• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-20 20:05:28 följande:
    Men du har ju i andra trådar berättat att du blivit fet och inte alls är smal som förut? Hur ska du förklara det, om ditt liv är så jävla strålande av lchf-dieten?"En ganska vanlig farhåga är att de ketonkroppar som kroppen bildar vid mycket lågt kolhydratintag (varvid man sägs hamna i ketos) skulle innebära risk för ketoacidos"Saxat ur wikipedia. Nu ska jag glo på melodifestivalen. Under tiden kan du ju förklara hur enbart en diet botar en människa ur ett matmissbruk?
    jag har gått ner 10 kilo sen jag körde igång med lchf. men nu är jag gravid och ska inte banta eller gå ner. däremot står jag still i vikt.

kolhydrater och överätning gjorde mig fet.

jag var smal av andra orsaker. (typ levde på soc och hade råd att äta en portion nudlar om dagen + man som misshandlade mig i sju år = tappad matlust)
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer

och jag pratade inte bara om min vikt. Vikten är sekundär. Hälsan är viktigare. Jag upprepar:

Jag har lidit av magkatarr, illamående, gaser, värk, uppkördhet, ibs - you name it - sen jag var 12 bast. Jag har haft ont varje dag. ALLT detta är spårlöst försvunnet sen jag började med lchf.

Jag har även i många år lidit av kronisk trötthet samt sömnproblem. Utmattning. En konstig känsla av att ha en mössa tryckt ner över ögonen. Lite mossig och luddig i huvudet. Jag har kollat mitt blod och mina värden men inget har hittats. Inga allergier eller brister.

Sen jag började har jag blivit oförskämt pigg och vaken. Jag känner mig lättare i huvudet, det är lättare att tänka. Och tröttheten är ett minne blott. Jag sover fem sex timmar varje natt och studsar bokstavligen ur sängen. 

• Anonym (....)

Jag kommer väl att få skit nu för att jag är "Smal" Men jag har samma problem i alla fall!!! Och jag är rädd för hur energi lös jag är och trött... Och börjar gå upp i vikt... Ja, Jag väger bara 68... Men det är 8 kg för mycket på mig och det gör mig olycklig och ni ska bara veta vad jag kan proppa i mig i dagarna... Men jag kan inte sluta äta sötsaker... För att poängtera att jag sedan 5 år jobbar på ett hamburgar ställe och jag har sedan dess snittat ca 45 hamburgare i månaden.... Fy fan.. Blir äcklad av mig själv...

• Lady Dahmer
    Anonym (....) skrev 2010-02-20 20:54:11 följande:
    Jag kommer väl att få skit nu för att jag är "Smal" Men jag har samma problem i alla fall!!! Och jag är rädd för hur energi lös jag är och trött... Och börjar gå upp i vikt... Ja, Jag väger bara 68... Men det är 8 kg för mycket på mig och det gör mig olycklig och ni ska bara veta vad jag kan proppa i mig i dagarna... Men jag kan inte sluta äta sötsaker... För att poängtera att jag sedan 5 år jobbar på ett hamburgar ställe och jag har sedan dess snittat ca 45 hamburgare i månaden.... Fy fan.. Blir äcklad av mig själv...
    smala människor kan fortfarande vara ohälsosamma! Lchf är kanske nåt att prova? Du går antagligen inte ner i vikt, men du får bukt med sötsuget. Du kan kanske köra en mindre strikt variant.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 20:10:31 följande:
    jag har gått ner 10 kilo sen jag körde igång med lchf. men nu är jag gravid och ska inte banta eller gå ner. däremot står jag still i vikt. kolhydrater och överätning gjorde mig fet. jag var smal av andra orsaker. (typ levde på soc och hade råd att äta en portion nudlar om dagen + man som misshandlade mig i sju år = tappad matlust)
    Jag tror inte att en kost med en massa förbud är till någon hjälp för matmissbrukare. Det handlar om att man måste lära sig en sund inställning till mat, att man ska kunna unna sig vad man vill utan att hamna i en ond cirkel. Förstår du min inställning till den här debatten?

