Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
är det minstingen som är sellektiv? min börjar också bli det förr åt han alla möjliga gönsaker nu är det bara potatis dom är acceptabelt:( grytor och såser och soppor dissar han också numera!!!!
Till er med dispens för Melatonin. Jag fick just reda på att apoteket felaktigt påstått att dispensen måste bra knuten till ETT apotek. Enligt Läkemedelsverket stämmer nte detta. Det innebär alltså att det jäkla apoteket "kidnappat" vårt recept och tvingat oss vara trogna kunder. Extra jäkligt med tanke att de dessutom inte brytt sig om regeln om att ha medicin på plats inom 24 timmar. Om någon annat blivit utsatt för detta å anmäl till Läkemedelsverket som har tillsyn på deras verksamhet och till Konkurensverket (eftersom de förhindrat möjligheten att själv välja apotek vid varje receptuttag). Ju fler som anmäler ju troligare blir det att de gör en utredning..
sojalecitin har jag fått höra från dan-läkare och autismdietist är ok
kaffemamma: vad roligt:D då kan jag ge bullarna utan dålig samvete. hurra!!! autism dietist finns de i sverige också??
Ni med selektivt ätande barn som börjat autismdiet; hur har det gått??! Min kille e smal som en pinne å äter selektivt, ska man våga försöka?
Det har väl varken blivit bättre eller sämre. Magen funkar dock bättre... :) Hur pass selektiv är han?
zen ja absolut du ska försöka men innan hitta produkter som du kan ersätta hans favoriter med.
Ok...e lite tveksam ännu. Han är inte längre jätte selektiv (som 2-3åring åt han bara morot, glass och burklasagne, nu är han som ett lite kräset barn bara.). Men Tex på kalas skulle jag villa att han åt glass me alla andra och inte sitter i ett hörn och knapprar på ett glutenfritt kex....
hej alla gfcfsf-are;
idag är för 50 dgr sen vi började med dieten. sonen min har börjat bita sina naglar och börjat även med öppna stänga köksluckor repetitivt. För övrigt har vi börjat med ibt för ca 1 mån sen. han 3 år exakt nu.
jag känner mig lite förvirrad över hur jag ska tolka det här och jag skulle vilja höra hur era erfarenheter är.
1- mjölken tar ca 5-10 att lämna kroppen och gluten tar längre tid som ni känner till. proteiner av dessa ger opiod effekt i hjärnan för barn med autism som ni känner till det också säkert! jag tror att dessa nya beteende är nån slags abstinens besvär!! enligt en engelsk forskare reagerar små barn kraftigare i början men det lägger sig sen!
eller
2- det blev både kostomläggning och ibt nästan i samma väva som stressar honom!!
vad tror ni? känner mig förvirrad o orolig!!!