• AochJsMamma

Gekås vol 14

winters skrev 2010-06-09 08:09:44 följande:

Den är av märket Fladen om du vill kolla upp den, är säkerr tror jag.t bra, det är ju ett känt märke.

Vi har Baltic till vår son och är jättenöjd med hur den sitter på honom, har som tur inte behövt pröva på flytegenskaperna ännu, men han ser ut som en Michelingubbe, så det ska nog bli bra! :)

Vår är köpt i en båttillbehörsaffär i Göteborg, men de finns även på Clas Ohlson, kostar 299 där tror jag.

Oscar 091001
    tack! Då kanske man lika gärna ska köpa den om ni är nöjda..den på Gekås kostar väl bara max en hundring mindre..är det en sån som vänder barnet till ryggläge ni har?
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma

LÄste lite om Fladen nu, de verkar ju vara väldigt bra... de säger själva att de är "ledande"... ett uns av sanning måste det ju ligga i det, annars är det ju ett fall för marknadsdomstolen... Kanske får bli en sån ändå.. Obestämd
    Blev dock lite full i skratt av detta, förstår ju varför men låter lite kul...

Räddningsväst

830 

Klassisk räddningsväst för såväl barn som vuxna. Utrustad med dragkedja, bälte, SOLAS reflexer och visselpipa. Notera att småbarn inte bör använda blöjor med flytväst då denna försämrar förmågan att vända barnet rätt i vattnet.

EN

395-certifierad som Räddningsväst 100N

• Danneli
    Angelicaa skrev 2010-06-12 12:14:51 följande:
    typiskt!! där hade jag tänkt å inhandla massor:/ har dom inte öppet den nya delen undert iden så man kan ta d dom har flyttat på då? hopppppas dom ger fasen i den avdelningen nu på måndag å har bytt till hästavdelningen lr nåt ist, där ska jag ändå inte ha nåt;)
    Dom hade lite provisoriskt ändrat om babyavdelningen så att det fanns lite av varje kändes det som. Men ändå dåligt utbud.. De har inte öppet den nya avdelningen under tiden, den verkade inte alls färdig. Eller ja, det hade dom inte när jag var där igår iaf. Kanske kan vara en idé att ringa och kolla. 
  • Bambusa
    AochJsMamma skrev 2010-06-12 12:27:39 följande:
    LÄste lite om Fladen nu, de verkar ju vara väldigt bra... de säger själva att de är "ledande"... ett uns av sanning måste det ju ligga i det, annars är det ju ett fall för marknadsdomstolen... Kanske får bli en sån ändå.. Obestämd

Räddningsväst

830 

Klassisk räddningsväst för såväl barn som vuxna. Utrustad med dragkedja, bälte, SOLAS reflexer och visselpipa. Notera att småbarn inte bör använda blöjor med flytväst då denna försämrar förmågan att vända barnet rätt i vattnet.

EN

jag har tänkt ha badblöjjor på dottern dom gånger vi ska ut och åka båt, dom borde ju vara bättre under flytväst.. ett tips sådär, finns ju både huggies och libero..
  • middiz
    AochJsMamma skrev 2010-06-12 12:27:39 följande:

Räddningsväst

830 

EN

Min gubbe är storfiskare...har använder fladen i nästan allt, flyroverall mm..dom är jättebra!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • winters

Tror att det är hugget som stucket mellan Baltic och Fladen, vi hade tänkt att köpa en på Gekås men fick köpa en Baltic för 150 pix när vi köpte en GPS o grejer, så då blev det den!

Badbyxor med blöjfunktion har vi köpt för 40 kr.

Den här babysittern med gungfunktion har vi köpt för 799 kr, vet dock inte säkert om den fortfarande finns kvar, men vi är supernöjda, värd vartenda öre:
    http://www.barabus.se/produkt7/1_/babysitter_-_fisher-price_precious_planet_take_along_swing.html

FP Jumperoo har jag inte sett där, men vi beställde från Amazon i England och betalade 1000 kr inkl frakt. Den är helt fantastisk, Oscar har använt den i nästan ett halvår nu dagligen och alla barn som kommer hit älskar den! Nu står han även bredvid och leker med den! :)

Oscar 091001
  • AochJsMamma
    Bambusa skrev 2010-06-12 14:19:22 följande:
    jag har tänkt ha badblöjjor på dottern dom gånger vi ska ut och åka båt, dom borde ju vara bättre under flytväst.. ett tips sådär, finns ju både huggies och libero..
    smart! Har jag inte ens tänkt på, får köpa såna.
    middiz skrev 2010-06-12 15:56:22 följande:
    Min gubbe är storfiskare...har använder fladen i nästan allt, flyroverall mm..dom är jättebra!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
    låter bar det, blir att köpa en imorgon om de har i rätt stl
  • Angelicaa
    Danneli skrev 2010-06-12 13:23:47 följande:
    Dom hade lite provisoriskt ändrat om babyavdelningen så att det fanns lite av varje kändes det som. Men ändå dåligt utbud.. De har inte öppet den nya avdelningen under tiden, den verkade inte alls färdig. Eller ja, det hade dom inte när jag var där igår iaf. Kanske kan vara en idé att ringa och kolla. 
    okej...typiskt. Men får hålla tummarna för en grym shopping iaf! som man har väntat ;)
  • Bubblan2
    Krabbolina skrev 2010-06-12 10:13:21 följande:
    jag tycker inte det. En liiiiiten avdelning, kanske en tiondel av vad det finns i vanliga storlekar. Oftast har kläderna konstiga mönster eller konstig passform. Men ibland har man tur att hitta något trevligt.

Byxor har de sällan som är snygga.
    Håller med dig, väldigt lite och oftast är det åt det "tantiga" hållet... :(
  • Kaerleksbarn
    Pigelinen skrev 2010-06-12 09:07:59 följande:

Muter mutter... typiskt, ja jag då får man boka in en tur senare i somamr också då

Oki, så de har någon form av gardin... undra vad de kan ha kostat... behöver 120bredd. Jysk tar 200kr och det tycker jag är ok men jag tänkte vänta till efter GeKås ifall att om... var inte helt nöjd med färgerna p Jysk.

Japp, svarta o vita.. snyggare än Jysks marinblå som vi tillfälligt satt upp här hemma
    Får nog bli att byta ut dem nästa Gekåsresa i början på sept!
Svar på tråden Gekås vol 14