Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-07 18:01:38 följande:
    ja vad kul, lite peppning efter BF också! det får vi göra! Hoppas bara man går ned nåt så man inte får ångest över att alla andra går ner

Jag har fått ett litet gravidcraving tror jag! Mango! Det är så svårt att hitta en lagom mogen i affären så jag har börjat att köpa fryst som får stå framme lite, men att de endå är kalla, då är dte såå gott, kan frossa hur mycket som helst!
    åh jag älskar mango! men det stämmer som du sa, det är himlans svårt nästintill omöjligt att hitta lagom mogen. fryst mango säger du.. hmmm det ska jag nog titta efter nästa gång vi är och handlar :D tack för tipset!

mina cravings just nu: salt lakrits och kexchoklad , och fortfarande litervis med mjölk MUMS!
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-07 18:23:03 följande:
    Elinnnn
    då du nu bott utomlands så länge å har en man av utlänskt påbrå så hoppas jag på svar ang en sak, det e lite panik här.

jag var ju bortbjuden nu till min dotters bästa väninnas mamma på käk osv, å jag gör exakt allt för att undvika rök i alla dess former, då jag själv aldrig rökat. men iallafall..där sitter dottern på 24 år å röker vatten pipa som en tok, det bara bolmade...jag flyttade ju lite på mig, men att undvika det helt gick ju inte...

nu e jag orolig för att min lille tog skada, skyndade därifrån sen..men jag satt ju en stund så man inte e oförskämmd å kan ju inte säja att dom inte får röka i sitt hem....suck
    hahahaha ställer du den frågan till mig som HATAR rök och min man är likadan som mig, tack och lov!
    jag hade ursäktat mig och gått därifrån. även om det är deras hem så kan dem inte tvinga dig att sitta kvar om det gör att du mår dåligt.
    en annan sak hade ju varit om du sagt åt henne att sluta bolma ;) deras hem, deras regler typ.
    men som sagt, jag hade gjort som jag skrev ovan. eller så hade du kunnat börja hosta och sagt att du är allergisk ;)
    vet inte riktigt vad du vill veta, antagligen om det är skadligt för din bebis? fast varför skulle jag kunna veta det pga att jag bott utomlands och har en utländsk man? antar att det har mer med vad jag hade rådit dig till att göra? isåfall som ovan.
    acceptera aldrig att befinna dig i ett läge som gör att du mår dåligt endast för "respekt" för dem andra. genom att hon rökte bredvid dig anser jag att hon inte har någon respekt för dig......
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:26:51 följande:

Jag har testat att rida men magen är i vägen och puttar in min man i soffan så kan klistras fast där haha och sen tycker jag det känns obehagligt som att snorren skall kika ut ur halsen.

elinnnnn skrev 2010-06-07 17:55:57 följande:
    ja men det är klart :) jobbigt och tråkigt att paddla själv liksom :P
    det är en flicka i min mage :) Och i din?

Det är en flicka här med

Fy fasen nu har jag käkat lite "snusk" (Rabarberpaj) och fy fasen vilken ångest man fick direkt av det

vad kul att vi båda bär på flickor :D
    äsch skippa ångesten, det gör jag! du har redan ätit så ångesten gör liksom ingen nytta. tänk efter före nästa gång ;)  farligt att ha en massa hemma om man vet att man inte kan stå emot och att man dessutom kommer få ångest efteråt. härhemma är allt slut för tillfället. åt mitt sista kexchoklad nyss ,
    BF 100809
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2010-06-07 18:22:37 följande:
    Hittlls har jag lyckats gå upp ca 6-7kg (Är i vecka 29 i morgon) tippar på att jag går upp runt 5kg till kanske..

Hade dock lite för många trivselkilon före graviditeten som jag gärna tar bort med tiden. Glad De ligger på ca 8kg.. Så allt som allt så borde jag gå ner ca 15-18kg efter graviditeten men jag tänker skynda långsamt så inte ammningen tar stryk.

