Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-05-29 17:56:36 följande:
    hehe nej, vi åker rätt ofta på dem, och man kanske har lärt sig vilka som brukar vara lite bättre Gör ofta fynd när vi är ute.
    ja jag tror att det kan vara så. man lär sig nog rättså snabbt vilka som är bra och vilka som är sämre då ju :)
    grattis till fynden!
    BF 100809
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-29 18:40:07 följande:
    i malmö kostar det 1000 kr står det på hemsidan. betalade du extra och fick det på dvd också? skänt med 400kr i avdrag hihi fast synd å andra sidan att ni inte fick så bra bilder
    jag ska göra mitt på tisdag :)

pregga: nä jag tog inte alls illa upp:) tråkigt om folk tror att jag inte vill acceptera att få en flicka :) det är själva BM som utfört ultraljudet jag har svårt att känna förtroende för, det hade känts likadant om hon sagt att jag väntade en pojk. som sagt har jag redan 2 pojkar och 1 flicka så det spelar ingen roll...
    BF 100809
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-29 20:04:07 följande:
    Finns kanske flera sorters 3D/4D kontroller isåfall =)Vi fick både 2D, 3D och 4D i samma undersökning. Stannar du i Sverige tills du skall föda nu eller?Och bor du i närheten av Malmö?
    ja det fanns något som hette tredje trimester ultraljud också, kostade 1500 tror jag...

könsultraljud i 3d/4d utförs i 2d, 3d och 4d.....

ja jag stannar hela sommaren, in en bit på hösten tror jag.
    ja jag bor i skåne,  blir en bit att åka till malmö men iallafall närmre än göteborg

carohl: ja lite så känner jag faktiskt. inte bara för att jag vill veta könet utan även för att jag inte klär pojkar och flickor i likadana kläder. men jag ser inget fel med att en tjej är tjejig och en pojk är pojkig. jag tycker det ska vara så. båda ska vara tuffa och ödmjuka tycker jag fast bara för det behöver dem inte klä sig likadant.

jag och min syster är nästan jämngamla och för att kunna hålla reda på vems kläder var vems fick jag alltid ha blått/grönt osv. Jag var verkligen pojkig när jag växte upp det har gjort det svårt för mig att ha klänningar, kjolar osv och att känna mig feminin fastän jag är en tjej. Det vill jag inte att min dotter ska ha. Hon ska kunna klä sig som hon känner sig, tuff, flickig, eller hur det nu må vara. Men jag kommer inte vägra henne att ha klänningar eller rosa kläder. Jag kommer köpa både lekvänliga kläder till henne och klänningar, kjolar och annat.
    Dock kommer det nog bli tunikor mest nu och framtills innan hon kan gå. Lite jobbigt att krypa med klänningar ;)

Och nej, jag tog inte illa upp för vad pregga skrev. Jag tror jag "Känner" henne mer än så, även fast det bara är genom våran grupp :)

Och ja, jag TROR också det är en tjej jag väntar, men jag vill bara vara säker :) för även om tidigare ultraljud skulle vara till 99% säkert så känns det bara som 51%  ;)
    Därför ska jag göra ett på tisdag, sen får det vara nog :D hehe
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-29 22:18:12 följande:
    Va skönt att du inte tog illa upp för det va som sagt inte min avsikt, å det glädjer mig att du känner mig bättre än så nu, jag e nog så rapp i mun om jag tycker ngt e galet, å vad det gäller att göra köns ul så e det upp till var å en, hade inte jag fått veta på rul så hade jag gått igen på privat! för jag ville veta.nu när jag va uppe förra veckan så sa jag ju till han, ååh min lille prins..å läkaren sa-vet du att det e en kille? ja svarade jag, det sa dom sist...han kikade efter å mkt riktigt där va det en liten pung å snopp, hahaha å nog för att jag e modern men jag skulle aldrig ta på min son klänning,osv. NEVER!sen får folk tycka vad dom vill, bekommer mig inte...Å det gäller ju såklart dig med :)
    hehe
    jag ser inget fel med att flickor kläs i klänningar och har tofsar i håret och att pojkar har jeans och tröja, skjorta med slips eller whatever.
    vi är olika och jag ser inget fel med det.
    BF 100809
  • elinnnnn

carohl: nä jag tog inte ditt heller som kritik. går liksom inte att få varken ditt eller preggas inlägg som negativ kritik hur man än vrider och vänder på det ;) ;) ;)
    ja här ska det också tas hål i öronen om det är en flicka.
    Vet dock inte vart man kan göra det på nyfödda?
    Jag har för mig att dem sist sa att barnet ska kunna sitta först iallafall så runt 6 månader.
    Andra ville inte ta hål i öronen om dem inte var minst 6-7 år.
    Men men det återstår att se :)

VI har också rakat håret på våra barn. Så det är inget konstigt för mig iallafall ;)

BF 100809
  • elinnnnn

Grattis på mors dag alla mammor!
    Ja jag anser ju att man är mamma när man kommit såhär långt i graviditeten och jag tror att ALLA här inne som inte har barn sen innan känner sig som mammor redan.

Ha en fin dag!

BF 100809
  • elinnnnn

malinski: eller hur? praktiska saker :D

pregga: meh man får väl inte göra abort efter v.22?!?!?!?!(fast det kanske inte var i sverige i och för sig....) sjukt att ta bort ett barn enbart pga dess kön...

BF 100809
  • elinnnnn

knyzzel: ja vissa bryr sig inte om varför man vill kolla/veta, sen finns det andra som liksom inte accepterar vilket svar man än ger dem.  sen finns det dem som påminner en om och om igen att det är ändå inte 100% förräns bebisen kommer ut ;) jag behöver ingen som påminner mig om det egentligen för det gör jag så bra helt själv, haha.

----------------------------------------------------------------------------------

Ha en fin kväll allihopa, och hoppas ni haft en fin mors dag/söndag.

Godnatt och sov gott <3

BF 100809
  • elinnnnn

hej alla fina tjejer!

Vid två tillfällen nu då jag varit ute och shoppat, så har jag fått en smärta som jag nog aldrig fått förut, inte vad jag minns iallafall...
    Det kändes som om en kniv försökte klyva mitt blygdben!!
    Någon mer som känt så?

Jätte obehagligt var det ju, tur att det gick över igen det är ju inget man vill känna av under längre tid. Men nu när jag fått det vid 2 tillfällen är jag säker på att det kommer flera ggr man har ju ändå drygt 70 dagar kvar av graviditeten....

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: nej det dära som kändes inifrån och uppåt har jag fått känna på tidigare ;)
    Men detta kändes annorlunda, exakt som om blygdbenet höll på att klyvas på mitten!
    verkligen hemskt......

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10