Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
Shit vilken kamp jag har att få hem alla tre barnen från dagis. Det är över en km så tvillingarna orkar inte gå hela vägen (eller rättare sagt, det tar för lång tid). Vi har dubbelkärra som minstingen sitter i plus en av twinsen. Den andra får gå halva vägen och sedan stå på ståbräda eller sitta i på fotstödet på vagnen. Sedan turas vi om etc. Men hur jag än gör så blir det slagsmål och tvillingarna ska prompt göra det som den andra gör. Nu har jag M i promenadsele (det är mycket trafik bitvis) och D får gå "lös" och hålla i vagnen. Det tar evigheter och dessutom smiter D och trycker på alla dörrkoder vilket gör att M också kräver att få göra samma sak. Vi hamnar alltid i onödiga diskussioner och bråk. Har mycket svårt att tänka mig att schema skulle ändra på just den situationen. Men jag ska ge det en chans, absolut.
Min "vanliga" dotter lyckades jag muta bort från hämtningskaoset som var ett tag när hon gick på dagis. Det blev alltid gråt och bråk, kommer inte ihåg om vad längre. Troligen att hon också ville sitta i vagn om brosan gjorde det kan jag tänka. Jag mutade helt enkelt: när vi har klarat 3 hämtningar utan att vi blir ledsna eller börja bråka så gör vi något roligt du och jag. Vi bestämde att bara vi skulle gå på bio. Funkade faktiskt! Vi kom ur den onda cirkeln.