Mina cravings är jordgubbar och melon.. Så smarrigt. Skrattande
    bara 6-7 kg? vad skönt, lite mer lagom viktökning.. jag har som sagt lagt på mig typ 17 kg.. och jag är i v.32....... hoppas det stannar lite nu, men tvivlar på det, jag har gått upp 1.5 kg sen förra veckan! läskigt om det ska fortsätta i den takten!!!!!
    ¨
    mmmm jordgubbar och melon.... så fräscht :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-07 18:36:21 följande:
    Ok, tack så mkt för svaret :) det var exakt det jag ville veta :)
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:31:03 följande:
    hahahaha ställer du den frågan till mig som HATAR rök och min man är likadan som mig, tack och lov!
    jag hade ursäktat mig och gått därifrån. även om det är deras hem så kan dem inte tvinga dig att sitta kvar om det gör att du mår dåligt.
    en annan sak hade ju varit om du sagt åt henne att sluta bolma ;) deras hem, deras regler typ.
    men som sagt, jag hade gjort som jag skrev ovan. eller så hade du kunnat börja hosta och sagt att du är allergisk ;)
    vet inte riktigt vad du vill veta, antagligen om det är skadligt för din bebis? fast varför skulle jag kunna veta det pga att jag bott utomlands och har en utländsk man? antar att det har mer med vad jag hade rådit dig till att göra? isåfall som ovan.
    acceptera aldrig att befinna dig i ett läge som gör att du mår dåligt endast för "respekt" för dem andra. genom att hon rökte bredvid dig anser jag att hon inte har någon respekt för dig......
    mjo jag frågade dig pga det e en kulturell sak oftast ju, å hade jag å mitt x kunnat prata så hade jag frågat han då han umgås mkt med just turkar å har lite koll på läget, tänkte att det kanske var vanligt i saudiarabien att röka vatten pipa...men kanske jag hade fel då...det jag mest undrade över det var om det var skadligt? men jag stannade ju inte så länge men hon bolmade på vilket jag åxå anser mkt respektlöst. jag mådde inte dåligt av det mer än att jag blev orolig. är jag hos min mamma så väntar hon med att röka tills jag gått eller så röker hon i fönstret i sitt sovrum eller under fläkten i köket å då e jag i vardags rummet, men hon vet ju att annars så kommer jag inte .
    det är inte tillåtet att röka vattenpipa eller annan tobak i den del av saudiarabien där jag var.

det är inte så mycket kultur faktiskt, eller jo mer familje kultur än landskultur då jag träffat på libaneser som röker o utsätter andra för passiv rökning, sen träffat på libaneser som anser att det är fel att andra ska skadas bara för att man själv har rökning som ovana, likadant med irakier, palestinier osv.
    I min familj röker både pappa och min storebror men INGEN röker inomhus, så är det i vår familj. men i andra svenska familjer röks det inomhus. så det är ju väldigt olika och har inte så mycket med landskultur att göra
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: jag tror heller inte att din prins tagit skada utav passiv rökning vid enstaka tillfälle.
    kram

BF 100809
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-06-07 18:43:26 följande:
    Vad roligt, jag har gått upp precis lika mycket som dig! Haha..får se vart det slutar =)
    som mig? ja jätte roligt :P:P:P usch ja men då är jag inte ensam ;) ja, rättså intressant och se vart det slutar. hoppas på MAX 20 KG och -10 kg, minst,  direkt efter förlossning typ ;)
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: jag tror att passiv rökning vid vanliga ciggaretter är farligare än vattenpipa, OM det är vattenpips "tobak" som används.

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-07 19:03:26 följande:
    jojo det va ju vanlig tobak med ngn äpple smak tydligen.
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:58:28 följande:
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
    Jo där e jag likadan, kan typ blänga på pers ifråga å uppenbart rynka på näsan. va gulligt av din man å visa sån hänsyn -me like :)
    äpplesmak haha, ja det är den vanligaste vattenpips tobaken, men det ska inte finnas nikotin i den, men annat skadligt finns det ju fast dock skadar det ju mest rökaren själv.

förstår att du inte kommer gå dit igen ;)
    jag hade nog heller inte låtit mitt barn vara där och lekt om dem röker på så mycket inomhus.
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:58:28 följande:
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
    löste och vattnar upp haha, asså det låter ju inte så fräscht. varför inte ta ett "extra" tuggummi och stoppa bakom läppen? :P

Jag ogillar både rökning och snus. Fast anser att snusning är bättre, iallafall för mig för då slipper jag att skadas vid passivt användande. fast det ser inte fräscht ut alltså med snus i munnen. kan ju inte vara bra för tänder/munnen....
    BF 100809
  • elinnnnn

lillabambi: grattis till att du slutade snusa! starkt jobbat!

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10