• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

UngMamma1986 skrev 2010-08-20 11:29:59 följande:
    Gött, då blir det en roadtrip dit en vacker dag.. När det inte e skollov.. Man e ju ingen nybörjare med att åka till UllaredFlört

Nån som gått omkring där gravid i runt 5-6 mån? E det för ansträngande eller klarar man av det om man pausar lite då o då?
    (Inte ayy ni gått omrking på ullared i 5-6mån, utan att ni vart så långt gångna i graviditeten då.. Ibland måste man vara övertydlig)Tungan ute
    Åkte dit i v17 och v34 (april och aug förra året) och tyckte inte det va något problem alls
    Men är glad vi beslutade redan efter första rundan i april att inte åka igen förrän aug (hade BF i sept)
    hade aldrig klarat åka dit juni och juli under högsäsong.
    Sen åkte vi inte dit igen förrän april och  maj nu efter dottern föddes,
    återigen bestämde vi att inte åka över sommarn.. att åka dit gravid är ingenting mot att åka dit med barn!
    Inte för det va besvärligt med dottern i sig.. men all stress och folk som vägrar flytta på sig när man kommer med barnvagn^^
  • HN79

Jag var där i 7:e månaden gravid med tvillingar. Gick bra bara man äter och vilar emellanåt. Men visst känndes det på slutet.

Åker dit nu på söndag...längtar

• Sagalin
    Jenny26 skrev 2010-08-20 18:50:14 följande:
    Någon som vet om dom har kvar Tvättmedelshinken med skopa och vad dom kostar?
    Jag såg sådana på City Gross förra veckan fanns både i svart och vitt. (om de skulle vara slut på Gekås menar jag)
    villanordaker.blogspot.com
  • UngMamma1986
    Mia386 skrev 2010-08-20 13:25:57 följande:
    allt från 20 min, ja, och jag shoppade nog för över 1000 kr den gången :P  till 4-5 timmar... pallar inte vara där mycket längre :P 
    Du borde ju få nåt pris eller iaf medalj. Hur hann du ens in på 20 min (räknar inte kö då)...

Jag har alltid åkt med min familj o vi har bildat ett system när vi e där, Först nedervåningen - hygien/kosmetika - kläder (o där e man ju fast i hundra år) - provrummet - underkläder - hus & hem - textil - livsmedel - kassorna.
    Varje gång samma ordning. (För då glömmer man inget :P )
    En gång åkte jag med min pojkväns familj..... Bestående av mamma o 3 pojkar. Dom ringde o fråga om jag var klar när jag stod i provrummet... Av min rutinlista att dömma kan ni ju se att jag va långt ifrån klar!!
    MINST 5 timmar tar det för mig...

O så avslutar man med en korv o mos-bricka utanför. E nåt med deras mos :D
  • AochJsMamma

är det någon som minns vad Pippi lekhuset kostar? Det som är som ett tyg-tält typ...

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • Mia386
    UngMamma1986 skrev 2010-08-21 09:19:04 följande:
    Du borde ju få nåt pris eller iaf medalj. Hur hann du ens in på 20 min (räknar inte kö då)...

Jag har alltid åkt med min familj o vi har bildat ett system när vi e där, Först nedervåningen - hygien/kosmetika - kläder (o där e man ju fast i hundra år) - provrummet - underkläder - hus & hem - textil - livsmedel - kassorna.
    Varje gång samma ordning. (För då glömmer man inget :P )
    En gång åkte jag med min pojkväns familj..... Bestående av mamma o 3 pojkar. Dom ringde o fråga om jag var klar när jag stod i provrummet... Av min rutinlista att dömma kan ni ju se att jag va långt ifrån klar!!
    MINST 5 timmar tar det för mig...

O så avslutar man med en korv o mos-bricka utanför. E nåt med deras mos :D
    hehe, ja du, undrar nästan själv, men det var verkligen inget folk där just den dagen(kvällen) så jag och en kompis gick in, tog tid, gick till kläderna och plockade ihop det vi skulle ha, kollade lite på elektronik, tog och shoppade lite bindor och sånt kollade lite rundor på hemavdelningen, sedan mot kassan och ute på 20 min ^^ Det var as ballt den gången :P Men eftersom man bara hade sig själv att tänka på så var det ju inte så farligt, bodde hemma just då, så slapp tänka på allt annat som man tänker på nu.. 
  • Mikah
    Jenny26 skrev 2010-08-20 18:50:14 följande:
    Någon som vet om dom har kvar Tvättmedelshinken med skopa och vad dom kostar?
    Jag köpte den i maj och tror att den kostade 70-80 kronor, kommer inte ihåg exakt.
  • mammact

vi brukar gå i varuhuset i fyra-fem timmar och jag tar alltid med mig en flaska vatten och en banan för att hålla ångan uppe!!

• Lantani

Hur mycket folk tror ni det är en dag i veckan där i början på september?

Funderar lite på att åka dit och måste isåfall ta med mig lillan, så isåfall vill jag åka en dag med så lite folk som möjligt!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • sarsparis
    Lantani skrev 2010-08-21 13:32:44 följande:
    Hur mycket folk tror ni det är en dag i veckan där i början på september?

Funderar lite på att åka dit och måste isåfall ta med mig lillan, så isåfall vill jag åka en dag med så lite folk som möjligt!
    Semestrar är ju slut så det borde ju vara mindre på en vardag, själv var jag där i somras och tyckte att det var helt okej med folk än fast det var semesterar....
Svar på tråden Gekås vol 14