• Svar på tråden xtravaganza
  • srka

Smållänning- Skönt att jag inte är själv om detta elände=). Du har ju inte så många kg kvar och det är kanske därför vågen står still? Själv har jag gått ner från 84 till 76 och vill gå ner till 60 innan jag är klar. tycker inte att viktnedgången borde avstanna så här tidigt. Väger mig även på min hemmavåg på söndagar och enligt den vågen har jag gått ner 1,5 kg denna vecka. Tjuvvägde mig i morse för att extrakolla resultatet från xv vågen. Den visade ytterligare  -0,8 så - 2,3 på 1,5 vecka. Blir inte klok på detta. Ska inte stirra mig blind på vågen, jag vet. Har druckit min olja nu och avbokat dagens täningspass för en vända i motionsspåret. Nya tag!!!

• Jarran
    srka skrev 2010-11-23 21:33:48 följande:
    Har gått 5 veckor på helfart nu. Allt har gått över förväntan och har gått ner  8 kg. Vägde mig ikväll på vår träff och har gått upp 0,2 kg!!! Hur är det möjligt? Tränar i snitt 3- 4 ggr/ vecka, promenader har det inte blivit några. Jag dricker tillräckligt mycket vatten och äter mina omega-3kapslar varje dag. Min coach rådde mig att äta 2 msk olja i tre dagar och promenera varje dag. någon som har varit med om något liknande och har några råd att komma med? Tänkte gå på helfart 4 veckor till och behöver lite peppning för att fortsätta.
    8 kilo är ju jättebra!
    Har gått på helfart i 12 veckor och det gick jättebra i början, men så stannade allt upp i ca 1,5 vecka. Det hände ingenting på vågen. Pratade med min coach som sa att det var normalt. Kroppen behöver lite tid för att komma ifatt så att säga. Men man skulle mäta sig istället, för även om det inte syns på vågen så bör det synas på måttbandet. Jag vet hur frustrerande det är när det inte händer något. (Har dock inte gått upp under min helfart.)
    Efter att jag stog stilla så har jag fortsatt neråt. Så det är nog som hon sa att kroppen behöver lite tid för att hänga med ordentligt.
    Kämpa på!!! Cool
  • rockmind

Tycker att min kropp blivit så konstig sen jag gick slutade med helfarten... Har inte gått ner ett gram på 3 veckor, och jag tror att jag gör rätt med maten... Så tröttsamt! Min mens har helt försvunnit också, nån mer som varit med om det efter eller under helfarten? Känner inte igen min kropp längre, kunde den som en klocka innan. Besviken på allt idag.

• emmgus

De går väääldgt segt här med!
    väger 61 och vill ner till 55... De går grymt grymt långsamt och känns som om jag aldrig kommer nå de målet.

Märkte dock idag att enligt mammas våg har jag tappat 05kg.. vilket jag isf är jätte nöjd med eftersom jag faktiskt är lite slarvig med maten .

• modestyclara
    rockmind skrev 2010-11-24 11:11:46 följande:
    Tycker att min kropp blivit så konstig sen jag gick slutade med helfarten... Har inte gått ner ett gram på 3 veckor, och jag tror att jag gör rätt med maten... Så tröttsamt! Min mens har helt försvunnit också, nån mer som varit med om det efter eller under helfarten? Känner inte igen min kropp längre, kunde den som en klocka innan. Besviken på allt idag.
    jag tror min mens försvunnit med! jag har dålig koll men det känns som om det var väldigt länge sedan nu...funderade just på om jag ska ta ett grav.test men maken är steriliserad så det vore ju maximalt oflyt
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-24 11:11:46 följande:
    Om man går ner drastiskt i vikt så kan ju mensen försvinna...hela kroppen påverkas ju. Om du nu är över på halvfart så bör den ju återkomma efter ett par veckor/en månad då kroppen ställer om sig igen. Hade den inte återkommit innan jul hade jag sökt för det...bara för att vara på säkra sidan.

Hoppas du har haft ett par gladare dagar sen sista posten. Kram
  • BHJE

Idag har jag en grym träningsvärk i benen, framför allt i låren, efter gårdagens kvällspromenad med grannen. Det har snöat en del här nere i Skåne så det blev en 9km's promenad i "all" snö och det känns idag

• rockmind
    mozilla skrev 2010-11-26 09:05:55 följande:
    Om man går ner drastiskt i vikt så kan ju mensen försvinna...hela kroppen påverkas ju. Om du nu är över på halvfart så bör den ju återkomma efter ett par veckor/en månad då kroppen ställer om sig igen. Hade den inte återkommit innan jul hade jag sökt för det...bara för att vara på säkra sidan.

Hoppas du har haft ett par gladare dagar sen sista posten. Kram
    Jo, det är säkert viktnedgången som är förklaringen... Ska avvakta lite till men annars får man ju kolla upp det som sagt. Jo tack, jag känner mig lite mer positiv igen, vissa dagar är ju sämre och andra bättre Har dock fortfarande inte gått ner i vikt (på 3 veckor nu) så det är ju lite frustrerande men jag ska ta upp det med coachen nästa vecka för att höra om jag gör nåt fel. Ha en trevlig helg!
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-26 11:00:18 följande:
    Jo, det är säkert viktnedgången som är förklaringen... Ska avvakta lite till men annars får man ju kolla upp det som sagt. Jo tack, jag känner mig lite mer positiv igen, vissa dagar är ju sämre och andra bättre Har dock fortfarande inte gått ner i vikt (på 3 veckor nu) så det är ju lite frustrerande men jag ska ta upp det med coachen nästa vecka för att höra om jag gör nåt fel. Ha en trevlig helg!
    Tänkte på det där att du inte gått ner nått på vågen på tre veckor - har du koll på måttbandet? När man hamnar på en platå med vikten så ser man i regel alltid något på måttbandet, sen spelar det ju också in om man väger sig på olika vågar samt på olika dagar o olika klockslag.
  • Sylten

Tjohoooo! Jag har nu insett att jag behövde ett par "mellanbyxor". Var och handlade på Ica Maxi idag och sprang förbi klädavdelningen och hittade ett par billiga jeans som jag tänkte kunde duga. Drog åt mig ett par i stl 42 och betalade utan att prova. Väl hemma sitter de som en smäck! Fattar ni hur länge det är sedan jag kunde ha byxor i stl 42????? Bara det känns underbart! Nu är jag ännu mer taggad! detta ska bli "mellanbyxor", inget annat!!