xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Jag har fortfarande inte lyckats komma tillbaka in på helfart, blir så trött på mig själv. Tycker egentligen inte att det är så jobbigt med helfart när man väl håller på.
Tror att jag har svårt just för att vi är uppe mycket på nätterna med vår yngsta som bara är några veckor. Har sådan brist på energi så vissa dagar är det bara kolhydraterna som håller mig på benen. Måste ta mig in i ketos igen så att jag orkar.
Så kul med alla som gått ner så galet många kilo! Själv har jag gått på helfart i lite drygt sex veckor - och gått ner nio kilo. Himla nöjd men fattar ändå inte riktigt varför inte jag också rasar i vikt
Tränar ju duktigt - och har lagt till lite, lite fett. Nå, har ju inte jättemånga kilon kvar, typ fem, men tre veckor soppa till, sen får det vara nog. Vill ju ha lite, lite julmat i alla fall! Kramar alla kämpar där ute!
Jo, Mozilla, jag vet ju det där och är faktiskt helt nöjd än så länge. Kan jag bara gå ner tre kilo till jul så håller jag planen. Sen tänkte jag att försöka gå upp max ett kilo när jag börjar äta. Vad tror du om det? Hur mycket brukar folk gå upp?
Hur gör ni som dricker soppor i jul?
skall ni köra stenhårt och hålla samma nu eller kommer ni äta lite av julmaten?
jag är kluven,jag kan vara helt utan sötsaker i jul kanske ev ta 1glas julmust men funderar på att bara smaka just på julafton... är det fel?
Jag och maken har beslutat att jag ska äta mat torsd.-sönd. Försöka sova ordentligt och äta bra så att jag får tillbaka lite energi. Sedan kör jag igång på måndag med helfart. Känns bra att sätta ett datum för start och ge sig själv lite tid att komma på fötter innan dess. Istället för att misslyckas dag efter dag.
Det där med att det är svårt att komma igång med helfart igen är jag ett levande bevis på! Det är SKITjobbigt just nu och jag misslyckas hela tiden. Är fortfarande benhård med att inte äta godis, kakor eller snacks men klarar just nu inte att vara ifrån mat på kvällarna???! Skitjobbigt.. Och varje dag är jag lika taggad igen och kör med soppor under dagen utan större problem.
Det sitter ju i huvudet... Varför har jag så svårt att komma igång igen? Jag försöker hålla mig sysselsatt men det hjälper lik förbannat inte. Och sjuk har jag blivit igen också, 3:e gången sedan jag började jobba efter föräldraledighet och det var 18/10...
Nån mer som förresten tappar MÄNGDER med hår?? Tror nästan jag kommer bli flintis på kuppen..
Så, nu har jag klagat färdigt! Trevlig helg på er!