Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Jag har frågat om en utredning men ingen lyssnar på mig och de svarar bara att jag är deprimerad.
Glömde säga att jag i princip aldrig kan somna om jag inte tar mina sömntabletter, men ibland hjälper inte dom heller...Innan jag blev inlagd hade jag varit vaken flera dygn i sträck och det är inte helt ovanligt för mig. Men det är bättre sedan jag fick sömntabletter för då får jag sova några timmar.
hmm: Otroligt jobbigt att inte bli tagen på allvar och få den hjälp man behöver. Hur blir du när du inte kan sova då? många bipolära triggs ju upp och insjuknar då. kan du inte byta läkare på nåt sätt. Bor du hemma fortfarande?
hmm: Otroligt jobbigt att inte bli tagen på allvar och få den hjälp man behöver. Hur blir du när du inte kan sova då? många bipolära triggs ju upp och insjuknar då. kan du inte byta läkare på nåt sätt. Bor du hemma fortfarande?
Jag vet inte om bipoläritet kännetecknas till viss del av att man tappar kontrollen ibland? Jag vet med mig att jag lätt skulle kunna bli alkoholist, tablett eller spelmissbrukare så jag håller mig ifrån det så långt jag bara kan. Den enda gången jag upplever att jag tappar kontrollen på riktigt är när jag hetsäter, men sen tar jag tillbaka den när jag spyr upp det..
Jag vill ha ett plus på stickan.... men inte vart de nåt denna månad. Väntar otåligt på mensen som är sen!