Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nä, nu ska jag titta lite Bones innan jag försöker sova. Vill ju vara vaken i morron hos läkaren.

• knyzzel

Hej hej... Ingen inne (suck).

Har varit på MVC:n i dag å träffat läkare. Jag fick äntligen datum för mitt snitt... Yes.
    Vår Lilleprins-Bus kommer senast den 22 JULI. På måndag e 24 dagar kvar. Oj vad tiden gick fort helt plötsligtTungan uteFlört... hahahahaha

Ska ner å hämta hans säng i källaren snart å sen ska jag bädda å fixa så att sovrummet blir som jag tänkt.

Kommer kanske in en runda till sebnare, men nu måste jag städa lite så att sängen får plats hahahaha....

• knyzzel
    SweetLilly skrev 2010-06-23 20:46:19 följande:
    hej på er, var ett tag sen jag skrev, blev tråkigt sist och tycker inte att jag haft nåt att skriva alls, och ingen verkar ju ha märkt att man vart borta heller..:-/ .. fast vi är ju ett gäng så vem håller reda på alla..

Kul knyzzel att du verkar ha fått datum, själv ska de jävlas ett tag till med mig, får inget datum förren jag är i v36..tidigast, och de kan inte säga i vilken vecka jag s ka få det. En läkare säger v37, och en annan säger att det ska bl så nära BF som möjligt..skojjigt värre..

Jaja.. imorrn åker vi norrut till mor och firar midsommar, så jag komme rinte in nåt mer... Ni får ha en trevlig midsommar...!
    Ja, d e jätte skönt. Klödda som f_n när jag väntade lillan. Hade jag varit du så hade jag försökt få tag på överläkaren eller någon annan högre upp å sagt som d va att du mår sämre å sämre... Dem måste ju bara lyssna snart.

Jag e själv inte inne så ofta, så sorry att jag inte tänkt på d, vill ju inte att du känner dig bortglömd på nått vis.

Glad midsommar. Vi ska ner till Simrishamn på lördagen å fira me svärfar å makens systrar med familjer, så dottern får leka me sina älskade kusiner hela dagen.
    sofie och laura skrev 2010-06-23 21:25:13 följande:
    Men gud 22 juli då har du bebis först åååååååå vad mysigt=)

Undra vems som kommer efter
    ja, jag hoppas bara att han tänker stanna där inne tills dess, men d gör han väl?! D e jätte snart å jag har inte handlat färdigt än. Blöjor e ju ett måsteFlört.

Jag tror d blir en av omfödorskorna som kommer efter eller sweetlilly.
    carohl skrev 2010-06-23 21:38:25 följande:
    24 dagar?! Det är ju INGENTING! Åh vad roligt och vad mysigt Hjärta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 21:17:27 följande:
    Gokväll tjejer!

vad fasen finns det för huskur mot denna plågsamma halsbrännan?
    Den tar knäcken på mig
    Den kommer ju fast jag inte äter starkt osv...
    Vist citruc (tex c-vitamin) tar jag då jag ta rmina järntabletter och måste ta tyvärr men iaf annars tar jag lungt med dom sakerna som annars ska göra så man får halsbränna.

sen även det där med livmodertappen alltså alla säjer så jäkla olika (Även olika barnmorskor) att man KAN känna på sig själv om man kan ,har rena  händer och kortklipta naglar osv...
    Men hur fasiken kan man räkna ut cm på sin tapp?
    Ja, d e som sagt väldigt snart, nästan så att jag börjar bli nervös ju. Ska bli jätte mysigt. Skönt att slippa vänta hela sommaren oxå.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-06-24 11:33:01 följande:
    kikar bara in snabbt å berättar att jag ska upp till akuten....=( dom tyckte jag skulle komma med en gng....
    Pregga du vet att du skyldig oss en förklaring när du kommer in. Vi blir ju så oroliga för er?!
    Lycka till i alla fall.

