• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Anonym (samma)

Jag har lätt att hamna i det där också. Men nu har jag lärt mig att om jag lider lider lider i ca 3-4 kvällar (dvs vägrar äta nåt mer än en kopp kaffe) så försvinner suget sen och jag orkar inte ens äta.

Det är anledningen till att jag inte är tjock. För jag har väääldigt lätt att äta för mycket... Måste tänka jämt..

• maggsan

Åhhh jag blir så lyckligt så jag nästan börjar gråta... speciellt när det kommer in en människa som är perfekt i sitt tänkande och självdisciplin.

Lyckliga du!!!

Ta dig härifrån genast så du inte smittas av matmissbruket och all denna självömkan som flödar här inne..

Be my enemy - and you will die
  • Veritas odium paret
    Patetiskt ärligt talat, nej, jag är varken perfekt eller utan brister, men jag hanterar dom utan att för den delen begrava mig själv.
    Sen vet jag mycket väll hur kroppen/psyket fungerar och gör man ursäkter som man sedan fullföljer då har man bara sig själv att skylla. Det blir bara sorgligt med "jag har ett missbruk".
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-19 21:05:41 följande:
    Önskar verkligen att du kunde svara på om det är fritt val att bli alkoholist och narkoman också?

Lika fritt som allt annat här i livet, kan man inte hantera alkohol så kan man alltid skifta droger.
    Har man hittat nått som man värdesätter mer än livet själv så har man det, vissa droger har den effekten på folk. Men i ert fall så handlar det inte om det
    Men sitt fast i er lilla box för all del. Låt inte mig störa.

• Anonym (XXXXXL)
    Veritas odium paret skrev 2010-02-19 20:22:26 följande:
    Som sagt, jag har inget intresse att debattera "sjukdomar", diverse ursäkter och andra bortförklaringar, jag sa vad jag ville säga då jag hade tråkigt och tyckte att självömkande inlägg var lagom patetiska.Skrev också att jag skulle dra mig tillbaka från tråden så sluta citera mig om ni vill kunna beklaga er ifred.Avslutar med vilka ursäkter man än använder så är det fortfarande ett fritt val att grisa ner sig varje kväll, sen kan ni kalla det vad ni vill.
    Men VAD gör du i denna tråd om du inte ens är INTRESSERAD?????
    Nått du gör är att sparka på de som redan ligger! Hoppas verkligen att din omgivning står upp och att du är vänlig mot dem.

Vaddå GRISA?? G-R-I-S-A. Grisa betyder att smutsa ner sig här där jag bor så jag undrar vad du menar?
  • Veritas odium paret
    Anonym (XXXXXL) skrev 2010-02-20 00:09:12 följande:
    Men VAD gör du i denna tråd om du inte ens är INTRESSERAD????? Nått du gör är att sparka på de som redan ligger! Hoppas verkligen att din omgivning står upp och att du är vänlig mot dem.Vaddå GRISA?? G-R-I-S-A. Grisa betyder att smutsa ner sig här där jag bor så jag undrar vad du menar?
    Du läste uppenbarligen inte det jag skrev så var så snäll och gör innan du klickar på citat knappen.
    Jag menar exakt det jag skrev, väljer man att grisa ner sig varje kväll så kan man inte skylla det ifrån sig ... fritt val
    Vissa kräver bekräftelse i sin självömkan och ryggdunkar , andra mår bättre av att få sig en känga i arslet så dom kan ta sig i kragen ... vilken sort du tillhör kan endast du svara på.
    KAN jag dra mig tillbaka nu eller ska fler insistera att klicka på citat ?
  • Anonym (Vet!)
    Veritas odium paret skrev 2010-02-20 00:28:16 följande:
    Du läste uppenbarligen inte det jag skrev så var så snäll och gör innan du klickar på citat knappen.Jag menar exakt det jag skrev, väljer man att grisa ner sig varje kväll så kan man inte skylla det ifrån sig ... fritt val Vissa kräver bekräftelse i sin självömkan och ryggdunkar , andra mår bättre av att få sig en känga i arslet så dom kan ta sig i kragen ... vilken sort du tillhör kan endast du svara på.KAN jag dra mig tillbaka nu eller ska fler insistera att klicka på citat ?
    Adios, fucker..!
  • Veritas odium paret
    Anonym (Vet!) skrev 2010-02-20 01:30:22 följande:
    Adios, fucker..!
    Hellre "fucker" än ett offer .. tydligt nog ?
  • Lady Dahmer

TS -- du låter precis som mig. Och det låter även som att du är sockerberoende.

För mig funkade LCHF. Jag fick bukt med mitt sockersug, mitt småätande, min ständiga hunger och framförallt med mitt matmissbruk.

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • maggsan

Men allvarligt talat..
    Hur mycket fett äter NI som äter LCHF?? Min make käkade det ett tag.. och sannerligen om jag ska äta så mycket fett så kommer jag att käkas av flottytan som stannar i munnen.

För man ska väl ändå försöka hålla sig till ca 2000 kcal per dag??

Be my enemy - and you will die
  • Anonym (mat)

Jag vet inte riktigt, jag tycker inte det låter som något missbruk utan ganska normala mängder. Eller? Av vad jag läst och hört om matmissbruk så äter man ju ofantliga mängder mer än detta. Alltså typ en hel brödlimpa, ett paket glass o.s.v...  Jag kan äta hur mycket kakor och godis som helst... men det påverkar mig ju inte så att jag går upp en massa i vikt av det, jag väger runt 64 kg. Ser iaf inte mitt matälskande som matmissbruk, kan helt enkelt inte låta bli att äta så mycket kakor och sånt, det är ju så gott... Så... brukar du äta mycket stora mängder eller bara så som beskrivet i din TS?

Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...