• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    emsson skrev 2010-03-14 18:37:54 följande:
    Härligt Klunsen111 vad skönt! Jag ska ha dig i åtanke och hoppas att jag har lika fel som du denne vecka. Jag har ju börjat äta och gjort upptrappningsveckan nu och de känns ju som att man säkert går upp eftersom man äter nu men å andra sidan så borde man ju inte de eftersom man äter lite och rätt! Ja vi får se...nervös e ja då iaf! Min coach sa iaf att de är troligt att vågen visar 1kg upp pga av att jag samlar vätska då jag börjar äta igen...Hur gick de för er andra då ni började äta? Visade vågen upp eller ner??? Nyfiken!
    Min våg dippa runt 2kg ner om jag inte minns helt fel. Jag tror att det spelar in hur många soppveckor man har i bagaget; i vår grupp gick de upp som "bara" ätit soppa någon enstaka vecka medans den dippade ner på oss som ätit 12 veckor eller mer.
  • BHJE
    Månefrost skrev 2010-03-12 08:52:40 följande:
    Mozilla: Jenni skulle kolla hur de andra grupperna såg ut och återkomma till mig. Hoppas, hoppas! Klunsen111: Grattis!
    Hoppas du kan byta
    Klunsen111 skrev 2010-03-11 20:56:46 följande:
    Tack för era svar!! Jag verkar inte känna om jag går upp eller ner längre. Trodde verkligen att jag hade gått upp men det visade sig att jag gått ner 1,6kg. Känns lite konstigt att inte kunna lita på sin egen känsla men samtidigt är jag ju glad. Bara det att jag ligger under målvikten med tre kilo så nu får jag inte gå ner mer. Måste handla hem massa bra ingredienser nu för det känns tomt i skåpen.
    Wow...grattis
  • Månefrost
    emsson skrev 2010-03-14 18:37:54 följande:
    Härligt Klunsen111 vad skönt! Jag ska ha dig i åtanke och hoppas att jag har lika fel som du denne vecka. Jag har ju börjat äta och gjort upptrappningsveckan nu och de känns ju som att man säkert går upp eftersom man äter nu men å andra sidan så borde man ju inte de eftersom man äter lite och rätt! Ja vi får se...nervös e ja då iaf! Min coach sa iaf att de är troligt att vågen visar 1kg upp pga av att jag samlar vätska då jag börjar äta igen...Hur gick de för er andra då ni började äta? Visade vågen upp eller ner??? Nyfiken!
    Jag har precis gjort upptrappningsveckan och gick upp 0.8 på den. Vet inte om det var upptrappnigen eller för att tant röd kom på besök...Brukar binda en hel del vätska då.
    Isak 060117 & Lowe 081130
  • Muminlina

Hej på er, längesedan sist nu.
    Emsson: Hos oss säger de att det är vanligt att gå upp 2-3 kg när man börjar äta, man fyller på med vätska och i tarmarna... Jag hade stått still ett tag när jag började trappa upp, så jag började gå ner igen ist för upp.
    Nu har jag ätit halvfart i 6v och gått ner 5 kg på den tiden. Känns bra, men jag har gått upp lite o ner igen ett par gånger, så jag är frustrerad över att det tar sån tid med de här sista kilona. Funderar på att köra helfart 2 veckor så jag kommer i mål nån gång! