Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-05-27 11:35:15 följande:
    När jag har klämmt på bröstet så har det ju inte vart mkt alls, utan bara så det kommit 2 droppar kanske sen lagt av, har ju inte suttit å klämt ut mer, men nu ska en Bm ringa upp snart, ska fråga då...blev ju lite fundersam nu, får ju höra saker under denna graviditeten som inte existerade när jag fick lillan..
    hehe kan ibland vara skönt att få svar från BM om man är så osäker, men jag tror nog hon kommer säga att du kan vara helt lugn ;)
    kram
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-27 11:39:21 följande:
    jo, jag hoppas ju det för nu sattes det ju igång en del tankar om att jag gjort ngt man verkeligen inte ska..suck..kram
    nänänä alltså alla har väl klämt fram några droppar någon gång bara för nyfikenhetens skull.
    fast bara det att det spelar ingen roll om det kommer fram något nu eller inte för mjölkproduktionen sätts ändå inte igång på riktigt förräns några dagar EFTER förlossningen :)
    kram gumman
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:15:21 följande:
    hej på er!Idag var vi på första föräldraträffen! Jätetskoj, vi var bara 5 par så det var lagom JAg vard en som skulle ha först iaf, och det syntes, haha.Hade BM besök direkt efter;bltr; 120/80blodvärde; 141Socker; 4,7sf; 31 hjärtslag; 142
    åh vilket bra blodvärde haha, mitt är nere på 110 fastän jag knaprar järntabletter och har gjort det hela graviditeten :S men har bytat ut den ena tabletten mot en annan sort och ska ta 160mg framtills nästa koll för att kolla om jag kanske bara ska köra denna sorten och 2st istället vilket innebär 200mg.
    skönt med så bra värden :)
    vad kul att du trivdes på föräldraträffen :)
    BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly: underbart ju att ha ett sånt bra värde helt utan extra tillskott :) mitt järnvärde är lågt generellt och är beordrad av min doktor att ta järntillskott varje dag även när jag inte är gravid, min mamma har det likadant. dessutom är jag inte glad för kött och äter inte det alls ofta, minns ej när jag åt kött sist det är nog för minst ett halvår sen. jag äter bara fisk och kyckling och ja köttfärs men det är ju mest järn antar jag i en stor stek eller nåt hehehe

lillabambi: åh vad det växer :) Söt mage:)

Pregga: ja precis den innehåller massa bra saker för bebis , antikroppar osv... pannkakor mmmm vad gott :)

BF 100809
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-29 11:52:46 följande:
    God förmiddag tjejerNu har vi varit på UL igen som vi bokade privat.Fick bekräftat till 100% att det är en flicka som vi väntar, skönt =) Allt såg bra ut, men bebisen vägrade att flytta sina armar och ben från ansiktet så några bra bilder fick vi inte.Däremot sa hon att bebisen hade jättemycket hår redan 1 cm, och det jag kan se på bilderna är att hon har samma mun och näsa som mig..haha..Kram på er
    åh grattis :)
    vart gjorde ni ultraljudet?
    kram tbx :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-29 12:53:48 följande:
    emma ultraljudsklinik, finns i malmö och göteborg
    ja det är den jag också funderar på. fast frågan är ju om det är värt det, kostar ju ändå drygt en tusenlapp.... fast jag är ju nyfiken som bara den och fastän BM sa sist att det är en flicka till 99% är jag ändå osäker :S men ja, det är ju bara drygt 10 veckor kvar nu ;)

Gjorde ni 3d/4d ultraljud? Jag har hört vissa säga att det är läskigt att se bebisen i 3d upplevde du också det så?
    BF 100809
  • elinnnnn

åh nu har jag äntligen bestämt mig.
    Jag ska göra ett könsultraljud på Emmakliniken i Malmö.
    Ja, jag har redan gjort ett för 3-4 veckor sen då sa hon att det var till 99% säkerhet en flicka.
    Men ja, jag vill göra ett här i Sverige, tror att jag kan lita på det mer.

Jag är så rädd för att köpa flickigare kläder och att det sen kommer ut en pojke.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vill också tillägga:
    Spelar ingen roll om det är en pojke eller flicka, jag vill bara inte lägga pengar på kläder och andra saker som sen inte kan användas. För nej jag kan inte tänka mig att klä mig son i tunika och tights....

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-29 16:03:18 följande:
    hahahahaha vad menar du? lever vi inte i ett unisex samhälle idag? ingen tunika å tights på din pojk? hahahahahaahhaah
    nä och heller inte hårspännen eller klänningar hehehehe, nej men det är bäst att klargöra innan man får påhopp, kan i och för sig ändå få påhopp, men orkar inte bry mig. kan inte bara alla ha rätt till sin åsikt utan att behöva förklara sig varenda gång? :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-29 16:21:32 följande:
    asså det jag kan tänka mig elinnnn är att en del kanske undrar varför du har svårt å acceptera att det e en flicka du väntar, då du fått det beskedet mer än en gng å det dessutom e 99% vilket e nästan allt.får jag fråga utan påhopp, hade du hellre önskat dig en pojk`?den kära leken skulle ju låta sin pojk gå i klänning ;) hahahahamen nej nej det skulle inte jag heller.
    första gången var i v.17 och hon sa efter att min man sa såhär: det är en flicka eller hur?
    bm svarade: ja till 98%

det litar jag inte alls på, hon berättade inte ens vad det var hon mätte eller tittade på. noll förtroende för henne.

det senaste ultraljudet litar jag på i och för sig, men jag skulle känna mig mer säker om jag hade gjort det här i Sverige. Det finns väl fler än jag som gjort könsultraljud fastän dem fått veta vid tex RUL vad det är??

Sen har jag faktiskt råkat ut för att jag gjort ett könsultraljud som visade att det var en flicka och ut kom det en pojke.

Jag har 2 pojkar och en flicka redan, så ärligt talat så bryr jag mig inte om vilket det är. Jag är lika lycklig för det. Men eftersom jag inte har något kvar från barnen när dem var små så ska jag köpa allting nytt och jag vill inte lägga ut pengar på något som sen inte kommer användas.
    Vilket jag/vi gjorde vid det felaktiga könsultraljudet med mitt andra barn......
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-05-29 17:40:42 följande:
    hejhej!!Idag har vi vart på loppis och dte var väldigt mycket barngrejer där, så jag fyndade lite En babybjörn bärsele för 100kr och en matstol för 20kr!
    åh kul med såna bra loppisar :)
    de flesta loppisar jag varit på har bara haft skräp :S
    fast å andra sidan har jag inte varit på så värst många ...
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10