Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-07-10 22:01:57 följande:
    Vad är det för fel på karln!! Rädd att jag ska gå sönder eller ngt!!

FAAN i HELVE.... krama mig håll om mig men han e så rädd=(
    Ska straffa han så inne H efter graviditeten hhahahahaha
    ehhh say what? hahaha
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 22:08:26 följande:
    va?? vad menar du nu???
    elinnnnn skrev 2010-07-10 22:03:29 följande:
    haha häftigt ;)
    kramar tillbaks och godnatt sov sött.
    ska också snart logga ut, börjar ju bli lite för många gäspningar per minut nu ;)

jo det kan du ju göra ;)
    men viktigast för henne är att veta hur hennes ev blivande man är. prata igenom allt innan hon bestämmer sig för vad hon ska svara.
    särskilt ang barnuppfostran om dem planerar att skaffa barn.. fast egentligen är det likadant för alla tycker jag, alla par alltså. man bör veta vart man har varann INNAN man förlovar sig osv eller framför allt skaffar barn
    Jo jag håller med, man ska väl ha en hyffsat bra koll på sin partner hur den e som pers innan man gifter sig oavsett. Men jag måste säja det att efvter att jag blev gravid så blev mitt x som förbytt!!
    jo men då är det bara till å dra :P
    nä men jag menar om man diskuterat igenom alla eller iallafall dem flesta aspekter i livet INNAN man gör förhållandet seriöst så kan man iallafall falla tillbaka på det sen om det skulle bli så att partner inte alls beter sig som han skulle.
    man får liksom bestämma med sig själv också att okej vi har diskuterat allt nu och vi är överens om hur vi ska göra om det eller det händer ska vi göra så och så, och sen om man får en annan reaktion från sin partner att man då vet vad man ska göra.
    så slipper man allt velande.
    hoppas det går bra för den tjejen du menade.

nu ska jag logga ut och försöka hitta något sevärt på tv. dock verkar det inte finns så mycket :(
  • elinnnnn

godnatt pregga och godnatt till er som gömmer er härinne på tråden ;)

• elinnnnn

Godmorgon alla stackars preggosar!

Hur lider ni i värmen? :P

Nallepuhmamma: usch vilken situation du är i.. lider med dig. får hoppas på att bebisen kommer tidigare då...

Nu har jag ju glömt bort vad alla skrivit :S hm....

Carohl: usch jobbigt att känna sig krasslig OCKSÅ, som om allt relaterat till graviditeten inte vore tillräckligt ;)

vi ska också åka hemifrån snart, redan 30 grader ute :O och ännu varmare inomhus ju. Gud vad jag saknar våran luftkonditionering "hemma" i saudi....

tur ändå att bebisarna slipper vara ute nu, tänk å gå runt och bära på en svettig gnällig bebis också i denna hettan.. eller ligga och amma i flera timmar i denna hettan! usch nej, bebisen får stanna i magen ett tag till :D

• elinnnnn

nä här var det tomt hihi
    alla är väl ute och söker svalka ;)

det är precis vad jag också ska göra. ska åka och äta och sen åka nånstans där det är lite svalt och lite skuggigt.
    vi skulle egentligen ta med oss mat, men äsch vi äter på restaurang istället hahhaaha

HA EN JÄTTEFIN DAG ALLA FINA PREGGOSAR!

<3

• elinnnnn

pregga: jo jag har ju också varit väldigt trött dem senaste dagarna, blir tröttare och tröttare för varje dag. antagligen för att man blir tyngre och tyngre + att det blir varmare och varmare.
    japps det är nog bara gbg som haft regn idag :P
    fast NU regnar det här också, och åskar tom. känns väldigt skönt, jag ÄLSKAR sommar regn och åska är mysigt =)

carohl: men fy vilken dålig stil.... trodde först du skulle berätta att du skrivit på FB att du fött och inte förräns nu skulle berätta för oss i tråden haha, så fel jag hade :D

och ja HERREGUD vad svullen jag blivit under dagen.... elefantfötter och stubbar till ben.. attraktivt hahaha, faktiskt så svullna så det gör ont :( stackars mig :P

• elinnnnn
    bizzziie skrev 2010-07-11 20:23:06 följande:
    Samma här!!

