• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    Sylten skrev 2010-11-26 21:17:25 följande:
    Tjohoooo! Jag har nu insett att jag behövde ett par "mellanbyxor". Var och handlade på Ica Maxi idag och sprang förbi klädavdelningen och hittade ett par billiga jeans som jag tänkte kunde duga. Drog åt mig ett par i stl 42 och betalade utan att prova. Väl hemma sitter de som en smäck! Fattar ni hur länge det är sedan jag kunde ha byxor i stl 42????? Bara det känns underbart! Nu är jag ännu mer taggad! detta ska bli "mellanbyxor", inget annat!!

Härligt...GRATTIS
  • Jarran

Ställde mig på vågen i morse. Jag har gått ner 24,1 kg!!! Det är heeeelt galet!
    Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag  är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
    Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).

Doriskis: Va kul att du kan ha stl 42! Jag kommer i stl 46 och är överlycklig. Började på 52.

• BHJE
    Jarran skrev 2010-11-26 22:25:09 följande:

Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag  är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
    Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).

Doriskis: Va kul att du kan ha stl 42! Jag kommer i stl 46 och är överlycklig. Började på 52.

Härligt - GRATTIS

Jag startade på stl.50/52 och efter 32kg ner har jag 38/40 ... och det dröjer inte förrens du är där också *fniss*
    Vad gäller linfrö hade jag dom hela strödda på mitt ägg med keso.
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-26 14:06:48 följande:
    Tänkte på det där att du inte gått ner nått på vågen på tre veckor - har du koll på måttbandet? När man hamnar på en platå med vikten så ser man i regel alltid något på måttbandet, sen spelar det ju också in om man väger sig på olika vågar samt på olika dagar o olika klockslag.
    Mätte mig idag och ja, faktiskt så hade jag minskat 5 cm runt magen på 3 veckor! Så det var ju positivt

Jag äter hela linfrö som jag tar på havregrynsgröten till frukost.
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-27 09:28:04 följande:
    Mätte mig idag och ja, faktiskt så hade jag minskat 5 cm runt magen på 3 veckor! Så det var ju positivt

Jag äter hela linfrö som jag tar på havregrynsgröten till frukost.
    Härligt...grattis Och det är ju centimetrarna som räknas o inte kilona på vågen; tänk vad alla muskelbyggare väger trots att dom kan vara trimmade
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-27 12:26:44 följande:
    Härligt...grattis Och det är ju centimetrarna som räknas o inte kilona på vågen; tänk vad alla muskelbyggare väger trots att dom kan vara trimmade
    Tack, jo precis, det är lätt att stirra sig blind på vågen...

Hur ofta väger du dig nu, efter att du gått i mål?
  • rosenknopp09

hur ofta tränar ni? jag skall försöka att träna 2-3ggr/vecka.
    när man äter pulver från XV blir man då väldigt trött eller känner man pigghet efter ett par dar? funderar på hur mycket man kommer att orka...

Mitt XV "konsult" har berättat för mig att jg skall dricka 2L vatten/dag. Dricker ni enbart kranvatten, eller dricker ni även mineralvatten?
    känns som om att det blir enformigt att dricka bara vatten utan smak... får man lägga i citron,apelsin,gurka mm i vattnet?

• D e på G
    rosenknopp09 skrev 2010-11-27 19:39:12 följande:
    hur ofta tränar ni? jag skall försöka att träna 2-3ggr/vecka.
    när man äter pulver från XV blir man då väldigt trött eller känner man pigghet efter ett par dar? funderar på hur mycket man kommer att orka...

Mitt XV "konsult" har berättat för mig att jg skall dricka 2L vatten/dag. Dricker ni enbart kranvatten, eller dricker ni även mineralvatten?
    känns som om att det blir enformigt att dricka bara vatten utan smak... får man lägga i citron,apelsin,gurka mm i vattnet?
    Jag tränar styrka 2 gånger i veckan och kondition 2 gånger i veckam på ett ungefär. Är hur pigg som hellst och blir ännu piggare timmarna efter träning. Men det är ju olika för alla. Lyssna på din kropp och se var just du orkar med! När du väl är inne i ketosen 3-4 dagar efter starten av helfarten så ska tröttheten avta och likaså hungerskänslorna.

När det gäller vatten så är det helt ok att lägga i några skivor av någon smaksättare så länge du inte äter upp dessa eller pressar i en hel apelsin eller nått i den stilen Flört Min konsult menar på att det är helt ok att dricka smaksatt mineralvatten typ Loka citron mfl och har inte satt någon gräns för mängden medans andra säger max en halvliter om dagen och vissa säger att det inte är ok alls. Lite märkligt att de säger olika... Själv dricker jag kanske någon liter i veckandå jag vill "festa till det".

Lycka till!
  • rosenknopp09
    D e på G skrev 2010-11-27 19:51:31 följande:
    Jag tränar styrka 2 gånger i veckan och kondition 2 gånger i veckam på ett ungefär. Är hur pigg som hellst och blir ännu piggare timmarna efter träning. Men det är ju olika för alla. Lyssna på din kropp och se var just du orkar med! När du väl är inne i ketosen 3-4 dagar efter starten av helfarten så ska tröttheten avta och likaså hungerskänslorna.

När det gäller vatten så är det helt ok att lägga i några skivor av någon smaksättare så länge du inte äter upp dessa eller pressar i en hel apelsin eller nått i den stilen Flört Min konsult menar på att det är helt ok att dricka smaksatt mineralvatten typ Loka citron mfl och har inte satt någon gräns för mängden medans andra säger max en halvliter om dagen och vissa säger att det inte är ok alls. Lite märkligt att de säger olika... Själv dricker jag kanske någon liter i veckandå jag vill "festa till det".

Lycka till!
    åh vad bra svar!! Tack,tack!!
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-27 14:58:58 följande:
    Tack, jo precis, det är lätt att stirra sig blind på vågen...

Hur ofta väger du dig nu, efter att du gått i mål?
    Jag bestämde mig för att tappa ytterligare i vikt efter min målgång så jag är relativt nybliven vågägare...men en gång i veckan väger jag mig. Kollar väl inte överdrivet på antal kilo utan mer att Tanitasiffrorna ligger på bra värden; fett% ska vara i balans och den är kanon