Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
Ursäkta om inlägget blir konstigt skriver från mobilen. Jag ville bara höra med er som har tränat el tränar IBT hur ni gjorde/gör. Vi har nu börjar träna lite smått o undrar därför hur man ska träna dim olika sakerna tex ska msn träns o blanda alla kategorier vid samma träningstillfälle el ska man tex träna ordförråd en träningstillfälle o sen nästa dag tränsr man tex former? Tacksam för svar
Fiori84, det finns en jättebra sluten ibt-grupp på Facebook där vi utbyter erfarenheter och tipsar om träningsmaterial. Välkommen in!
m.facebook.com/groups/550360054977054
Gruppen heter Ibt-träning för barn med autism om nu länken inte skulle funka.
För att svara på din specifika fråga då går det absolut bra att blanda övningar vid samma träningstillfälle. Men i början kan det vara bra med korta stunder med få övningar för att inte trötta ut barnet för mycket.
har nån provat dmg+folinic? vad tycker/tyckte ni om det?
b6+mg funderar jag också på:)
varför är det inte bra? jag tänkte på metyl b12 och folinic är tillsatt i dmgn..
b6 + magnesium är ofta rekommenderat och ska vara bra för de flesta. Finns hyfsat med forskning på det till och med. Finns säkert med i denna ypperliga skrift "Summary of Dietary, Nutritional, and Medical Treatments for Autism-based on over 150 published research studies":
http://www.ariconference.com/enews/treatment.pdf?utm_source=January+2013+Enews&utm_campaign=jan+enews&utm_medium=email
Med vår son går det mesta i skov så det är enormt svårt att veta vilken behandling / tillskott som eventuellt ger vilka resultat eller biverkningar. När vi testade just b6 + magnesium i speciell, god tuggtablett från Kirkmans (går att betälla på nätet) så tyckte vi att vi märkte en del dåliga grejer som jag just nu inte kommer ihåg vad det var. Vår dan-läkare sa att b-vitaminen kunde ha som bieffekt att den gödde dåliga tarmbakterier, candida osv, så vi behövde ta hand om dem först.
Magnesium är en av få saker som jag annars tycker mig se direkt och positiv effekt av: minskad hyperaktivitet.