• Anonym (fler?)

fler än jag som väntar med spänning?

Är det fler än jag som med spänning håller på o väntar för o se om mensen kommer idag ev imorgon eller om det kanske kan vara en liten i magen?{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?
  • annkar78

hej tjejer! nej då gravtestet visade neg och jag ringde till min barnmorksemottagning. De gör inte blodprov utan hon hänvisade mig till en gyn mottagning.. Attans nu måste jag försöka hitta en sådan här i närheten också!
    Hon tyckte på mina symtom att det lät som att jag var gravid och rådde mig till att ta ett nytt test om en vecka. Vad jag förstår så kan det variera mkt på när man ger utslag på testerna. Vem fan vill vänta nu då????

oki nu har jag ringt och det är tydligen helt stopp på att ta in nya patienter på gyn mottagningarna här i H-borg så det är helt omöjligt att hitta en tid, finns inte ens väntelistor att skriva in sig på! Yisses det här har jag aldrig varit med om.. Första gången i mitt liv som jag verkligen vill till gyn och så finns det inga tider!

Nej det är bara helt enkelt att gilla läget, ha is i magen och vänta ngn vecka till!

• casham

ja men det känns väl ändå som ett steg på vägen till ett plus :D
    alltså det är ju så att för en del visar det ju inte förän dom är i 3dje månaden! så det kan variera väldigt! men jag håller tummarna :)

• annkar78

jaså kan det gå så länge?? Det har jag aldrig hört.. det känns jätte förvirrande att känna sig gravid men inte få utslag. Och egentligen är det inte att jag måste få veta att jag är gravid, vill baar få koll på vad som händer med min kropp då det händer mkt som jag inte är van vid och vill veta orsaken till det. Men om vissa inte visar förrän tredje månaden hmm då har jag ju verkligen ingen aning om i vilekn vecka jag skulle vara om det visar sig så... Yisses

• Anonym (fler?)

annkar78, är det sant att dom har stopp på att ta in folk?!{#lang_emotions_surprised} inte att jag misstror dig men det är ju sjukt!
    kom hit till västerås, dom har inte stopp va jag vet!{#lang_emotions_smile}

• casham

men du fick inte göra ett vul då?

• annkar78

haha nej jag trodde verkligen inte att det var så! ringde till en privat klinik och de hade inte ens kötid, hon sa att ngt ställe lagt ner så det var kaosartat. Har en mindre stad närmare mig och dem ringde jag när jag ville ta ut min spiral och de tog inte heller emot nya kunder där då för de har svårt att ta de kunder de redan har.

BArnmorskemottagningen gjorde inte blodtest. Gör inte alla det? Trodde jag var självklart att man kunde göra hos barnmorskan. Alltså har inte mensen kommit till efter helgen eller att jag fått annat svar på testen så kommer jag åka dit och kräva ett ultraljud eller något.
    Vad är ett VUL??

men när jag har läst runt lite här på sidan så verkar det som många fått neg av RFSL stester men fått plus på CB. Jag har varit och köpt två sådana istället. Jag känner bara att jag vill veta för är jag inte gravid vill jag gärna boka en hälsoundersökning samt boka en vanlig gyntid för att kolla  upp varför jag inte får min mens.

Hur går det för dig?????

• annkar78

ER menar jag självklart! Hur går det för er?

• Anonym (fler?)

annkar78,
    då förstår jag om dom kanske har lite tight med tid men dom måste ju lösa det.
    vul är vaginalt ultraljud {#lang_emotions_smile}

• annkar78

haha bra tack! du börjar ju bli proffs på att slänga dig med alla ord här jU! Jo har inget hänt till på måndag så åker jag dit och kräver ett sånt!

• annkar78

har din mens kommit igång eller har du beställt ngt test??

Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?