Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
ok, därmed är det beslutat. Vi ska testa att provocera med soja, kanske lagom i morgon..? Killen fyller tre år i morgon, kan få bli sojagrädde på tårta..! 
Jag lovar att skriva om sensory integration sen, vi ska ut på utflykt nu så jag hinner inte. Jag är ju inte utbildad just i SI, men eftersom jag är sjukgymnast och numer rätt insatt i det här med autism så tror jag nog att jag får till det hyfsat. I min utbildning ligger en hel del neurologi, fysiologi, neurofysiologi, motorik och rörelse i allmänhet. Den funktionen har jag koll på. Teorin bakom SI faller väldigt naturligt hos mig, så vi kommer jobba mycket med det i sommar. Skulle tro att det kanske bli typ 50-50 IBT och Floortime/SI.
toppen - jättebra om du kan skriva lite om det! Jag var på ett föredrag för ett tag sen. Jag var eld och lågor först - och väldigt besviken efteråt. Hon hade järnkoll på det här med på vilka sätt man kan ha problem med sinnena verkade det som (en workbook finns här: http://www.sorena.se/files/documents/edutherapy-arbetsbok.pdf ) och jag tänkte att det här var det jag letade efter. Men hennes lösning var på tok för flummig för mig.... hon skulle jobba med barnens problem inom de här områdena genom bioresonans på avstånd från London. Tja, det är mäjligt att vetenskapen inte hunnit dit än, man förstår inte allt osv, men där någonstans gick min gräns för vad jag tycker verkar värt att prova.