Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

lysmasken: hahaha det lät så roligt det där med blöjbytet om det skulle vara en pojke ;)
    tror du hon kommer berätta? jag var på ultraljud idag och han blev nästan lite sur när jag berättade att jag redan visste vad det var för kön.  :S
    hoppas du får veta eftersom det är det du vill, men kan du hålla det hemligt inför maken?? :D

pregga: ang boula halsbandet, nä jag menar det ser så roligt ut med en boll som åker till höger och vänster när man kommer vaggandes , det ser så roligt ut hehe

sweetlilly: skönt med så fina värden :) får se vad min BM säger imorrn ;:D

mandy: vad kul att ni fick det 2e ultraljudet iallafall :)

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: jag vet inte vad jag ska säga om ditt senaste inlägg för jag tycker faktiskt du är en av dem som oroar sig mest härinne. nu är jag själv inte en person som oroar mig för allt möjligt, men det finns säkert andra som gör det och nog blivit mer oroliga pga dina inlägg :S tycker det har varit lite onödigt att skriva om bebisar som dött i mammans mage, ja såklart, men det är ju faktiskt folk som oroar sig för det också inte bara om UVI, gbs och att ligga på rygg osv. då måste dem väl också ha rätt att ta upp den oron?

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: sorgligt ifall du lämnar bara såhär plötsligt. vi är inga läkare så mycket vi delar med oss av är ju erfarenheter och vad vi fått höra av BM, sen vill jag minnas att du oftast skrivit av dig här inne i tråden och sen ändå ringt och frågat både BM och sjukvårdsrådgivning och då fått fakta...

BF 100809
  • elinnnnn

jag är inte emot dig pregga. men sweetlilly ( om jag inte minns fel nu) tog upp det om barnet som dog i mammans mage eftersom hon hade läst det någonstans och nu själv blev orolig för att samma sak skulle hända henne.
    jag tror nog att vi kommit så pass långt att vi ska kunna ta upp alla sorters oro här i gruppen. en annan sak var ju innan vi alla passerat v.12.

BF 100809
  • elinnnnn

Jag var iallafall på ultraljud idag och vet ni?
    Min tjej har vänt på sig och ligger nu på rätt håll :)

Inte konstigt jag har skrikit AJ! rakt ut både en och två gånger de senaste 2 veckorna hahaha.
    Hon har vänt sig så nu ligger hon med huvud neråt och rumpan uppåt men hon ligger fortfarande vänd mot vänster :)

BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly: ja det kändes ;) och sen har det ju blivit mycket mer tryck och aktivitet nedåt :D

sofie och laura skrev 2010-06-15 21:09:16 följande:
    Vad roligt grattis till vändningen =)
    tack gumman!
    sisterinlaw skrev 2010-06-15 21:10:51 följande:
    Hej,

Jag hoppade ur den här tråden tidigt (innan de flesta av er gått in i v.12) precis som många andra på grund av just den här problematiken men har följt den på avstånd precis som jag skrev då att jag eventuellt skulle göra- för att se om den blev bättre. Tyvärr har den inte blivit det i mina ögon och jag kan bara bekräfta SweetLillys bild.

Förlåt om jag gör dig en björntjänst nu SL- för jag vet mycket väl att du kan försvara dig själv men jag kan bara inte stå på och se när någon blir så orättvist utsatt, även om det bara gäller en så trivial sak som en FL-tråd. 