Jag har själv fått leva på soc i några år för många år sedan, och jag känner inte igen mig i den fattigdom du beskriver. Du kanske inte kan hantera pengar?
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 20:05:34 följande:
    Hur menar du att jag är ett strålande exempel? Nu är du ju inte bara dum utan även rejält otrevlig! Men det måste väl vara det svängade blodsockret som ger dom symtomen, eller?
    Haha! Det kom verkligen ur rätt käft -NOT!
  • Mandarina

Matmissbruk har med känslor att göra.
    TS, börja med att ta tag i ditt känsloliv.

Alla som bantar eller whatever vet ju att det inte är maten som är boven.

• Probably the best    in the
    Stinky skrev 2010-02-20 21:08:31 följande:
    Haha! Det kom verkligen ur rätt käft -NOT!
    Och återigen visar du brist på förmåga att uttrycka dig. Men det är ju ett ganska enkelt sätt för dig att visa på att du bara är ute efter att trilskas, återigen...varför inte ta diskussionen? Så fort det går trögt blir du ännu mer oseriös! Men grattis till dig, får ju oss LCHF:are som ivarjefall kan förklara hur vi tänker och resonera att framstå i ivarjefall något bättre dagar än dig....men lycka till! Vad det nu är du vill bevisa...
  • Anonym (Been there...)

Det spelar ingen roll vad man äter - det är ändå kalorierna som räknas i slutändan! Viktväktare, GI, LCHF - osv...

Men jag tror inte på förbud och jag tror ingen människa orkar tex äta LCHF hela livet - men det är vad JAG tror..
    Har en vän som åt LCHF i 6 mån , massor av god mat.. gick ner 8 kg. När hon slutade var kroppen som en svamp och hon fick allt igen på kort tid.. och mer..

Men alla får välja vad de själv vill äta men om man är lite "störd" när det gäller mat så ska man börja jobba med sitt känsloliv - det är jag övertygad om! Det är DÄR som problemen är och tar sig i uttryck i ett missbruk - här ett matmissbruk.

Jag vet vad jag pratar om och jag har kommit en bit på väg.. men är inte vid målet ännu.

TS - Köp eller låna boken "Övervikt handlar om känslor" .

(Det finns fler i denna tråden som borde läsa den boken som anser att det är bara " att ta sig i kragen" och sluta "grisa"... WHF... Sluta grisa?? )

• Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 21:41:23 följande:
    Och återigen visar du brist på förmåga att uttrycka dig. Men det är ju ett ganska enkelt sätt för dig att visa på att du bara är ute efter att trilskas, återigen...varför inte ta diskussionen? Så fort det går trögt blir du ännu mer oseriös! Men grattis till dig, får ju oss LCHF:are som ivarjefall kan förklara hur vi tänker och resonera att framstå i ivarjefall något bättre dagar än dig....men lycka till! Vad det nu är du vill bevisa...
    Du har inte patent på att vara otrevlig. 
  • Stinky
    Anonym (Been there...) skrev 2010-02-20 22:19:25 följande:
    Det spelar ingen roll vad man äter - det är ändå kalorierna som räknas i slutändan! Viktväktare, GI, LCHF - osv... Men jag tror inte på förbud och jag tror ingen människa orkar tex äta LCHF hela livet - men det är vad JAG tror.. Har en vän som åt LCHF i 6 mån , massor av god mat.. gick ner 8 kg. När hon slutade var kroppen som en svamp och hon fick allt igen på kort tid.. och mer.. Men alla får välja vad de själv vill äta men om man är lite "störd" när det gäller mat så ska man börja jobba med sitt känsloliv - det är jag övertygad om! Det är DÄR som problemen är och tar sig i uttryck i ett missbruk - här ett matmissbruk. Jag vet vad jag pratar om och jag har kommit en bit på väg.. men är inte vid målet ännu. TS - Köp eller låna boken "Övervikt handlar om känslor" . (Det finns fler i denna tråden som borde läsa den boken som anser att det är bara " att ta sig i kragen" och sluta "grisa"... WHF... Sluta grisa?? )
    Så sant, så sant!
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...