• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    Jarran skrev 2010-11-21 21:27:14 följande:
    Halloj!
    Tänkte hoppa in e den här tråden jag med. Började min helfart 3/9 och har hittills gått ner 23,5 kg. Ska hålla på några veckor till innan jag börjar min upptrappning.
    Har varit dålig på att få vardagsmotionen. Jag simmade och tränade olika grupp-pass istället. Men så sa kroppen ifrån. Jag hade tränar FÖR MYCKET! Så då fick jag vara ifrån träningen i 3 veckor. Var till gymmet i måndags och gick på gåbandet. Men det var det enda på hela veckan. Veckan som kommer tänkte jag trappa upp lite mer med träningen så får vi se vad kroppen tycker.
    Är det nån annan som tränat för mycket under helfarten?
    Jättekul att den här tråden finns. Skönt att byta erfarenheter och få peppning. =o)
    Shiiit vilken härlig siffra - GRATTIS

Vad gäller träning på helfarten så ska man lyssna till kroppen och tränar man för mycket säger den ifrån ganska snabbt och då får man skära ner eller lägga det på hyllan ett tag. När det kommer till vardagsmotionen borde den vara lättare att få till än tid på olika pass eller gym. Ställ ev bil 10min ifrån stället du ska till och gå. Hoppa av ev buss ett par hållplatser innan du är framme dit du ska. När du handlar, parkera långt ifrån ingången osv.

Välkommen hit
  • BHJE

Har nyss kommit hem från ett pass inne på gymmet - känner mig så där härligt finito *fniss* Slog även ett rekord idag; sprang 10km/tim på löpbandet i 10 hela minutrar - brukar normalt springa i 7,5-8km/timme fast då i 45 minuter Man får vara glad för det lilla...haha

• emmgus
    mozilla skrev 2010-11-21 22:02:28 följande:
    Har nyss kommit hem från ett pass inne på gymmet - känner mig så där härligt finito *fniss* Slog även ett rekord idag; sprang 10km/tim på löpbandet i 10 hela minutrar - brukar normalt springa i 7,5-8km/timme fast då i 45 minuter Man får vara glad för det lilla...haha
    Bra jobbat, själv hatar jag löpbandet och har nog aldrig sprunit mer än tio minuter på de.
    Ogillar gymmet överhuvudtaget, men har ju kommit in med att gå på pass =)

IGår körde jag styrka med en timmes bodypump och ikväll blir de kondition med zumba.

Köpte förövrigt naturdiet för att ha som mellanmål och kunde inte dricka upp de.
    VIDRIGT! Kanske är de värt att köpa xvs dyra?

Men mellanmåls tips?
    Keso,frukt,nötter och makrill, visst är väl de bra grejer?
  • BHJE
    emmgus skrev 2010-11-22 06:22:50 följande:
    Bra jobbat, själv hatar jag löpbandet och har nog aldrig sprunit mer än tio minuter på de.
    Ogillar gymmet överhuvudtaget, men har ju kommit in med att gå på pass =)

IGår körde jag styrka med en timmes bodypump och ikväll blir de kondition med zumba.

Köpte förövrigt naturdiet för att ha som mellanmål och kunde inte dricka upp de.
    VIDRIGT! Kanske är de värt att köpa xvs dyra?

Men mellanmåls tips?
    Keso,frukt,nötter och makrill, visst är väl de bra grejer?
    Jag är ingen pass-människa utan trivs bäst på gym ..tur vi inte är träningspolare...hihi

Vad gäller Naturdiet så tycker jag att dom är godare i smaken än XV och Naturdiets färdigblandade skojar man inte bort, dom är supergoda. Har du testat dom? Om inte så gör det...mycket godare än deras påsar samt XV's färdiga och mycket blilligare än en XV-påse. En färdig shake från Naturdiet kostar 20kr

När det kommer till mellanmål så är det okej det du rabblade upp; jag för min del kör mest frukt o nötter, en påse eller kanske knäcke (nu är jag ju på jämnvikt) - allt beror på hur det ser ut med min lunch/middag då jag räknar kalorier.
  • Dilara06

Har gått ner 10 kilo med naturdiet haft mina fuskar dagar men men..Har kört helfart 2 dagar nu o e jätte peppad:))

• rosenknopp09

får man haka på här fastän man kommer in så här sent??

• emmgus
    rosenknopp09 skrev 2010-11-22 17:20:44 följande:
    klart man får!
  • BHJE
    rosenknopp09 skrev 2010-11-22 17:20:44 följande:
    Självklart...alla är välkomna! Vi som håller till här inne är inte på samma punkt i våra viktresor utan där är de som precis börjat sin helfartsresa, nån annan trappar upp, nån är på halvart och sen har vi de (som jag) som är i mål och inte medlem på XV längre. Finns även de som inte kör XV utan Naturdiet men det spelar ju ingen roll då det är samma sak Välkommen!
  • BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-22 17:20:09 följande:
    Har gått ner 10 kilo med naturdiet haft mina fuskar dagar men men..Har kört helfart 2 dagar nu o e jätte peppad:))
    Grattis
  • rosenknopp09
    mozilla skrev 2010-11-22 18:14:24 följande:
    Självklart...alla är välkomna! Vi som håller till här inne är inte på samma punkt i våra viktresor utan där är de som precis börjat sin helfartsresa, nån annan trappar upp, nån är på halvart och sen har vi de (som jag) som är i mål och inte medlem på XV längre. Finns även de som inte kör XV utan Naturdiet men det spelar ju ingen roll då det är samma sak Välkommen!
    Tack snälla!

jag börjar min viktresa med XV imon den 23:e. skall gå på helfart så länge jag orkar.. kommer att dela upp en påse och köra 5mål mat/dag.
    jag har en blogg sedan innan och där kommer jag att skriva om min kamp att gå ner i vikt. Jag är trött på att vara stor nu vill jag NER!!  att känna sig som en "fånge" i en kropp som inte känns min...

skall försöka träna minst 2ggr/veckan och även ta långa promenader... dricka minst 2l vatten/dag.
     Ni som gick ner med XV hur lång tid tog det för er? för min XV berättade att man kan gå ner allt på 10v. är det sanning eller osanning??