• Anonym (fler?)

fler än jag som väntar med spänning?

Är det fler än jag som med spänning håller på o väntar för o se om mensen kommer idag ev imorgon eller om det kanske kan vara en liten i magen?{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?
  • annkar78

Fler: men kan det inte vara en nid blödning då? den kan väl vara två dagar bara?

Aha ok, vilken tur för mig för borta i "vår" affär har de RFSL! haha de måste tro jag är tokig om jag kommer dit igen.!

Jag har läst någonstans att man kan börja nysa mkt om man är gravid. Ngn som har erfarenhet eller vet om detta stämmer? Det har iaf tillkommit på mig tillsammans med illamåeende. KÄnner jag måste få veta snart för annars är det tusan ngt annat fel på mig för nu känner jag verkligen inte fram symtomen!

• Anonym (fler?)

jag vet inte om man kan ha en nid blödning i två dagar.. {#lang_emotions_undecided} men kan man då ha som en "vanlig" mens blödning isf?

gå dit o köp!{#lang_emotions_laughing}

har inte hört något om nysningarna men så kan det säkerligen vara {#lang_emotions_smile}

• annkar78

"Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen."

det såt också att den kan vara riklig och att den är svår att skilja från mens och att man vet först när man har testat positivt. HAr även läst på ett annat ställe att den kan komma upp till efter 15 dagar...
    Om jag vore du skulle jag göra ett nytt test om några dagar!!

• Anonym (fler?)

oj vilken information du satt på!{#lang_emotions_laughing}
    tack för att du skrev det!{#lang_emotions_smile}
    men jag vågar inte hoppas..
    vill inte bli besviken..
    har dock inte gjort nå test, utan jag har tagit förgivet att jag har fått min mens.
    ska se om någon blödning kanske kommer igång igen under dagen. isf är det ganska solklart att jag har fått min mens den här månaden.

har du varit o köpt test?!{#lang_emotions_smile}

• annkar78

ja men gör den inte det skall du ju absolut ta ett test, det kan ju mkt möjligt vara det!!
    Nej jag har inte varit och köpt ngt test ännu... Vet ju inte om det är för tidigt, var bara typ 3 el 4 dagar sedan jag tog.. Funderar på om jag skall ringa och försöka boka upp en tid för blodprov imorgon istället...

• Anonym (fler?)

haha såg nu att jag skrivit fel namn på det där "r-testet"!{#lang_emotions_smile} vet ju va det heter menmen,  alla kan ju göra fel!{#lang_emotions_laughing}

hmm.. ska ta mig en funderare på det där.. {#lang_emotions_smile}

ja men absolut! tycker inte att det ska finnas nånting som gör att dom nekar dig det.

• annkar78

fan de hade stängt idag på barnmorskemottagningen... undra om man kan göra det på VC? vet att de har BVC där också... skall kollas upp

• Anonym (fler?)

det tycker jag att du ska göra!
    skriv sen om du fick tag i dom o vad dom sa, om du får komma dit eller om dom sa nå annat!
    jag hoppas iaf att du får komma dit o ta ett blodprov!

• casham

rfsu s gravtest finns vanliga och extra känsliga :)
    jag använde vanliga testet nu då jag testat och dom visar då inget, och nu har jag slut test hemma, men oftast om man testar negativt så brukar mensen komma självmant men inte det inte...ska testa om någon dag igen och se vad som händer!
    undra vad som händer om man kissar på ett gammalt test :P hahah

gu ni hinner ju skriva så mycket mellan varven då jag är in, hinner knappt med :) (är ju på skolan hela dagarna )

• Anonym (kjerstin)

Välkommnar mig själv in i tråden.

Slutade med preventivmedel i september, och ännu har inget hänt. Iofs har vi bara sex drygt 1 gång i månaden då sambon är iväg väldigt mycket i jobbet. Vi har bestämt att det sker om det sker, så inga äl-test eller så vidare utan bara njuta av spänningen.

Den senaste veckan har jag vaknat av stark halsbränna som ofta går över så fort jag ätit. Magen är svullen och kan knappt knäppa mina byxor samt reagerar på dofter. Graviditetstestet visade negativt, och inte heller kommer jag ihåg när jag hade senaste mensen. Blir irriterad och ledsen på samma gång, det kanske inte är mening att ha få barn ihop. 

Dessutom verkar släkten ha listat ut mina och sambons planer just pga att jag bett om råd om halsbrännan. Enligt dom så betyder det att jag är gravid, mig veterligen kan man få halsbränna ändå. 

Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?