VECKA 37 idag!! Tiden går sååååå sakta!!!! Men det är mysigt nu, känns att det är en person i magen nu..

Sambon satt o kollade på TV igår och så vände han sig om och sa "Nu vill jag att den där lille ska komma ut, jag vill veta vad det är för en filur!" Och sonen känner o pussar o klappar på magen och frågar mycket om bebisen är glad eller om bebisen gillar det eller det... så nu längtar hela familjen!

Hoppas ni har det bra i värmen!
    Jag har en vecka kvar att jobba, sen är det semester och föräldraledigt fram till mitten av januari!

KRAM PÅ ER!
    åh grattis till v.37 =) jag går in i den imorrn (enligt mig men enligt BM har jag redan gått in i den hahah)
    jag vill också på ett sätt ha ut bebisen  nu, jag vill ju se om hon är ljus eller mörk, lockigt hår eller rakt, ljusa ögon eller mörka! så himlans nyfiken hihi

men snart är det ju dags, inte så jäääättemånga veckor kvar ju.

åh skönt att du snart går på semester och föräldraledigt :D

kram tillbaks, hoppas du haft en bra dag!
    Pregga skrev 2010-07-11 20:23:11 följande:
    ok, va skönt å höra att jag inte e ensam om denna påtagliga trötthet, men du e ju lite längre gng än mig med...
    men som du säjer, man blir ju större å tyngre, å varmt e det..
    ja nu kom en skur till här ganska så nyss, hihi men det e rätt så skönt faktiskt, jisses va lilleman håller på ida...blir så lycklig :)
    jag älskar åxå sommar regn å åska när man sitter inne å myser ner sig, hihi

svullen, ? ja tack..jag mms.ade en bild till carro på min elefant fot, hahaha jag har ju små fötter så dom svullnar ju uppåt typ...stackars dig...jag vet att det gör skitont vissa dagar, jag har haft mer ont i händerna ida ...
    Oj som han bökar runt, hihi lyckliga mig :)
    ja jag älskar att det regnade nyss, det blev ju nästan hela 10 grader svalare!
    haha ja mina fötter ser också inte kloka ut :S jag fick inte ens på mina sandaler idag, och det är ändå bara en rem som går över tårna... typ flipflops fast lite "exklusivare" än bad flipflopsen...

haha så mysigt när dem bökar rundor! min lilla hade lite "mitt på dagen" gymnastik innan idag, men nu är hon lugn. tror också hon lider lite av värmen.. kanske? =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-11 20:42:34 följande:
    haha ja man ser ngt som en gng påminde om en fot typ, hahaha vad det gäller å vara nyfiken på hur den lille ser ut så spricker jag snart här, haha mitt x e ju mulatt, halv svensk/cuban....så mörka ögon blir det nog å svart hår då även min dotter föddes med det svartaste håret. Hoppas han får min näsa, haha pappan ser ut som en undulat, *asg*

jo det blir lite mer klar luft när det regnat lite...ja min prins har varit ovanligt aktiv idag å jag blir så glad :)
    Skulle ju till ullared i beckan va det tänkt, men asså jag orkar inte.....
    om din lille lider av värmen, hihi asså jag har inte en aning om dom påverkas av det...
    haha
    ja mina 3 andra barn som har samma pappa, nummer 1 och 3 är båda mörk brunhåriga och har mörka ögon. men nummer 2 är ljusbrunhårig och rättså ljus i hyn och har kastanjebruna ögon (han hade gröna ögon tills han var ca 2 år).
    Pappan till detta barn var typ svart när han föddes och hans mammas syskon och föräldrar frågade om det verkligen var rätt barn hahahaha. och ja han är krullhårig också...
    så spännande eftersom jag är väldigt ljus, har spikrakt hår och gröna ögon =)

