Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

pregga: jo men jag tror nog mest det beror på att hon är orolig att jag ska ringa dem försent. dem ska nämligen köra mig in :) min mamma är världens bästa , älskar henne till döds.

lillabambi: hoppas ni hade det kul :) vad roligt med flytt också, men jobbigt, men det ska väl gå bra förhoppningsvis har du massa stora starka bärare ;) och så kan du bara stå och bestämma vad dem ska göra ;););)

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-12 22:08:31 följande:
    haha men jag menade inget illa mer utan att det väcker oros tankar, hihi skönt att du har en så go mamma :)
    :) nä trodde jag inte egentligen heller, men ville bara förtydliga mig :)
    ja jag är verkligen lyckligt lottad.

Nä nu ska jag logga ut, kolla på tv lite, somnar nog snart känns det som... fastän jag sov 2 timmar förut idag från 17-19 så är jag ändå dödstrött :S
    Sov gott alla fina tjejer! <3
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-14 16:44:11 följande:
    ok, asså jag minns inte det, men jag vet att inte min tös fick ngn spruta. men detta ska kollas upp, samma vad det gäller avnavling, ska med kollas upp noga!!
    ok, jo så hette det ja...haha men va bra att dom gör det så fort. jag låg ju kvar med lillan i 3 dygn så det gjordes innan vi åkte hem, men denna gng vill jag nog hem snarast, får la åka tillbax då....eller vänta fint där i 48 timmar, kanske lika bra....

hur ska ni andra göra, stanna på bb ngn dag eller åka hem?
    gu jag minns just nu när man skulle skita första gng...va rädd man var, men det gick bra :) haha
    om förlossningen går bra så vill jag åka hem så snart som möjligt. sist så ville jag åka hem bara efter 3 timmar men fick snällt vänta 3 timmar än. Dem har ju 6 timmar som minimum.
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-14 17:26:42 följande:
    Jo så tänkte jag med, men dom ska ju ta sticket i foten med, då måste man ju upp igen....hm..
    ja men då är det bara till att åka tillbaks. orkar inte stanna på BB så länge. jag trivs bäst hemma.
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 17:31:41 följande:
    Om förlossnignen här går bra så åker vi hem så fort vi kan,MEN absolut inte innan dom gjort undersökningar på bebben som skall göras men med mina bägge andra banr s har jag blitt kvar 7 dagar till 4 dagar pga första damen kom med urakut snitt,var typ död vid förlossningen samt jag fick infektion efter snittet och sonen hade bajsat i fostervattnet så vi blev sagda att bli kvar.

Hmmm ja derför är man ju berädd på att få bli kvar denna gången också.
    jag tror inte ens man FÅR åka hem före läkarundersökningen så det är nog inga problem :)
    hoppas din förlossning går mycket smidigare än förra gången och att du kan åka hem när du vill
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-14 18:16:12 följande:
    är det nån mer än jag som har svårt att äta? jag är fan inte sugen på nåt.. Hur ser en vanlig "matdag" ut för er? Så här ser tex min dag ut;

Frukost kl10 En fruktsmoothie
    Lunch 1300; wokade grönsaker
    Middag kl17; en potatisplätt.
    oj det var inte mycket.
    Frukost kl.9: två smörgåsar med räkost(har ätit det varje dag nu i typ en månad hahhaa) + 2 glas minimjölk
    lunch kl.11: lite olika men en normalstor portion
    middag kl.16: vi äter bara lagad mat en gång om dagen så här blir det oftast smörgås igen + 1 glas juice

under dagen äter jag nån frukt, godis och dricker massa vatten

Jag vet att det är lite knäppa tider vi äter på hahhaa, men jag äter när mina föräldrar äter, hatar att äta själv. Innan åt jag vid dessa tider, som passar bättre för mig: kl.9, kl.14 och kl.18, med mellanmål emellan och ett sent mellan mål typ vid 20-tiden.

Förra veckan gick jag upp 2 kg, denna veckan gick jag upp knappt ett halvt kilo. Så på senaste månaden har jag gått upp ca 5 kg...Hoppas det stannar av snart! Okej om jag hade dragit ner på godiset hade jag kanske inte gått upp så mycket ;) Men jag klarar inte av det, jag har nog för lite att göra + att jag är sugen på något HELA tiden. Och förresten varför är frukt så himlans dyrt?!?! :(
    BF 100809
  • elinnnnn

ang UVI: ja allt surt funkar. citron brukar jag dricka, mums! DOck inte så bra för tänderna:S frätande... fast jag har hört att tranbärsjuice är väldigt bra(om inte det bästa) för njurarna. och massa vatten så man "spolar" rent. Och så ska man se upp med att äta för mycket sött eftersom bakterier växer i söt miljö.

BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-14 18:35:25 följande:
    Du äter iaf ja frukt och grönt är dyrt, vi har väldigt högt matkonto då vi banligtvist äter mycket av det.
    Jag önskar jag kunde vara lite sugen så man fick i sig nåt..Jag har inte gått upp nåt alls sen i v29 jag.
    jo, men jag äter lite FÖR mycket tror jag ;) men men jag får ta igen det senare, klarar inte av att stå emot alla frestelser nu..
    fast du vet att det kan bli så att du blir "mindre" sugen ju mindre du äter?
    fast det kan ju också vara så att bebisen trycker på magsäcken och det helt enkelt inte får plats med så mycket mer? :D
    att du inte gått upp i vikt sen v.29 (vet inte vilken vecka du är i nu men det måste ju vara ett par veckor sen iaf) är nog inget du behöver oroa dig för. bebisen tar ju vad den behöver fast det är ju du som kan bli utan då :S
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-14 18:53:40 följande:
    Ja det är nog som fu säger, att om man äter lite så blir man inte lika hungrig efter ett tag. Sen trodde BM sist att dte kan vara så att jag har lite mycket magsyra som gör att jag blir illamående och yrslig, och då får man ju inte så mycket matlust.
    Har skickat maken på affären nu så att jag har lite hemma som jag vet går ner iaf
    (Är i v33 nu )
    ja det kan ju mycket väl vara så.... men du slipper iallafall hungerskänslan.
    nu måste väl snart gå in i v.34? jag går in i v.33 imorrn tjohoo, eller idag beroende på vilken "site" man följer men enligt FL imorrn.

Och imorrn ska jag på ultraljud som min barnmorska bokat in, för att kunna få moderskapsintyg
    sen på onsdag ska jag till barnmorskan och mäta magen och lite annat :) det blir mitt andra besök och det är en ny barnmorska denna gången. Hoppas hon är trevligare än den andra för hon var en surk*rring
    BF 100809
  • elinnnnn

sofie och laura: vilken fin mage :)

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10