Pregga skrev 2010-06-07 18:23:03 följande:
Elinnnn
då du nu bott utomlands så länge å har en man av utlänskt påbrå så hoppas jag på svar ang en sak, det e lite panik här.
jag var ju bortbjuden nu till min dotters bästa väninnas mamma på käk osv, å jag gör exakt allt för att undvika rök i alla dess former, då jag själv aldrig rökat. men iallafall..där sitter dottern på 24 år å röker vatten pipa som en tok, det bara bolmade...jag flyttade ju lite på mig, men att undvika det helt gick ju inte...
nu e jag orolig för att min lille tog skada, skyndade därifrån sen..men jag satt ju en stund så man inte e oförskämmd å kan ju inte säja att dom inte får röka i sitt hem....suck
hahahaha ställer du den frågan till mig som HATAR rök och min man är likadan som mig, tack och lov!
jag hade ursäktat mig och gått därifrån. även om det är deras hem så kan dem inte tvinga dig att sitta kvar om det gör att du mår dåligt.
en annan sak hade ju varit om du sagt åt henne att sluta bolma ;) deras hem, deras regler typ.
men som sagt, jag hade gjort som jag skrev ovan. eller så hade du kunnat börja hosta och sagt att du är allergisk ;)
vet inte riktigt vad du vill veta, antagligen om det är skadligt för din bebis? fast varför skulle jag kunna veta det pga att jag bott utomlands och har en utländsk man? antar att det har mer med vad jag hade rådit dig till att göra? isåfall som ovan.
acceptera aldrig att befinna dig i ett läge som gör att du mår dåligt endast för "respekt" för dem andra. genom att hon rökte bredvid dig anser jag att hon inte har någon respekt för dig......