Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

Ni som är duktiga inom detta område. vad tror ni. Kan jag vara biopolär av något slag?
www.familjeliv.se/Forum-4-50/m56275264.html

Jag joinar här. Är bipolär typ 2, och kämpar främst med depressionerna. Hypomanierna är jag totalt förälskad i och ser som en välsignelse. Depressionerna däremot får mig att vilja dö. Man glömmer att man ens haft bra perioder när man är deprimerad. Just nu är jag inne i en låg period och jag vill bara ge upp.

Dricker ni alkohol? Reagerar ni negativt av det?

Man missar så stora delar av sitt liv pga depressionerna, och folk runt omkring en försvinner för att man inte orkar vidhålla kontakterna.
  Man missar så stora delar av sitt liv pga depressionerna, och folk runt omkring en försvinner för att man inte orkar vidhålla kontakterna. 

Jag kan dricka ETT glas vin på fredag och lördag kväll och det gör jag nästan varje helg till maten.
Men dom få gånger jag har druckit mig berusad sen jag fått barn har jag haft ångest i flera dagar.
Det fick jag i och för sig innan jag fick barn också, men då bedövade jag det med ännu mer alkohol.