-
HAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJ. Vad händer i kväll? Själv ville jag se avatar å äta godis, men maken ville tydligen hellre spela:0/Pregga skrev 2010-05-28 20:12:58 följande:heeeeeeeeeeej ma babe :) -
Oj då.. D ska mycket till innan d går så långt här. Vi ska äta smörgåstårta & jordgubbar med grädd... mumsPregga skrev 2010-05-28 20:52:17 följande:haha ok, mja asså jag e MÄTT! har ju ätit som en tok i banlig ordning så godiset står orört än sålänge :)
Jag känner mig väldigt trött nu mera. äter 2 niferex om dagen med lite Juice till, men d känns inte som om d hjälper. ÖRK jag hatar att vara trött! -
Hej hej å grattis alla mammor/blivande mammor.Malinski79 skrev 2010-05-30 20:25:57 följande:Här är en som fick veta på RUL att vi väntar en tjej,men jag kände mig inte helt 100% på det ändå..Ville kolla ett extra könsUL som vi gjorde med dottern..Där visade han klart å tydligt att det är en tjej... Kan oxå känna ibland att det är "jobbigt" att man ska behöva förklara sig varför man vill veta...För mig handlar det enbart om praktiska saker denna gången..Om det hade visat sig va en pojke så hade jag varit lika lycklig men då hade jag sålt alla tjejkläder innan förlossningen,så man sluppit sånt efter (då man ändå har annat att göra)
Kan oxå känna att d va jobbigt att förklara varför, men när jag säger att d är för att bebisen blir mer som en person så accepterar omgivningen d mer, konstigt nog. -
hej hej alla glada & arga (tänker på Preggas senaste inlägg... hahahahaha)Pregga skrev 2010-05-31 21:07:26 följande:Nu e jag FLY förbannad, rasande!!!!!!!!!!! bäst jag loggar ut innan jag gör mig olycklig på ngn stackars sate här inne. finns det ngt mer egoistiskt än män? seriöst, grrrr
Jo, smärtan känner jag till. Vår lill-prins sparkar så att jag ibland viker mig dubbelt. Så illa e d. Ibland så måste jag lägga mig ner för att få luft ordentligt (får jag för mig i alla fall). Lite läskigt.
Jag börjar känna mig lite smått stressad över d här med mitt snitt... Jag har inte fått någon tid hos läkaren för att kunna bestämma ett datum än å jag har bara 65 dagar kvar nu! STRESSSSSSSSSS
-
Okej... Då e d inte bara jag som e känslig... hahahahaelinnnnn skrev 2010-05-31 21:55:06 följande:haha pregga ja. ja ibland får min lilla också till såna sparkar. som tur är sparkar hon inte hårt på revben eller annat, men en hård spark bara sådär i magen kan göra tillräckligt ont. igår fick jag en sån och jag skrek : aaaaaaaaj! hela min familj kollade på mig helt förskräckta hahaha det var ju mors dag så alla var hemma hos mina föräldrar och firade mamma :) ang kejsarsnitt så har jag hört om vissa som inte får datum förräns i typ v.36 ca 2-3 veckor innan kejsarsnittet:S tyvärr
D va ju skönt att höra... Då e man kanske inte bort glömd trots allt.Fint väder? Var bor du? kan jag få bo hos dej?lillabambi skrev 2010-05-31 21:58:11 följande:hej tjejerna hur är det med er i kanon vädret?
Här bara regnar d å snart kommer säkert åskan oxå... suck -
Tack. D kan jag (en blek skåning) behöva hahaha. Annars? Allt bra? Shoppat nått på sistone?lillabambi skrev 2010-05-31 22:14:27 följande:va är det sant? Här i dalarna är det kanon... varit ute hela dagen och fått en riktig kräft bränna kan jag lova... Sommaren har gjort sej till känna här i allafall :) skickar över lite sol till dig oxå :) -
Ja, eller hur?! J*vla piss väder.elinnnnn skrev 2010-05-31 22:20:49 följande:lillabambi: jag säger som knyzzel haha fint väder???? vaaa? inte här iallafall, grått och mulet har det varit hela dagen :S -
Stort å runt e d här. Svulna ben å väger nu mera 84kg, så jag rullar fram eller vaggar som en gås (en FET gås).lillabambi skrev 2010-05-31 22:33:23 följande:hehe ja men absolut jag skickar över lite sol till er :) :) Jo det är bra. EN aning foglossning och lite vatten i kroppen men vi skvalpar framåt :) hur är det själv?
Har nästan shoppat färdigt nu. Vagnen e klar, sängen ska bara monteras upp, babyskyddet e tvätta å kläderna har fått sin plats i garderoben. Bara blöjor som måste inhandlas INNAN han kommer matstol kan ju lixom vänta ett tag till, eller vad tror du?
Hur går ditt shoppande då? -
Å vad skönt för er... Själv så letar vi efter större lägenhet å har gjort d sen december, men inget än som varit tillräkligt intressant... lite tråkigt, men skam den som ger sig.lillabambi skrev 2010-05-31 23:10:37 följande:Jo det är iprincip klart baraa små grejer... flyttar den sista juni så då ska allt i ordning ( flyttar från lägenhet till hus ) så just för tillfället har jag inte så mycket koll.... men vagga,spjälsäng, skötbord kläder, vagn, bilstol mm finns bara bärsele o små plock som behövs :)
Jag tycker att d e jätte kul att ha bebissaker ingen lite var stanns. Thyra (2 år) e dock inte speciellt imponerad av mitt bebisstök, men nog e hon lite nyfiken. Hon har tyvärr missuppfattat var i min kropp som bebisen ligger å klappar mig på brösten å säger "Hej lillebo". hahahaha Ibland blir d Silas å ibland får han heta bebis. Hon e bara för söt.
Nu ska d sappas å sen ska jag sova, så god natt på er. -
Go`kväll girls... Allt bra?
Tycker verkligen synd om dej.... Jag har inte heller fått någont tid till läkare för att bestämma snittdatum. Känns lite stressat minst sagtSweetLilly skrev 2010-06-01 15:12:25 följande:jaaaag bliiir gaaaleeeeen! Jag ick ju hem kallelse til nakosläkarna den 14 juli. Då är jag i v36. Enligt min journal så ska nakosen träffa mig när jag har beviljat snitt så de kan prata bedövning med mig. Men jag har ju inget beslut...
Sså min BM bad ju mig ringa antenatalen för att be om en läkartid så att de kan ta ett beslut. Men jag har ju redan varit hos en läkare??
Nu när jag ringer blir den personen väldigt förvånad och säger att detta skulla min BM ha ringt runt och fixat, det är hennes jobb, inte mitt.
men denna personen tittar iaf runt i mina journaler och remusspapper, och nu står jag inte ens under nån behandlingsplan för snitt?? Även fast jag har inbokade UL och remiss till nakosen finns inget plan för beviljande. GALET. Denna personen jag pratade med var väldigt förvirrad också och förstog att jag var nervös.
Men hon skulle iaf ge min apapper till en sekreterare som skulle lägga det i högen för snittkonferenserna iaf. Mm..undra när nästa är tänker jag.
Ska skälla lite på min BM på fredag då hon håller i föräldrakursen den gången. Nu får de fan fixa detta, man ska inte behöva gå runt och jaga folk och vara nervös.
Jag ska föda barn för fan! (ursäkta språket
)