ang bebisen i magen, alltså magen är ju varm när jag är varm och om jag sover utan täcke och har fläkten på så blir hela magen kallare än vad resten av kroppen blir så nog tror jag dem påverkas av det. men förhoppningsvis inte så mycket så att dem får värmeslag eller fryser om det blir kallt om magen =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-11 20:48:05 följande:
    hahahaha va roligt, han håller på som en sjövlid, så kommer natta å pratar å pussar på magen, å säjer hans namn..å pratar litem, han blev tvärstilla, hahaha han ligger nog å lyssnar :)
    naw gulligt =) men det var som innan jag reste från saudi då brukade maken prata med magen och bebisen satte igång och sparka till varje gång han sa något hahaha, roligt att få respons =)

usch ja, sitta i bilen en längre stund vill jag inte göra... ullared alltså.. min syster var där förra veckan jag skulle egentligen följa med, men som sagt sitta i bilen i flera timmar och sen gå rundor därinne kändes helt uteslutet. även om det inte var sååå varmt förra veckan som det är nu, men jag får ont i fogarna av att sitta i bilen för länge.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-11 21:06:42 följande:
    haha ja det kan ju slå såå olika asså, en väninna till mig e kroat, mörk med bruna ögon, hennes x är halv svensk/gambian-deras dotter? Riktigt blond med stora lockar å ljusblåa ögon, haha jag frågade henne åxå om hon var säker på pappan :) hahaha
    ja det ska bli så kul å se asså...denna blandning. hihi

haha kanske dom känner av tempraturskillnad, men jag tror inte det påverkar dom ngt spiciellt,kan jag inte tänka mig iallafall...tänk kvinnor i tropiska länder där det e stekhett....
    elinnnnn skrev 2010-07-11 20:58:17 följande:
    naw gulligt =) men det var som innan jag reste från saudi då brukade maken prata med magen och bebisen satte igång och sparka till varje gång han sa något hahaha, roligt att få respons =)

usch ja, sitta i bilen en längre stund vill jag inte göra... ullared alltså.. min syster var där förra veckan jag skulle egentligen följa med, men som sagt sitta i bilen i flera timmar och sen gå rundor därinne kändes helt uteslutet. även om det inte var sååå varmt förra veckan som det är nu, men jag får ont i fogarna av att sitta i bilen för länge.
    Jo hon e såå lycklig över att änteligen få syskon, hah som hon gullar med magen, det e godmorgon varje dag samt godnatt, igår typ kramade hon om den å sa---åååå jag älskar dig,kom ut snart..men inte föööör snart då. hahaha men visst e det kul när dom får respons, haha men efter att han sparkade till henne på läppen å hon ser hur ngt dras med hela sidan så tycker hon det e liite obehagligt med, hahahaha

näe jag känner med så, dom vill ju såklart gå i timmar å jag känner inte att jag orkar det nu å sen har det vart vel fram å tillbax 3 gng nu om vilken dag å då tyappar man lusten helt.
    nu har jag allt till lilleman så det känns inte lika viktigt längre...jag får ju inte ont o fogarna, konstigt nog..men skönt såklart, MEN fötterna...hua..
    haha ja men det är härligt med blandningar och sen beror det ju även på vad föräldrarna har för gener inte bara deras egna färger =)

nä det kanske inte påverkar så mkt, har ingen aning, kanske bara e min prinsessa som vilar sig inför den stora dagen hihihi

åh söt din dotter är. din son kommer ju ha som dig som mamma också din dotter som extra haha

skönt du slipper det med fogarna ;) det har faktiskt blivit bättre för mig med, antagligen för att jag inte varit ute och gått så mkt och för att när jag väl gjort det så har jag haft bältet på =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10