• Svar på tråden xtravaganza
  • Mamma till V och E

Jag har fortfarande inte lyckats komma tillbaka in på helfart, blir så trött på mig själv. Tycker egentligen inte att det är så jobbigt med helfart när man väl håller på.

Tror att jag har svårt just för att vi är uppe mycket på nätterna med vår yngsta som bara är några veckor. Har sådan brist på energi så vissa dagar är det bara kolhydraterna som håller mig på benen. Måste ta mig in i ketos igen så att jag orkar.

• smålänning

Så kul med alla som gått ner så galet många kilo! Själv har jag gått på helfart i lite drygt sex veckor - och gått ner nio kilo. Himla nöjd men fattar ändå inte riktigt varför inte jag också rasar i vikt Tränar ju duktigt - och har lagt till lite, lite fett. Nå, har ju inte jättemånga kilon kvar, typ fem, men tre veckor soppa till, sen får det vara nog. Vill ju ha lite, lite julmat i alla fall! Kramar alla kämpar där ute!

• BHJE
    smålänning skrev 2010-12-02 11:39:35 följande:
    Så kul med alla som gått ner så galet många kilo! Själv har jag gått på helfart i lite drygt sex veckor - och gått ner nio kilo. Himla nöjd men fattar ändå inte riktigt varför inte jag också rasar i vikt Tränar ju duktigt - och har lagt till lite, lite fett. Nå, har ju inte jättemånga kilon kvar, typ fem, men tre veckor soppa till, sen får det vara nog. Vill ju ha lite, lite julmat i alla fall! Kramar alla kämpar där ute!
    Aja...du har ju tappat i snitt 1,5kg/vecka och det är väl inte alls fy skam? Sen är det ju också skillnad i viktras på en som vill ner 15kg och en som vill ner kanske 30 eller mer...ju mer du har att tappa dess fler kilo rasar man i början men slår man ut sin viktminskning på antal veckor så blir resultaten ungefär detsamma
  • smålänning

Jo, Mozilla, jag vet ju det där och är faktiskt helt nöjd än så länge. Kan jag bara gå ner tre kilo till jul så håller jag planen. Sen tänkte jag att försöka gå upp max ett kilo när jag börjar äta. Vad tror du om det? Hur mycket brukar folk gå upp?

• rosenknopp09

Hur gör ni som dricker soppor i jul?
    skall ni köra stenhårt och hålla samma nu eller kommer ni äta lite av julmaten?
    jag är kluven,jag kan vara helt utan sötsaker i jul kanske ev ta 1glas julmust men funderar på att bara smaka just på julafton... är det fel?

• BHJE
    smålänning skrev 2010-12-02 19:39:55 följande:
    Jo, Mozilla, jag vet ju det där och är faktiskt helt nöjd än så länge. Kan jag bara gå ner tre kilo till jul så håller jag planen. Sen tänkte jag att försöka gå upp max ett kilo när jag börjar äta. Vad tror du om det? Hur mycket brukar folk gå upp?
    Något mellan 1-2kg är nog normalt att man går upp gissar jag.
    rosenknopp09 skrev 2010-12-03 09:49:51 följande:
    Hur gör ni som dricker soppor i jul?
    skall ni köra stenhårt och hålla samma nu eller kommer ni äta lite av julmaten?
    jag är kluven,jag kan vara helt utan sötsaker i jul kanske ev ta 1glas julmust men funderar på att bara smaka just på julafton... är det fel?
    Jag känner mig själv rätt och skulle inte avbrutit sopptiden för mat på julafton...det sägs vara svårt att hitta tillbaka igen efter ett avbrott och ur mina ögon sett vore det bara dumt att chansa...men känner man att man vill göra det valet så ska man ju göra det men får också ha i åtanke att man kan rasera resan man redan gjort OM man skulle få mersmak av ätandet o sen inte ha karaktär att fortsätta dagen efter...jag tillhör den skaran o därför vet jag också att en dags ätande inte varit ett alternativ för mig då jag gick på helfarten.
  • Mamma till V och E

Jag och maken har beslutat att jag ska äta mat torsd.-sönd. Försöka sova ordentligt och äta bra så att jag får tillbaka lite energi. Sedan kör jag igång på måndag med helfart. Känns bra att sätta ett datum för start och ge sig själv lite tid att komma på fötter innan dess. Istället för att misslyckas dag efter dag.

• Sylten

Det där med att det är svårt att komma igång med helfart igen är jag ett levande bevis på! Det är SKITjobbigt just nu och jag misslyckas hela tiden. Är fortfarande benhård med att inte äta godis, kakor eller snacks men klarar just nu inte att vara ifrån mat på kvällarna???! Skitjobbigt.. Och varje dag är jag lika taggad igen och kör med soppor under dagen utan större problem.
    Det sitter ju i huvudet... Varför har jag så svårt att komma igång igen? Jag försöker hålla mig sysselsatt men det hjälper lik förbannat inte. Och sjuk har jag blivit igen också, 3:e gången sedan jag började jobba efter föräldraledighet och det var 18/10...

Nån mer som förresten tappar MÄNGDER med hår?? Tror nästan jag kommer bli flintis på kuppen..

Så, nu har jag klagat färdigt! Trevlig helg på er!

• BHJE
    Mamma till V och E skrev 2010-12-03 12:24:29 följande:
    Jag och maken har beslutat att jag ska äta mat torsd.-sönd. Försöka sova ordentligt och äta bra så att jag får tillbaka lite energi. Sedan kör jag igång på måndag med helfart. Känns bra att sätta ett datum för start och ge sig själv lite tid att komma på fötter innan dess. Istället för att misslyckas dag efter dag.
    Det där tycker jag låter som en bra grej...Jag skulle nog vilja säga att du bör avvakta med helfarten tills ni hittat en bra vardagsrutin och fram tills dess äta efter tex halvfarten istället o då ta två påsar som mellanmål. Det är ju viktigt att man har ork och sover bra för vikten påverkas ju av stress o sömnbrist och du ska absolut inte känna detta som ett nederlag utan du hinner med din helfart i sinom tid
  • BHJE
    Sylten skrev 2010-12-03 12:54:57 följande:
    Det där med att det är svårt att komma igång med helfart igen är jag ett levande bevis på! Det är SKITjobbigt just nu och jag misslyckas hela tiden. Är fortfarande benhård med att inte äta godis, kakor eller snacks men klarar just nu inte att vara ifrån mat på kvällarna???! Skitjobbigt.. Och varje dag är jag lika taggad igen och kör med soppor under dagen utan större problem.
    Det sitter ju i huvudet... Varför har jag så svårt att komma igång igen? Jag försöker hålla mig sysselsatt men det hjälper lik förbannat inte. Och sjuk har jag blivit igen också, 3:e gången sedan jag började jobba efter föräldraledighet och det var 18/10...

Nån mer som förresten tappar MÄNGDER med hår?? Tror nästan jag kommer bli flintis på kuppen..

Så, nu har jag klagat färdigt! Trevlig helg på er!
    Jag tappade inte direkt något ovanligt i början men däremot efter att jag gått klart helfarten och det tog sina månader innan jag slutade fälla som en norsk skogskatt