Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-06 22:35:01 följande:
    ok, tack så mkt...blev lite orlig nu ju att jag tagit i för mkt...men det såg ju ut som en rövarkula...haha men det e la ingen fara då?, tvätten var ju inte tung direkt, fick 1 Sd men den gjorde inte ont å släppte med en gng. dina sd som gjorde ont kan mkt väl vart att lillan vände sig neråt :)
    nä tror inte det är någon fara för din prins alltså. men med tanke på fogar och annat hade jag nog försökt tagit det försiktigare, särskilt med lyft osv.

ja jag hoppas att det var det hon gjorde hahaha. 2 veckor kvar tills nästa BM besök. hoppas hon vänt sig tills dess och ligger kvar på rätt håll :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-06 22:51:23 följande:
    ok, men asså jag har inte lyft ngt tungt, hahah hörru, det e mig du pratar med, hahaha jag lyfte lite ren tvätt men det var mer rörselerna med att vika in å diska å plocka samtidigt.....har inte ont i fogarna mer än att det hugger till ibland.  men känner mig trött i ryggen dock....å blev orolig att jag överansträngt mig, har lite kvar att göra men ska ta det lite varje dag nu...inreder för lilleman :)
    hon har säkert vänt sig om ska du se,min lille prins satt ju åxå upp hela tiden fram tills nyligen :)
    vad roligt att inreda för din lille :) ha det så roligt ;)
    Pregga skrev 2010-06-06 23:30:14 följande:
    Nu e det fullt ös på lilleman, haha det känns såå skönt då vet jag att han e pigg å mår bra :) ska fortsätta inreda imon för honom, har tom köpt barnböcker å satt upp på hans hylla i rummet idag, men som sagt har lite kvar som jag får ta lite av varje dag :)
    haha, min också. håller på en massa. känns mest nertill just nu. kan ju vara att hon sparkar in i moderkakan, det känne rju inte jag så mkt av, och att hon då skumpar upp och ner och att det är rumpan jag känner hahaha. ja om hon nu inte vänt sig förstås ;)

nu ska jag gå och sova :)
    godnatt sovgott!
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 12:45:16 följande:
    Kan ju inte påstå att vi har sex här direkt och har vi det så ja inte ser det ut osm sex iaf utan ser mer ut som min man gnuggar sig mot en övergödd köttfärslimpa

Det är fasen jobbigt att ha sex nu, att bara ta av sig kläderna och böja sig så man klämmer ihop magen får mig att spy, och sen känna hur magen och fettet gungar och plaskar i tiakt gör så man blir sjösjuk och nej fy jag tycker inte man e en vacker syn för ögat nu direkt och plus då doggystyle som funkar bäst nu då magen ej e i vägen försöker jag undvika så inte mannen ska se den där jäkla hemorojdern som vinkar glatt åt honom när han står bakom och desutom släpar magen i sängen och ungen trycker på spygaspedalen då

Hur mycket har ni gått upp i vikt?
    Stälde mig på vågen igår och visade fan hela jävla 81,4 kg Det är från inskrivningen då jag vägde 70 kg massa + i vikt
    Vägde ju 73 kg då jag blev gravid men gick ner pga illamående till 70 kg vid inskrivningen v 12... Mår apilla pga vikten då man redan hade "kärleks fläsk" extra redan
    ang vikt. jag vägde mig idag, och jag väger nästan 75 kg nu! jag vägde 60 vid inskrivningen i december och 58 när jag plussade!!! det är för sjutton 17 kg på 31 veckor! O jag som bara ville gå upp 10 kg hahahaha.
    Usch ja. hoppas jag går ner snabbt och lätt efter förlossning.....
    BF 100809
  • elinnnnn

hur många ultraljud har ni gjort`?? hur många kan man göra utan att det skadar bebisen?

.

BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-07 14:30:07 följande:
    Hejsan!
    i dag går man in i vecka 31;)
    har gått upp 15 kg än så länge fy vill inte gå upp mera;)
    angående ultraljud så har vi gjort 5 st!
    den sista i vecka 19!
    grattis till v.31 :D
    jag känner likadant ang vikten, fast jag har gått upp 17....
    tack för ditt svar om hur många ultraljud ni gjort..
    Pregga skrev 2010-06-07 14:34:06 följande:
    jag har gjort 8 st, haha men det har ju haft sina skäl, å jag tror inte dom gör det om det skulle skada, tror mer det handlar om en kostnadsfråga än ngt annat. ultraljud e ju bara ljudvågor så jag tror inte det skadar alls,...min prins mår ju bra efter 8 st :)
    ja vi får hoppas på att det är så, ang ultraljuden alltså. när jag var hos BM för 2 veckor sen så frågade jag henne om jag kommer få göra ett ultraljud här, ¨då sa hon blankt nej. hon var förövrigt inte vidare trevlig men hon har slutat nu så jag slipper träfaf henne ígen hahah.
    men ja idag var jag i kontakt med mvc för att be om moderskapsintyget. Min nya BM sa då att hon bokat in UL till mig eftersom moderskapsintyget baseras på ultraljudet. så nu blir det ett ultraljud till! det blir mitt 6e ultraljud....och sista
    BF 100809
  • elinnnnn

lillabambi: ingen aning om det är lite :S men barnmorskan borde nog sagt något om du inte följer din kurva?
    grattis till v.29 :D

BF 100809
  • elinnnnn

den kära leken: grattis till dig, nyblivna moster, igen :D och grattis till din syster. blev det en pojke eller flicka? :D

BF 100809
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-06-07 15:59:07 följande:
    En pojke på nästan 4 kg och 50 cm. Helt underbart. Jag är så glad.
    åh :) gulligt. förstår att du är glad,vem skulle inte vara det? :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 16:47:00 följande:
    Har idag haft storstädning och just nu bakat färdigt Rabarberpaj och sockerkaka som jag ska dränka mina viktsorger i sen
    åh jag hade gärna varit med . jag dränker mina viktsorger i kexchoklad istället.... vem orkar  baka? inte jag  ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 17:42:18 följande:
    Jamen vad skönt då är vi i samma depp båt du och jag så lite stöd har vi hihi.
     Är det en flicka eller pojk ni har i magen???
    ja men det är klart :) jobbigt och tråkigt att paddla själv liksom :P
    det är en flicka i min mage :) Och i din?
    tetta skrev 2010-06-07 17:42:58 följande:
    Mums för rabarberpaj. Blev hungrig direkt! Åt ju bara för en timme sen...:)

Här börjar man gå upp i vikt så det blir ju kul sen...Vi får väl starta en glada vikt nedgångsklubb efter detta..
    jag hänger på vikt nedgångsklubben efter förlossningen, ABSOLUT!
    jag har kämpat i 3 år för att komma ner till min önske vikt, och när jag nådde 58 kg som jag inte vägt sen -96 så blev jag såklart gravid, hahaha.
    men ja, ner till 58 vill jag igen :) dock räknar jag med att det kommer ta ca ett år efter förlossning. eller iallall minst lika lång tid det tog som att gå upp alla kilona , dvs 9 månader
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10