Glad midsommar på er om ni inte ska in nått mer i kväll. Själv så ska jag titta in vid 22-tiden igen, om jag inte somnar förstås.
  • knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-06-24 19:14:47 följande:
    aha okej. nä här är det bara svenska som gäller :P vi köpte också från ett sånt jordgubbsstånd.. klass1 svenska jordgubbar kostar här nere ca 55kr/litern

synd det ska vara så dyrt med frukt och sånt. det är ju så gott :D
    Pregga skrev 2010-06-24 19:11:38 följande:
    haha dom var polska dock men stora å fina, svenska kostade 30 kr för 2 lit, men på mataffären så var dom svindyra, 69 kr lit å vissa 99 kr lit men detta jag köpte var i ett jordgubbs stånd :)
    Själv så har man ju en underbara mamma som jobbar med allt från frukt till ost å ägg, så vi får d grattis 1 gång i veckan eller när d behövs. Fick 3 liter gratis i dag levererat till pakeringen vid vårt hyreshus.... Så vi behöver bara köpa kött, fisk, vissa mejeriprudukter å kyckling allt annat beställer vi där. Ris, kryddor potatis mm. Jätte lyxigt! Hon e bara bäst min lilla mamma.
  • knyzzel

Nä, nu ska jag sova lite jag me. Ska fira midsommar hela helgen. Ska bli jätte skoj.

Sov gott å glad midsommar på er alla. D e ju sista midsommar utan våra små..... Knasiga tanke, men men

• knyzzel
    tetta skrev 2010-06-26 21:57:28 följande:
    Har inte skrivit heller på mina andra två. När jag ska till bm på torsdag så ska vi skriva ihop ngt då i journalen. Det enda jag vill ha är lustgas och att jag är nålrädd. sen får det gå som det går. jag tror inte att man ska planera hur man vill ha en förlossning. man kan nog inte veta hur det blir.
    Min man skojade om att han vill bli serverad med 5 rätters middag. :)
    När vi fick Linnéa så gick det på 2 timmar och i samband med personal byte. Jag blev inte störd. Hade ju full uppmärksamhet mot mig :)
    Har hört att en del skriver 2 sidors fyllda med vad de vill. Sen läser bm snabbt igenom och så blir det annat. För man kan ju inte veta hur snabbt en förlossning går.

Har ni funderat vad ni ska ha med i bb-väskan?
    Här blir det ett ombyte av kläder till bebisen. Blöjor får man där.
    Kamera.
    Mobil får man ej ha med. 
    Ngt att tugga på till maken.
    Ombyte till mig. Har planer på att inte stanna för länge max 6 timmar. Vill hem fort.
    Oj snabba pix. Jag tänkte max 2 nätter hahahaha, men jag ska ju ha snitt, så d e ju lite skillnad. Min packlista ser ut så här:
    Journalperm+patientbrika och leg. Min medicin. kamera/filmkamera+laddare MP3 pengar till parkering, mat, telefonkort babyskydd amninginnlägg amnings BH toalettartiklar myskläder+flufftofflor underkläder tidsfördriv babykläder (inne och ute) blöjor snuttefilt napp bröstpump+tillbehör
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-06-26 22:13:45 följande:
    Jag blev just totalt LIVRÄDD!!!!! avskyr spindlar å allt vad det heter, å jag har ju fått bett på magen å det ser exakt ut som spindelbett....står å plockar ihop smutstvätt då jag ska börja tvätta nu...å där VAR BOVEN!

en stor vidrig spindel, jag mår så illa nu asså....luften bara gick ur mig..
    Åhhhhhh FY FAN! Jag hade tvärdött. Bara hatar dem små liven..... Usch.

Kul att se dej förresten
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-06-26 22:21:52 följande:
    Kul å se dig med mitt uppe i en ångest attack....mår illa nu..har ju 3 bett på magen, å det var en stor jävel...
    Jag ryser... Men jag tror inte att svenska spindlar e speciellt giftiga i alla fall
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-06-27 00:36:27 följande:
    Nu känner jag min lille prins, hihi e snart färdig med tvätten för inatt, ska fortsätta imon, nu var det lillans å mina sängkläder samt kläder...å lillemans babytäcke å laban säng set :)
    imon blir det mer till lilleman som ska tvättas upp.....man kan väl tvätta 2 färgat ihop? även om det e nytt eller? det kan ju knappast färja av sig om det e grön/vitt på ngt annat vitt?
    Go`morron. Nä jag tror att d e ganska så lugnt.
    E upp tidig som du ser. Tänkte dra me hela familjen på lite ponnytävlingar i dag... mysigt.

Har tvättat allt utom dem nya kläderna till Prinsen.
    Vagnen e klar, sängen ska bäddas klart, men jag saknar madrass, skötbordet e klart, babyskyddet e tvättat ska bara sätta på klädselen igen.

Angående madrass; Ska ni ha både madrass å bäddmadrass till era små kottar? Ska in på Ikea å handla d sista tänkte jag.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10