Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
det är mycket autism nu...
började dagen med att kleta bajsprover från sonen och lämna till södersjukhuset. Gastro-läkaren där verkar göra en ordentlig undersökning. Nu är sonens mage bra, men det känns ändå skönt att göra så omfattande undersökning som möjligt. Har fått lämna in flera prover och röntat magen, borde få resultat snart.
Biomedicin... det är svårt!! Började ge sonen B6 + magnesium i ganska hög dos. Tyckte faktiskt att det hjälpte mot hyperaktiviteten. Han kändes lugnare och mer "med". Men samtidigt började andra problem: han har slutat äta frukost, slutat gilla en hel del mat som varit säkra kort förut (bananer, köttbullar, äpplen mm). Och framförallt har han varit ganska galen på kvällar & nätter... häromdagen vid läggdags tokskrattade han och hoppade runt i en timme, sen grät i en timme, somnade jättesen. Har vaknat och varit ledsen på nätterna igen, somnat apsent, haft konstiga både skratt & gråtutbrott. Frågade Geir som svarde: B6 kan gi økt bakteriell dysbiose, forsøk å redusere ytterligare eller slutte heilt. Han sa också att man kan försöka en annan sort. Puh.
Samtidigt har ingen annan i familjen heller sovit särskilt bra, dottern somnar också jättesent. Det kanske bara är vårljuset? Tycker alltid att det är så här: saker kommer och går i olika omgångar, allt som kan ge positiv effekt kan också ge negativ effekt. Vi har aldrig en stadig bas att utgå ifrån så att säga, något som är "normalläge" att jämföra med.
Nåja, den här veckan är jag mest fokuserad på framtida skolgång. Jag hoppas hoppas hoppas få ett positivt besked om att sonen ska få börja på den här underbara skolan i höst: www.ikasus.net . Som en trevlig, rolig bootcamp för högkvalitativ IBT! Långt bort tyvärr, men det får gå. Sista halvåret har det gått utför med träningen på dagis och hemma och vi skulle verkligen behöva en nystart. Annars vet jag inte hur vi ska kunna motivera oss att sätta full fart igen.