• lindalake

just det, den där igglepiggle var ju häftig. men hjälp vilket högt ljud! jag köpte den inte pga den anledningen. Vi har mackapacka sen tidigare (klämma på magen) och den har högt ljud, men iggle piggle hade högre.

Men jag "tipsade" iaf en annan mamma för hon undrade om den var billig annars.

• Enensammamma
    Equus skrev 2010-08-04 19:08:42 följande:
    Hej alla inblandade i pojkklädesdebatten! Glad Ville bara berätta att jag blev positivt överaskad när jag var på gekås i förra veckan och köpte kläder till sonen (stl 80 och 86). Hittade kläder i både grönt, orange, rött och lila förutom det vanliga i blått, grått osv. Är jättenöjd!!
    Låter lovande för min tös då
  • Bubblan2
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-05 22:33:33 följande:
    Vi har dubbla och svängbara framhjul på vår Cresent..
    när den va ny va den super att köra med en hand och svängde som en dans på rosor!
    Efter vinterns allt sandande är hjulen förstörda och värdelösa så går nästan bara ha dem låsta,
    om de inte ska sätta sig på tvären och vobbla...
    Hon på Barnens hus sa att man bör ta av hjulen och smörja dem lite då och då och främst efter att man åkt på grus eller liknande eftersom det kommer in sand. Har du testat att plocka isär hjulen, göra rent och sen smörja?
  • Bubblan2
    lindalake skrev 2010-08-06 09:02:00 följande:

just det, den där igglepiggle var ju häftig. men hjälp vilket högt ljud! jag köpte den inte pga den anledningen. Vi har mackapacka sen tidigare (klämma på magen) och den har högt ljud, men iggle piggle hade högre.

Men jag "tipsade" iaf en annan mamma för hon undrade om den var billig annars.

Håller med, det är otroligt högt ljud!
    Vi har visserligen köpt den och Isak älskar den men han reagerar också på ljudet och sitter en bit ifrån. :)

Vi brukar tejpa över ljudhålen med kirurgtejp på leksaker som låter för högt...men det går ju inte å den här eftersom ljudhålen sitter under "pälsen", på magen. :(
  • Kaerleksbarn
    Bubblan2 skrev 2010-08-06 10:47:58 följande:
    Hon på Barnens hus sa att man bör ta av hjulen och smörja dem lite då och då och främst efter att man åkt på grus eller liknande eftersom det kommer in sand. Har du testat att plocka isär hjulen, göra rent och sen smörja?
    Japp.. gjorde vi både inför höst innan bebis kom och i våras inför sommaren, hjälper inte!
    Men spelar ingen roll.. vi har den så länge den funkar
  • sarsparis
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-06 12:38:50 följande:
    Japp.. gjorde vi både inför höst innan bebis kom och i våras inför sommaren, hjälper inte!
    Men spelar ingen roll.. vi har den så länge den funkar
    Vad smörjer ni med? Silikonspray, fanns något annat också som var bra.
  • Micjah

Någon som har koll på vad pippifigurerna (små plast i 3-pack) kostar och även tillbehör till Lundby dockskåp??

• sarsparis
    Micjah skrev 2010-08-06 23:32:03 följande:
    Någon som har koll på vad pippifigurerna (små plast i 3-pack) kostar och även tillbehör till Lundby dockskåp??
    Pippgrejerna kostade 59 eller om det var 49.
Svar på tråden Gekås vol 14