• 7 michelingodingar

Gekås vol 14

Tibell skrev 2013-08-16 19:53:33 följande:
    Jag kikade lite i din blogg jätte fina overaller ! Och de tjocka och lite otympliga eller verkar de smidiga ? Vilka färger fanns ?

Tack, jag upplever att overallerna är ungefär som de på kappahl men det fanns tunnare overaller också och jag såg overaller från 199 kr. Jag tyckte att de vi köpte var de som borde klara en kall vinter   Bland de overaller som vi köpte så fanns de i grå, blå och så om du såg den rosarutiga vi köpte så fanns den även i blå/vit/svart
    sjuhuliganmammans.blogspot.com
  • lilla snöflingan

Vi har en 2,5-åring och väntar bebis i januari och har planerat ullaredsresa någon gång den närmsta tiden, frågan är när!? Vi har lite olika datum att välja på och vill såklart att det ska vara så lite folk som möjligt.
    Fre 23/8 (löningsdag!)
    Ons 28/8
    Tor 19/9

Jag har RUL 30/8 så det känns ju egentligen bäst att åka efter det, men det känns så länge att vänta till 19 september, jag vill åka nu! Är det mer folk på fredagar än onsdag eller torsdag? Ett annat alternativ är någon helg i början på september, kanske det är mindre folk på en söndag? Men det känns ändå som att det är mer folk på en söndag än en vardag?

En annan fråga, någon som vet om det finns overaller till nyfödd? Typ vindfleeceoverall eller fleeceoverall?

T född april 2011 - barnvagnsblogg.com hittabarnvagn.nu
  • 4539
    lilla snöflingan skrev 2013-08-17 12:17:25 följande:
    Vi har en 2,5-åring och väntar bebis i januari och har planerat ullaredsresa någon gång den närmsta tiden, frågan är när!? Vi har lite olika datum att välja på och vill såklart att det ska vara så lite folk som möjligt.
    Fre 23/8 (löningsdag!)
    Ons 28/8
    Tor 19/9

Jag har RUL 30/8 så det känns ju egentligen bäst att åka efter det, men det känns så länge att vänta till 19 september, jag vill åka nu! Är det mer folk på fredagar än onsdag eller torsdag? Ett annat alternativ är någon helg i början på september, kanske det är mindre folk på en söndag? Men det känns ändå som att det är mer folk på en söndag än en vardag?

En annan fråga, någon som vet om det finns overaller till nyfödd? Typ vindfleeceoverall eller fleeceoverall?
    Åk aldrig en helg dag åk alltid mitt i veckan och se till att vara där tidigt! 

Från gekås hemsida.

Under sommarens semesterveckor är det störst risk för ingångskö i början av veckan (måndag till onsdag). På hösten är det däremot risk för ingångskö under veckosluten.   

Det råder högsäsong i Ullared v 28-33 och v 38-50. Vi har lågsäsong v 1-10samt i juni när skolan slutar och i augusti när skolorna börjar. 

Många tror att det alltid är kö till vårt varuhus, men så är naturligtvis inte fallet. 

I själva verket har vi bara omkring 25-30 ködagar under hela året. Många tycker att lite köande hör till ett Ullareds-besök, men om du vill undvika köerna kan du tänka på följande:

Klämdagen vid Kristi Himmelsfärd är en populär shoppingdag och kan föra med sig en del köer. På sommaren bör man undvika regnigare dagar, speciellt om de infaller efter ett högtryck. Alla semesterfirare vill shoppa när de inte kan sola! Under hösten är det julrusch och eftersom få har semester då så är det under helgen man åker till Ullared. Undvik alltså helger under hösten!
  • MissKaos

Det fanns från strl 68 för ngn vecka sedan. Dåligt med babykläder öht.

lilla snöflingan skrev 2013-08-17 12:17:25 följande:

Fre 23/8 (löningsdag!)

Ons 28/8

Tor 19/9

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • myran83

Är det nån som vet om dom här gå stavarna finns i Ullared och vad dom kostar, bungypump är namnet på dom.

• Det är du och jag

Hej! En liten fråga...
    Bor i Stenungsund (50 min norr om Göteborg), och min son blir 1 i slutet av september.
    Tjänar vi på att åka till Gekås och handla på oss kläder, leksaker, städprodukter, hygien mm. Ni vet "allt"
    1)Tänker på bensinkostnad blir ju en bra slant endå...
    2) Är det mycket billigare när det gäller barnkläder? (kläder i st 86 o uppåt) än typ Kappahl, H&M, Cubus, Lindex...
    3)Stort utbud på ? Bra kvalitet?
    4) overallerna, är dem bra (vattentäta o andas men andå varma)? pris?
    5) Leksaker, bra bris?

Vad tror ni?

Tack för svar (är ett par år sedan jag var där :-P)
    /Josefine

• MissKaos

Regnställ fodrat bra 280 kr kostar det dubbla hemma. Jeans 100-120kr i strl 116 iaf. Blixten tröjja under 100kr. Ffa ytterklöder sparar du på. Regnkläder är bra och billigtm köper du ett fodrat ochcett ofodrat set bör du spara in 500kr på bara det! Mjukisar att ha till ombyte i dagiskorgen går hitta från 50kr ich uppåt.

Leksaker är 30-50% billigare vad jag upplever det som och köper man julklappar så blir det pengar sparade av det..

Köpte mössor ca 30kr mellantjock.

Strumpor i storpack med billigt..

Kemteknik är väl prismässigt att jämföra med öb men urvalet är stort.

Försök att få barnvakt och åk tidigt... räkns med en heldag!

Det är du och jag skrev 2013-08-18 08:33:21 följande:
    Hej! En liten fråga...

Bor i Stenungsund (50 min norr om Göteborg), och min son blir 1 i slutet av september.

Tjänar vi på att åka till Gekås och handla på oss kläder, leksaker, städprodukter, hygien mm. Ni vet "allt"

1)Tänker på bensinkostnad blir ju en bra slant endå...

2) Är det mycket billigare när det gäller barnkläder? (kläder i st 86 o uppåt) än typ Kappahl, H&M, Cubus, Lindex...

3)Stort utbud på ? Bra kvalitet?

4) overallerna, är dem bra (vattentäta o andas men andå varma)? pris?

5) Leksaker, bra bris?

Vad tror ni?

Tack för svar (är ett par år sedan jag var där :-P)

/Josefine

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Pigelinen

Någon som vet vilka storlekar deras riskor/stövlar börjar på? behöver i typ stl 24...

http://antligenmamma.blogspot.com/