• Hannajo

Gekås vol 14

Det är du och jag skrev 2013-08-18 08:33:21 följande:
    Hej! En liten fråga...
    Bor i Stenungsund (50 min norr om Göteborg), och min son blir 1 i slutet av september.
    Tjänar vi på att åka till Gekås och handla på oss kläder, leksaker, städprodukter, hygien mm. Ni vet "allt"
    1)Tänker på bensinkostnad blir ju en bra slant endå...
    2) Är det mycket billigare när det gäller barnkläder? (kläder i st 86 o uppåt) än typ Kappahl, H&M, Cubus, Lindex...
    3)Stort utbud på ? Bra kvalitet?
    4) overallerna, är dem bra (vattentäta o andas men andå varma)? pris?
    5) Leksaker, bra bris?

Vad tror ni?

Tack för svar (är ett par år sedan jag var där :-P)
    /Josefine
    Vi har drygt 30 mil till Gekås och tjänar in bensinpengarna gott och väl på att köpa ytterkläder till barnen.  Alla overaller har varit toppen utom en, som jag inte hade kollat i butik ordentligt, den var tunn och sladdrig.

Många leksaker är mycket prisvärda. Lego, t ex. 
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    lilla snöflingan skrev 2013-08-17 12:17:25 följande:
    Vi har en 2,5-åring och väntar bebis i januari och har planerat ullaredsresa någon gång den närmsta tiden, frågan är när!? Vi har lite olika datum att välja på och vill såklart att det ska vara så lite folk som möjligt.
    Fre 23/8 (löningsdag!)
    Ons 28/8
    Tor 19/9

Jag har RUL 30/8 så det känns ju egentligen bäst att åka efter det, men det känns så länge att vänta till 19 september, jag vill åka nu! Är det mer folk på fredagar än onsdag eller torsdag? Ett annat alternativ är någon helg i början på september, kanske det är mindre folk på en söndag? Men det känns ändå som att det är mer folk på en söndag än en vardag?

En annan fråga, någon som vet om det finns overaller till nyfödd? Typ vindfleeceoverall eller fleeceoverall?
    Slutet av augusti är det (tror jag) lite lugnare än under sommaren och hösten. Jag skulle absolut åka 28/8.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Pigelinen

Har de fått in pulkor o bobbar?
    Tänkte mig inte någon Stiga i metall utan någon enklare i plast. Finns de och bild o pris isåfall?

Sen undrar jag över dockvagn, när jag var där i somras hade de både Brio och en annan udda märke, har de fortfarande den billiga kvar och vad kostar den nu? Gärna bild på den... 

Någon som har bilder på termobyxor, gärna med färg till tjej. Jag har köpt en svart vinterjacka på rean och vill ha lite färg till och hennes vinterskor är rosa ;) Pris på det?

Slutligen Pepsodents barntandborste med sugpropp så man kan ställa den upp, vad kostar de?   

http://antligenmamma.blogspot.com/
  • husbyggemama

Hej! Jag vill åka till Ullared hyfsat snart för att undgå den värsta trängseln men vill gärna att julsakerna ska ha kommit in. Kan ni här i tråden hjälpa mig? Jag är ledig tisdagar så en tisdag blir det. Är den 17/9 sista chansen att undvika en massa folk? Eller måste jag bita i det sura äpplet och invänta julen? Alltså åka i oktober?

• Lisa1976

Finns Wii-konsoller på Gekås? Och är dom billigare där än i vanlig butik/nätet?
    Nån som vet om dom har Kärcher fönsterputsare? Pris? 

Son 0804 Dotter 1101
  • MissKaos

Dom hade startat julen när vi var dit i juli/aug.. kolla deras blogg!

husbyggemama skrev 2013-08-21 10:19:19 följande:
    Hej! Jag vill åka till Ullared hyfsat snart för att undgå den värsta trängseln men vill gärna att julsakerna ska ha kommit in. Kan ni här i tråden hjälpa mig? Jag är ledig tisdagar så en tisdag blir det. Är den 17/9 sista chansen att undvika en massa folk? Eller måste jag bita i det sura äpplet och invänta julen? Alltså åka i oktober?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Simbaa
    Lisa1976 skrev 2013-08-21 11:09:15 följande:
    Finns Wii-konsoller på Gekås? Och är dom billigare där än i vanlig butik/nätet?
    Nån som vet om dom har Kärcher fönsterputsare? Pris? 
    Fönsterputsaren tror jag kostade 399
  • Luxuz
    husbyggemama skrev 2013-08-21 10:19:19 följande:
    Jag vet inte om du har sett på bloggen men de verkar ju börja med julsaker nu: 

"Ni som varit i varuhuset de senaste dagarna har kanske sett att vi har lite omöblering på gång. Just nu håller vi nämligen på att flytta om för att få plats med vårt torg med julsaker. Den första laddningen med julpynt kommer in redan nästa vecka, sedan kommer vi ha fullt sortiment från vecka 40. Välkomna hit och fynda! "

Vecka 40 är första veckan i oktober, men jag antar att de fyller på fram tills dess.

Jag har en fråga. Är det någon som har sett symärken på Gekås? Alltså såna som man kan sy på en tråkig tröja eller över ett hål på kläder?
  • Ledilnaan
    MeNoLike skrev 2013-08-22 14:44:02 följande:
    Någon som vet om det finns någon iPad på gekås?
    Alltså en med icke märke...
    De har denver och dmtech, för runt 800-1000kr. Sen vet jag inte om de har något mer märke, men de två såg jag.