Tycker dock att de flesta av er verkar nöjda med tråden, stämningen till trots, så jag hoppas att ni lyckas lösa problemet på ett schyst sätt.
    ja jag var ju på väg att hoppa av tråden då också men då hade jag redan fäst mig vid vissa av tjejerna så jag stannade kvar iallafall.
    skulle vara tråkigt om denna tråden och tjejerna i den bryts upp. vi skulle ju följas åt HELA graviditeten inte bara halva :)
    BF 100809
  • elinnnnn

mandy: jo det är klart, hon kan ju vända sig igen det vet man aldrig ;) men NU ligger hon iallafall på rätt håll så nu kommer jag släppa tankarna på ev vändningsförsök eller snitt :D hon har ju flera veckor på sig tills det är dags att kolla om huvet är ruckbart/fixerat osv :D

nä jag köpte inga bilder denna gången då jag fick så många(10 st) för två veckor sen när jag var på köns ultraljud i malmö. dem var dessutom i 3d och undersökningen idag gjordes på lasarettet och mer rutinartat och i 2d :)

sweetlilly och mandy: jag tycker också det är skönt att bara kunna fråga och dela med sig av erfarenheter här inne.

och jag hoppas att ingen lämnar våran fina tråd, om dem nu verkligen inte vill lämna förstås. jag trivs med er alla!
    det roliga härinne är ju att alla är olika, alla har olika erfarenheter personligheter, vissa är förstföderskor andra inte, vissa är hyper oroliga vissa mindre oroliga osv.

BF 100809
  • elinnnnn

nu ska iallafall jag lägga mig på soffan och äta något sött och kolla på tv. :)
    godnatt/kväll alla fina tjejer, hoppas ni alla finns kvar imorrn annars så inboxa mig hahaha, ja man vet aldrig vad som händer på några timmar

BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-06-15 21:34:18 följande:
    Hur kunde denna tråd hamna i dessa tråkigheter igen????

Måste själv säga att jag inte tar någons sida,men att jag oxå va på väg att lämna tråden innan v.12 pga av att jag blev orolig över att "alla" andra va sååå oroliga över att det ena än det andra skulle hända..Jag va nästan den enda från starten som inte gjorde något VUL,å efter att ha hört varför alla valde göra en hel del VUL över allt som kunde hända m.m. så trodde jag knappt när jag kom till BM första gången att jag va gravid (p.g.a.  att jag inte sett den lilla parveln på något VUL) Och JOOOO jag lovar att jag vet hur det är att förlora barn/syskon (både i magen och PSD) så det handlar ABSOLUT inte om att jag är okänslig..

Det är väl KLART att vi alla verkligen vill att allt ska gå vägen med alla prinsar å prinsessor!!!! Men man har ju ändå rätt att få va orolig över att förlora sitt barn oavsett om det är i v 9 eller i v. 30..Oron kommer ju inte va över för att barnet är fött..

Men detta är enbart mina tankar å åsikter! Hoppas ingen lämnar tråden, gillar denna tråden!!!!!! 
    precis jag håller med. man kan inte blunda för att ALLT KAN HÄNDA NÄRSOMHELST. tyvärr är faktiskt livet så, dock inte menat att man bör gå runt och tänka på det hela tiden, det är inte hälsosamt och gör man det behöver man hjälp.
    jag gjorde heller inget VUL men gjorde ett tidigt UL för att kolla att jag verkligen var gravid och att det bara var ett foster..

nä logga ut var det jag skulle göra hihihi
    BF 100809
  • elinnnnn

hej alla fina tjejer!!!

mycket har skrivits sen jag loggade ut igårkväll och det är helt omöjligt att komma ihåg vad alla skrivit. tyvärr :)

så istället börjar jag med att berätta om mitt BM-besök idag haha

järnvärde: 121 (var 110 för 3 veckor sen)
    blodtryck: 115/75 lite högre än vanligt, men okej
    SF: 32 (växt 4 cm på 3 v.)
    bebbens hjärtslag: 150

hon ligger fortfarande med huvudet neråt men fortfarande rättså högt upp.

jag fick ÄNTLIGEN mitt moderskapsintyg så det har jag lämnat in till försäkringskassan idag och hoppas det blir reggat så fort som möjligt så jag kan ansöka om föräldra penning.

mitt BF kommer räknas efter första dag sista mens datumet, vilket innebär nytt BF (igen) . 2 dagar tidigare. Men jag kommer nog ändå fortsätta räkna med den 9e så slipper jag gå över så många dagar :P

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10