Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

det har skrivits mycket men det jag minns mest är frågan om hur ni ska bädda, vad konstigt egentligen (att det är det jag minns!) men det är nog bara för att jag har tänkt på det idag hela dagen :)

jag kommer köpa kudde, rätt start eller vad den nu heter från babyland. och en tunn bomullsfilt och fleecefilt som kan användas vid behov. jag tror /hoppas på att det kommer vara fint sommarväder i augusti :)
    sen vill jag gärna ha en sån virkad filt som värmer när det är varmt och svalkar när det är kallt... ska se om jag hittar nån länk..(hittade tyvärr ingen länk på den jag menade men finns många andra fina virkade filtar på nätet).

BF 100809
  • elinnnnn

hahahaah såg nyss vad jag skrivit.. menar såklart: svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt.... ska nog gå o lägga mig nu *fniss*
    godnatt tjejer!

BF 100809
  • elinnnnn

Tjohoooo ny vecka. Vecka 30!!!! Tänk vad snart det är tills våra bebisar är ute.

Lillan sparkar som aldrig förr idag, idag ligger hon upp och ner då kan hon få iväg hårdare sparkar så hela magen ändrar form. haha

men oftast har hon fötterna neråt då känns det bara obehagligt hm

BF 100809
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-05-25 22:03:48 följande:
    Ska ta mig till apoteket igen för att se om de har de där Rennie men i någon annan smak då jag inte fixar lakrits, Tack för tipset!
    åh rennie har jag tagit en gång.... sorry men jag spydde av den. hoppas dock den funkar bättre för dig :)
    men vem gillar inte lakrits?!?!?! jag älskar lakrits, hihi
    BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-05-26 21:02:13 följande:
    hejsan tjejeri morrn ska ja till barnmoskan ska bli spännande;)ne he nu blir det duschen sen blir det soffan ha en skön kväll alla
    hej hej
    lycka till imorrn!
    nu ska jag gå och sova, har jäääääääätteont i ryggen och höfterna :(
    sov så gott allihopa!
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: jag har läst på många ställen att man inte ska trycka ut mjölk nu! mina läcker inte, men jag vet att det kommer några droppar då och då (lätt att se i BHn)
    mjölkproduktionen kommer ju igång när bebis suttar sen ju.

jag har också haft mjölkstockning och då rann det INGENTING! det är ju det som e hela grejen med mjölkstockning ;)
    jag tror alldeles säkert att du kommer ha mjölk  inget att oroa sig om nu

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-27 11:02:14 följande:
    Oj, ska man inte trycka?? men det har jag gjort 2 gng nu...på 2 veckor ca...jo jag vet att det kommer igång riktigt när bebis e ute, men jag hade jättemkt redan innan Bf med dottern, därav att jag undrade lite...jo jag vet att det inte rinner till när man har mjöklstockning, jag fick såå mkt mjölk att hon inte hann å äta innan det stoppades sig helt, fick hög feber stora knutar i brösten å fick åka in, värma dom med fetvadd å pumpa på sjukan...
    japp jag vet precis hur det är med mjölkstockning har också haft det ett par ggr :S
    alltså det ä ringen fara att du har tryckt men du ska inte göra det
    det som finns i dina bröst innehåller jättebra näringsämnen som bebis behöver sen när den föds sen sätts den riktiga mjölken igång.

alla graviditeter är ju olika ;) och min erfarenhet säger också att det skiljer sig ännu mera om det är olika pappor
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-05-27 11:07:33 följande:
    TORRRRSSSSSSDDAAAAAAAG = TORSDAG!Grattis till er  alla Själv e man gravid i v 29+0 idag hihihi men Min bebbe kommer ut om 9 veckor =)LER
    grattis :)
    åh har du ett bestämt datum? vad skönt och ännu mer spännande ju då blir ju nedräkningen mer exakt :) härligt!!
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-05-27 11:22:11 följande:
    Tack gumman!Jag har ju mitt snitt datum så det blir mer exakt!Hoppas allt e bra med dig?Här e dt lugnt!
    jo jag förstod det var snitt datum :) måste vara superskönt att ha ett bestämt datum.

Allt är bara bra med mig tack, lite ont här och var men det är sånt man får ta haha
    kram
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10