Boende i Schweiz del 11.
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Har någon av er erfarenheter av städpersonal från Pebra? Vi hade Putzfrauenvermittlung innan men bytte då vi inte var nöjda med organisationen. Hade en Pebra-tjej här idag för att få offert och av någon anledning har jag dåliga vibbar. Någon som kan rekommendera en annan städfirma/städerska i tyska delen av Schweiz (Zürich)?
Vet någon något schweiziskt resebolag som har någonting liknande bamseklubben för barn? Vilka är för övrigt de största familjeresebolagen i Schweiz? Någon som vet?
Om ni har möjlighet att flyga fran tyskland eller österrike blir det billigare. När vi har bokat resa i Feldkirch sa killen pa resebyran att det kommer manga schweizare över till ö-rike för att boka resa. Nu med franken sa stark motför euron sa borde det bli ännu billigare...
(resebyran vi bokat via heter typ Nachbaur reisen)
Kan rekommendera Princesa Yaiza pa Lanzarote. Där hade de aktiviteter för barn, och ett stort lekland (kikoland). Fast jag vet inte om det är bra, för da var dottern bara 3 manader. Rummen var däremot superfina, de har lägenheter för familjer, maten god. Kanske lite dyrt beroende pa vad man har för budget. Vi flög da fran Friedrichshafen.
http://www.princesayaiza.com/en
Nu blev man ju lite sugen. Vi har funderat pa minisemester tilll L'Ardeche i Frankrike om nagon vecka. men just nu sa är vädret inte saa fint sa kanske man skulle ta en sista minuten nagonstans...
@Ain: Det kommer nog inte funka med så många andra avreseorter än Zürich. Ska åka själv med två små barn och möta upp maken i Thailand är det tänkt. Vet inte riktigt om jag har nerver till att först ta mig till Österrike. Känns som att det kan bli påfrestande nog ändå!
@Pistou: Ska kika på det! Tack!
Oho, själv med tva barn till Thailand -modigt! Men det gar säkert bra
Jo, da skulle jag nog med försöka flyga sa nära ifran som möjligt (fast man kan ända inte flyga fran Vorarlberg. De närmsta billiga flygplatserna är i Tyskland) Isafall har du ju TUI, som väl är som fritidsresor? Och Hotelplan. Och Kuoni.
Hej!
Är nyinflyttad i Luzern sedan en månad tillbaka tillsammans med man och barn. Vi har en 3-årig flicka som saknar sitt dagis hemma i Sverige och längtar efter lekkamrater som hon kan prata svenska med. Hon har gått två veckor i spielgruppe nu men har inte kommit in i det alls ännu. Har även en 7-månaders flicka. Någon i närheten som sitter i samma sits och har lust att träffas för en lekdejt eller vet någon organiserad verksamhet i området för svenska barn?
Tack på förhand!
Halloj, igen "long time no see...."
Jag letar efter er nyblivna föräldrar i Zurichregionen som skulle vilja ta del av samma hjälp och råd som hemma i Sverige. Min mamma Elisabet är barnsjuksköterska med doktorsexamen inom pediatrik och med över 20 ârs erfarenhet pâ specailbarnavârdscentralen pâ Akademiska Sjukhuset i Uppsala och vi startar nu föräldrarkurser enligt BVC modellen på svenska för nyblivna föräldrar samt seminarier för föräldrar till 0-3 åringar i samarbete med svenska kyrkan här i Zurich. Första kursdatum är 4 oktober.
För mer information se min blog www.karinanderssonhagelin.com, e-maila pâ karin.andersson.hagelin@gmail.com eller RING: 076-5219607, jag svarar gärna på frågor och funderingar!