Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html

Alltså min dotter kommunicerar med både tal ( inte mycket ordförråd och inte alls bra uttal alla gånger) men hon försöker iaf, hon försöker härma ord och ljud både då vi ber henne om det och ibland självmant, Hon säger till när hon är hungrig, törstig,vill ha ljus, hon säger till när hon har gjort nummer två i blöjan. Hon leker med en och säger till att hon vill leka mer när man slutar, hon har inga problem att avbryta aktivitet, inga problem med ljud,ljus eller beröring..kanske smak då hon är petig med maten fast hon äter det mesta bara några enstaka saker hon inte äter. Hon kan räkna till 10, hon följer enkla instruktioner, hon kan vissa fäger om man frågar henne vad färgerna heter, hon lär sig snabbt om hur saker och ting fungerar, kan äta själv med sked, kommer efter första eller andra gången när man ropar på henne, springer till pappa då han kommer hem, springer till mig då jag hämtar henne från förskolan. Hennes stora poblem är bara att hon inte leker med andra barn, har svårt att vänta på sin tur, äter gärna inte utanför hemmet om hon inte är jätte hungrig och att hon tappar koncentrationen lätt och att hon viftar med händerna när hon blir glad och att hon har svår att sitta still.
Vaddå? hehe
Ljud, juice och beröring då? Min pojke har heller inga problem med juice.
Jag skulle tro att hon kanske har mild och min son har måttlig. Men det hända mycket åt båda hållen. Man kan få utvecklingssprång liksom tillbakagångar.