• wildlife

Gekås vol 14

Någon som vet om det finns Simpsons / Star Wars samlarfigurer (storpack) och vad de i så fall kostar? Samt vad Barbapappa bodyn (pusselbitar) kostar?

• lindalake

men nu blev jag ju sugen på skaloveraller/regnoverall (kikade i bildgalleriet). Hur stora är de i storleken? tösen är bara 70 cm lång än, finns det i typ strl 74? Man kan ju dra åt osv, lite bökigt är det allt att dra på skalbyxorna med hängslen och jacka på det. och gör ju inget om hon lerar ner sig totalt i en billig variant från Gekås

kläder kan man väl inte få för mycket av

• Enensammamma
    lindalake skrev 2010-07-29 11:21:45 följande:

men nu blev jag ju sugen på skaloveraller/regnoverall (kikade i bildgalleriet). Hur stora är de i storleken? tösen är bara 70 cm lång än, finns det i typ strl 74? Man kan ju dra åt osv, lite bökigt är det allt att dra på skalbyxorna med hängslen och jacka på det. och gör ju inget om hon lerar ner sig totalt i en billig variant från Gekås

Gå upp en strl så blir det inte för litet.
  • lindalake
    Enensammamma skrev 2010-07-29 11:23:22 följande:
    Gå upp en strl så blir det inte för litet.
    är de lite små i storleken menar du?
  • Krabbolina
    lindalake skrev 2010-07-29 11:21:45 följande:

tyvärr har jag bara köpt en overall till Lukas i strl 74/80 alltså ingen regnoverall. I vintras var den så stor så jag kunde inte dra dragkedjan hela vägen upp för då hade han inte sett något.  Jag hade tagit med måttband och mätt overallen så man vet att den inte blir alldeles för stor.

Jag är lite "orolig" att pop-jackan jag buda hem från tradera kommer att bli alldeles för stor. Han har typ strl86 i tröjor nu och tog en 92:a.

Blir allt lite sugen på ge-kås!
  • Enensammamma
    lindalake skrev 2010-07-29 11:25:43 följande:
    är de lite små i storleken menar du?
    Har en i strl 92 och jag tyckte den va på gränsen till liten i grenen då dottern satt ner och rörde sig och då va hon ca 86 cm lång
  • kalmar brud

I september/oktober någon gång är det dags att åka till gekås igen och handla vinterkläder...

• Krabbolina
    Krabbolina skrev 2010-07-29 11:27:47 följande:
    tyvärr har jag bara köpt en overall till Lukas i strl 74/80 alltså ingen regnoverall. I vintras var den så stor så jag kunde inte dra dragkedjan hela vägen upp för då hade han inte sett något.  Jag hade tagit med måttband och mätt overallen så man vet att den inte blir alldeles för stor.

Jag är lite "orolig" att pop-jackan jag buda hem från tradera kommer att bli alldeles för stor. Han har typ strl86 i tröjor nu och tog en 92:a.

Blir allt lite sugen på ge-kås!
    kanske ska tillägga att Lukas blev ett förra året och i vintras var han typ 77 lång.
  • Enensammamma

Kan jämföras med att den från polarn och pyret i strl 92 är som ett HUS. Alltså ungen drunknar i den så där kan man nog gå ner 1 strl

Svar på tråden Gekås vol 14