Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
(anonym knas)
Borderline kan du ju haft just vid det tillfället du fick den stämpeln. Det är ju ingen faktiskt diagnos utan mer för läkare att ha i journalen för att hjälpa på rätt sätt. Borderline försvinner ofta, även om det kan ligga latent. Jag blev stämplad med det men nu står det inte längre i mina journaler då jag inte längre uppfyller kriterierna. Kan komma tillbaka, haft det förut men ingen fast diagnos.
Bra om du får komma på ordentlig utredning.
Orkar inte läsa fast, det har ju knappt skrivits nåt nytt.
Idag ska jag på medicinhämtning igen. Ska ta upp detta med att det nu börjar svänga för mycket igen. Fast nu mer att mina nedåt perioder som blivit starkare. Samtidigt vet jag inte om det är värt att ta upp. Det enda de kan göra är medicin justeringar och det kan göra mig mycket dålig. Fick ju åka lite akut till min ssk, utöver medicinhämtningen, förra veckan då jag var så dålig och behövde komma och prata med henne.
Hej Alla.
Jag är ny i tråden och ny i sjukdomen. Eller sjukdomen har jag väl alltid haft, det är diagnosen som är ny.
Känns skönt att ha fått en diagnos och kunna få rätt mediciner. Har stått på bara cipralex förut och inte känt någon förbättring alls i mitt mående.
Men efter att jag började äta Lamotrigin i sommeras har allting förändrats.
Jag är glad för första gången i mitt vuxna liv (jag är 30).
Jag ser en framtid, och börjar fundera över vad jag ska göra i den framtiden. Plugga kanske och hitta ett jobb som man tycker om. Jag har aldrig sett någon mening med att plugga eller ens slutföra gymnasiet för jag skulle ju ändå dö snart.
Hur har ni gjort med att "komma ut"? Hur öppna är ni? Än är det bara min sambo som vet, försökte berätta för mamma men jag tror inte det gick fram...
Hennes komentar efter jag hade berättat var: -Jaha, så du känner dig lite vissen ibland.
Vissen? Hade jag bara känt mig lite vissen hade jag köpt en chokladkaka och en liter glass, kanske tittat på en dålig romantisk-komedi. Inte haft ett helt medicinlager hemma.