• Anonym (fler?)

fler än jag som väntar med spänning?

Är det fler än jag som med spänning håller på o väntar för o se om mensen kommer idag ev imorgon eller om det kanske kan vara en liten i magen?{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?
  • wonderchild

annkar, ÄL-tester använder man på samma sätt som grav.tester, alltså du kissar på en sticka som sedan visar ett eller två streck (eller oftast är det ett svagt o ett starkt streck). Ju närmare ÄL du befinner dig desto starkare blir det strecket som i vanliga fallet är svagt

Give the dangerous bitch her chocolate
  • Anonym (fler?)
    wonderchild skrev 2010-02-24 17:45:14 följande:
    Jag kunde inte hålla mig o testade idag... Negativt FY FAN vad besviken jag blev, även att jag trodde mig vara helt inställd på minus... Jag har varit såååå jävla ledsen hela eftermiddagen... (testade runt kl 14).. VARFÖR ska det vara så förbannat svårt??? Vi har som sagt försökt sedan juli 2008, med två missfall som resultat... Helvetes jävla skit också... Dock ingen mens i sikte än men jag gissar på att den kommer inatt nu när jag vet att jag inte är gravid iaf...  I och för sig så kan det ju hända att jag testat för tidigt, men orkar inte ens hoppas längre...  Det enda positiva med detta är att vår läkare lovade oss att om vi inte blivit gravida i februari/mars så får vi remiss till en riktig, ordentlig utredning om VARFÖR det inte går vägen... Ett tips till er annkar78 o casham, gå till mvc o be dom ta ett blodprov. Där ser dom mycket tydligare och mycket tidigare om ni är gravida, eller om ni t.ex har en graviditet som har avstannat men inte kommit ut i form av blödningar (sk. Missed Abort)... Tycker överhuvudtaget ni ska ta kontakt med mvc om mensen strular. Kram på er, vi får väl hoppas att någon i den här tråden plussar snart
    va tråkigt!{#lang_emotions_frown}
    *skickar massa styrke kramar till*
  • Anonym (fler?)
    annkar78 skrev 2010-02-24 18:05:43 följande:
    hihi konstaterade nyss att vi är en blivande läkare, en sjuksköterska och en socialpedagog i den här tråden! Hmm undra vad "fler?" jobbar med!
    "fler" är arbetslös, roligare än så är jag inte tyvärr haha {#lang_emotions_tongue_out}
  • annkar78

haha jag ser det bara som ett bra komplement till vår annars lite "stiffa" grupp! är för mångfald!

• Anonym (fler?)
    annkar78 skrev 2010-02-24 20:05:27 följande:
    haha jag ser det bara som ett bra komplement till vår annars lite "stiffa" grupp! är för mångfald!
    woohoo!{#lang_emotions_smile}
    känns bra att ni inte "dissar" mig som är en liten utstickare {#lang_emotions_laughing}
  • annkar78
    wonderchild skrev 2010-02-24 20:02:59 följande:
    annkar, ÄL-tester använder man på samma sätt som grav.tester, alltså du kissar på en sticka som sedan visar ett eller två streck (eller oftast är det ett svagt o ett starkt streck). Ju närmare ÄL du befinner dig desto starkare blir det strecket som i vanliga fallet är svagt
    aha ok, men om jag misstänker att jag är gravid och väntar min mens snart är då inget streck eller ett svagt streck tecken på att jag kan vara gravid...?? Hade bestämt mig häromdagen för att jag nog inte är gravid men idag "känner" jag mig lite gravid igen. Måste nog beställa lite ÄL och grav test tror jag. "en till" och Wonderchild ni som har barn tidigare, vilka var era starkaste grav symtom i början. Här kommer mina observationer som säger att något är annorlunda med mig: svullen mage, ömma bröstvårtor, tydligare ådror på brösten och de känns "tyngre", jag är piggare än vanligt på natten behöver inte lika mkt sömn, törstig som tusan, helt i oblans i psyket,börjar gråta minst en gång per dag oförberett, lite stickningar i magen och på höger sida, magen är håradre än vanligt under naveln, är hur varm som helst (just nu blossande röd i ansiktet), täppt i näsan.
    Blir helt förvirrad i detta, vad kan förklaras med missad ägglossning, ngn som har erfarenhet av det. Och självklart kan mkt förklaras med att jag ev håller på att bli sjuk istället.
  • Anonym (fler?)
    annkar78 skrev 2010-02-24 20:12:32 följande:
    aha ok, men om jag misstänker att jag är gravid och väntar min mens snart är då inget streck eller ett svagt streck tecken på att jag kan vara gravid...?? Hade bestämt mig häromdagen för att jag nog inte är gravid men idag "känner" jag mig lite gravid igen. Måste nog beställa lite ÄL och grav test tror jag. "en till" och Wonderchild ni som har barn tidigare, vilka var era starkaste grav symtom i början. Här kommer mina observationer som säger att något är annorlunda med mig: svullen mage, ömma bröstvårtor, tydligare ådror på brösten och de känns "tyngre", jag är piggare än vanligt på natten behöver inte lika mkt sömn, törstig som tusan, helt i oblans i psyket,börjar gråta minst en gång per dag oförberett, lite stickningar i magen och på höger sida, magen är håradre än vanligt under naveln, är hur varm som helst (just nu blossande röd i ansiktet), täppt i näsan. Blir helt förvirrad i detta, vad kan förklaras med missad ägglossning, ngn som har erfarenhet av det. Och självklart kan mkt förklaras med att jag ev håller på att bli sjuk istället.
    sådär är det även för mig fast jag har mens. känns skumt {#lang_emotions_smile}
  • annkar78

förresten kan man göra en tråd privat? KÄnner att ju längre vi pratar blir det mer personligt och jag iaf har lite svårt att prata om vad jag gör i mitt jobb när det är en öppen tråd. Vad säger ni?

• Anonym (fler?)
    annkar78 skrev 2010-02-24 20:15:19 följande:
    förresten kan man göra en tråd privat? KÄnner att ju längre vi pratar blir det mer personligt och jag iaf har lite svårt att prata om vad jag gör i mitt jobb när det är en öppen tråd. Vad säger ni?
    jag har faktiskt ingen aning om man kan göra en tråd privat men kan man så är det helt lugnt för mig!
  • wonderchild

annkar: PRECIS så har jag känt mig alla 4 gångerna jag varit gravid (har ju 2 barn o haft 2 missfall). Utöver det illamående, yrsel, ont i ljumskarna (ligamentsmärtor) kissenödig oftare mm..

Ja vi kan väl starta en ny tråd under namnet "Vi som väntar med spänning" i känsliga rummet, under typ Graviditet..
    Jag kan fixa det så kommer ja hit o länkar dit strax
    Give the dangerous bitch her chocolate
Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?