bli bättre på att äta men ja det är lite upp och ner med det och så har det varit hela mitt liv typ. när jag bodde hemma så var det väldigt sällan vi fick grönsaker faktiskt. vart mest potatis, kött och sås hemma hos oss ;)

• elinnnnn

malten: ja jag ska komma hem till sverige snart och stannar väl ett halvår ungefär sen är det tillbaks till saudiarabien. ja om inte ett mirakel händer och maken min får ett välbetalt jobb i sverige under tiden :D

• elinnnnn

mandy: grattis till flickan :) klart man kan önska jag vet att man i vilket fall som helst blir överlycklig vad det än är. jag förstår precis vad du menar. jag vet faktiskt inte vad jag vill ha :)spelar ingen roll faktiskt. vi har ju kollat men bebben har inte viljat visa, inte än iallafall. Jag är ju bara så nyfiken, i familjerna(både min och makens) spekuleras det hejvilt om vad det är därför skulle det vara kul att få veta själv och bara skratta åt deras spekulationer hehe

• elinnnnn

den kära leken: hahaha ja både svärmor och min mamma säger jag väntar en flicka. jag vet inte jag, har varken det ena eller det andra på känn. även om jag haft massa drömmar om att det är en flicka i min mage, men det beror nog mest på allt "tjat" om att det är en flicka hehe. Spännande :) Nu ska jag logga ut för min älskling är på väg hem, vi har inte setts på ett helt dygn , kan ni tänka er :P:P:P hahaha

• elinnnnn

malten: irland jasså minsann :) spännande. min mans jobbtitel är branch manager.... men jag hoppas han finner ett annat jobb, jag vill helst, allra helst flytta tillbaks till Sverige ännu mer nu när vi ska få barn eftersom jag känner mig väldigt inlåst här. jag kan klara av det själv men det är annat när barnet kommer. då hade det ju varit mysigt att kunna gå långpromenader med vagnen, gå till öppna förskolan, hälsa på min syster som också ha barn eller bara ta en runda hem till mina föräldrar osv, allt det där kan jag inte göra här...

• elinnnnn

pregga: min man är varken svensk eller från saudiarabien ;) han är libanes. jobberbjudanden han har fått i sverige har inte varit tillräckligt med betalt. här har han en bra lön+gratis bostad, hyrbil, bensin osv...

nu kom han hem så vi ska äta nu. ha en fin kväll alla goa tjejer!

• elinnnnn

ns mamma: ha det så kul hos BM :D sweetlilly: lycka till idag. förstår att det inte känns bekvämt att bli bedömd sådär men det kan det ju vara värt. håller tummarna för att det ska gå bra.

• elinnnnn

åh mitt inlägg försvann ut i rymden!!! jag som klagade lite :( haha ja men det är ju så att jag har ju hemorrojder, intressant va? och har haft det i typ 10 år men dem har bara gjort ont under graviditeten... Nu är det dags för smärtan! Inatt och natten till igår har jag vaknat flera ggr av smärtan :( Det hemska är att jag inte har någon salva att använda mot dem. Jag kan ju köpa från apoteket säger ni... Jo det skulle ju just vara snyggt: Älskling, kan du köra inom apoteket på väg hem och köpa lite hemorrojd salva? För det första vet han inte vad hemorrojder är, så då måste jag först förklara vad det är och erkänna att jag har det... Pinsaaaaaaaaaaaaaaaamt! Jag vill inte :( Kan 3 veckor passera fort fort fort så jag är hemma i sverige och kan inhandla min egen rumpsalva?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10