xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Tror ni man kan få hjälp av sin coach med sin självkänsla?
Jag hade en extremt stressigg dag hemma igår och inser hur mycket skit jag tryckt i mig.
Jag skämms o känner mig liten liten liten och vill bara kunna sköta detta men allt skiter sig!
Hej tjejer!
Behöver lite motivation. Jag brukar verkligen kunna stå emot frestelser men när jag bakade bröd i början av veckan kunde jag inte motstå att smaka lite. Då var det kört! Jag kände mig så misslyckad och haft svårt att komma vidare med helfarten...
Behöver nu ta mig vidare och in i helfarten igen. Ska köra helfart fram till julafton då jag ska tillåta mig några smakbitar av julmaten, dock utifrån GI.
Vill inte vara så svart och vit, allt eller inget. Det är en del av min personlighet som bidrog till mina ätstörningar när jag var yngre. Jag vill kunna ta mig vidare utan att känna mig misslyckad, bara lämna det bakom mig och fortsätta mot målet. Istället tappar jag helt målbilden och känner mig hopplös.
Nej, nya tag nu. Jag kan och ska nå mina mål den här gången!
Om jag skulle köra helfart hela vägen utan avbrott räknade jag med att nå målet innan den 1 april nästa år. Jag ska absolut ha nått målet innan den 18 juni då min svägerska gifter sig. Ser fram emot att kunna ta på mig en ny läcker klänning. :)
Verkar som att jag inte är ensam om att ha en svacka just nu...
Är ju inne på 12:e veckan på helfart och nu är det kämpigt kan jag säga! Så idag stoppade jag något i munnen för första gången. Det bara hände. En liten sketen potatisklyfta. Känns inte alls bra. Men det är väl bara att inse att kroppen vill börja äta igen. Har påsar för drugt 4 dagar kvar, sen får vi se om jag står ut 1 vecka till som är tanken, eller om jag börjar upptrappningen till helgen.
Måste bättra mig på Mentala Träningen. Har slarvat med den ett tag. Men nu blev det så här och det är bara att ta nya tag igen.
Hoppas att ni alla haft en bra 1:a advent!
Här är det också svajigt.. Har fuskat flera ggr under veckan och det känns inte alls bra. Har ju dessutom varit sjuk så det har inte blivit mycket träning. Men nu är jag frisk igen och ska ta nya tag imorgon! Var och köpte en veckomeny innan så att jag har hemma. Vill så gärna ner till 75 kg med soppor i alla fall och jag har väl en 7-8 kg kvar. Kan man bara stå ut så. Sen kommer ju julen med alla frestelserna. :/ Får ta låååånga och måååånga julpromenader!
Jag tycker alla är grymt duktiga som klarar de här med pulvret, de är också en sån grej som jag mår dåligt över.
Att alla andra tycks klara de men min kropp pallade de inte mer än två veckor , mådde ju skit både fysiskt och psykiskt.
Jag går på en skola som sägs har en otroligt bra kuratur, funderar på o boka in en tid med honom och prata om detta för de förstör för mig.
Ja att städigt tänka på vikten och få sån extrem ångest så fort jag inte följt mig till punkt och pricka.. Och även om jag får ångest så lyckas jag ju inte hålla mig!
Ställde mig på vågen i morse. Jag har gått ner 24,1 kg!!! Det är heeeelt galet!
Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).
Doriskis: Va kul att du kan ha stl 42! Jag kommer i stl 46 och är överlycklig. Började på 52.