• Svar på tråden xtravaganza
  • Gladhannapanna

Emsson: vad kul att du gått ner så bra!

Tack för tipset om munspray, ska kolla det imorgon när jag åker dit och köper pulver.

• Trollebo

Pyttis: Jag vet inte vad det är för sötningsmedel i dina tuggummin men sötningsmedlet som är i många tandkrämer och tuggummi förvandlas till socker i kroppen, till skillnad från de som är i läsk och annat. Minns inte vad det heter, Xylitol kanske.

• Gladhannapanna
    Trollebo skrev 2010-03-29 15:03:10 följande:
    Pyttis: Jag vet inte vad det är för sötningsmedel i dina tuggummin men sötningsmedlet som är i många tandkrämer och tuggummi förvandlas till socker i kroppen, till skillnad från de som är i läsk och annat. Minns inte vad det heter, Xylitol kanske.
    Aha, då fattar jag!

har precis pratat med en coach, hon sa att det bara är vissa som påverkas av tuggummi medan andra funkar lika bra ändå. Därför råder man alla att avstå, dessutom kan man ju trigga hungerkänslorna med tuggummi.
  • BHJE
    Gladhannapanna skrev 2010-03-29 15:07:27 följande:
    Aha, då fattar jag! har precis pratat med en coach, hon sa att det bara är vissa som påverkas av tuggummi medan andra funkar lika bra ändå. Därför råder man alla att avstå, dessutom kan man ju trigga hungerkänslorna med tuggummi.
    Ja, så sa vår coach också...det är ju dumt att chansa eftersom man inte vet om man påverkas av det eller vad. Munspray finns att köpa på apoteket också, vi köpte men tyckte inte det hjälpte precis. Kanske är det som XV säljer bättre. Värt att prova ju
  • BHJE

Här är det lite si o så med träningen; har inte varit på gymmet på snart två veckor och jag saknar det sjukt mycket. Har fått problem med min högra handled samt smärta i fingrar (preliminär diagnos karpaltunnelsyndrom) och stundtals gör det nått sjukt ont i fingrarna samt att dom domnar bort. Man har avrått från all träning som innebär en böjd handled och det är ju de flesta av maskinerna jag kör Crosstrainern var ok att köra men får se lite hur handen mår efter mina kommande två jobbnätter jag har framför mig nu. Känns skittrist rent ut sagt *suckar lite* Hoppas att jag är så pass att jag kan testa med crosstrainern på onsdag iallafall.

• Flippen

Pyttis: Se upp för munspray med sötningsmedel i bara. Vet att många av de munspray som Apoteket säljer innehåller sötningsmedel.
    Det gör dock inte Xtravaganzas eget.

• Gladhannapanna

Jag ska köpa deras munspray idag när jag köper pulver.

Igår satte jag mig på motionscykeln, 30 min. Känns bra!

nu syns det på mig att jag gått ner i vikt, imorgon är det två veckor på helfart. Jag började ju med att hålla igen i januari och totalt är det 11 kg!

Råkade föresten överdosera både physillumfrön och omega tre, det är inte att rekommendera!!! 

• Månefrost

Pyttis: Ingen vidare hit med överdosen! Bra med träningen!

Jag är förkyld så det blir bara lättare träning denna veckan. Lite kondition och desto mer styrka Vikten står stilla här nu, men jag tränar ju en del och är inte helt på banan med xtralättmåltiden. Tror att det blir tre veckor soppa efter påsk...

Isak 060117 & Lowe 081130
  • leabus

Vad kostar det att vara med? Ska på möte efter påsk men är rädd att jag inte kommer ha råd att fortsätta sen.

• Flippen
    leabus skrev 2010-03-30 21:49:34 följande:
    Vad kostar det att vara med? Ska på möte efter påsk men är rädd att jag inte kommer ha råd att fortsätta sen.
    Jag går intensiv-programmet och här där jag bor kostar det:
    Ca 1000:-/månad de 4 första månaderna. Då träffas vi 1 gång/vecka.
    Ca 400:-/månad resterande 8 månader, då vi träffas varannan vecka. (Man binder upp sig och går på träffar under ett helt år).
    Inskrivningsavgiften här kostar 600:-.
    Sedan tillkommer shake/soppor om du väljer att äta det. Här kostar dem 530:-/vecka.
    I detta har vi fri träning på gymet, där det också finns massa pass att välja på, en coach som hjälper mig lägga upp träningsprogram och som jag i princip kan ringa till dygnet runt för att få råd, tips och stöttning.
    Men både priser och upplägg kan variera väldigt mycket från ställe till ställe, så jag skulle nog ta kontakt med dem där du bor för att få reda på hur det fungerar där.
Svar på tråden xtravaganza