Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
- är det lättare att få ögonkontakt om det är något roligt man gör än om det bara är ett krav...tack för tipsen unik!!
youtube-film med tips på hur man jobbar med ögonkontakt från Son-rise:
Jag har inte sett den här själv, men kanske något at inspireras av.
tack kaffemamma jag ska se på den nu
Håller på och installerar sonens första prat / pecs dator. Micro Rolltalk med Programsnickaren om det säger er något. Vi har av en massa anledningar och efter långa diskussioner inte jobbat särskilt mycket med bilder förut så det ska bli väldigt spännande.
hur gammal är ditt barn kaffemamma??
Han fyllde 8 i september
Undrar om man får gå som förälder - och när anmälningstiden gått ut... såg detta nu: Å nej, det är imorgon....
www.specped.su.se/om-oss/aktuellt/europeiskt-symposium-om-tillampad-beteendeanalys-och-autism-1.115770
Torsdag 31 januari 2013 anordnar Specialpedagogiska institutionen i samarbete med Eurasmus Leonoardo Da Vinci ett symposium med föreläsare från hela Europa som handlar om tillämpad beteendeanalys och autism.
ohh vad bra. jag mailade de nyss och hoppas på att jag får svar idag!!! tack för tipset
Hej!
Det finns en sluten grupp på Facebook för oss som gör ibt-träning som heter IBT-träning för barn med autism m.facebook.com/groups/550360054977054
Här utbyter vi tips om övningar, material, förstärkningar etc etc. Välkomna hit!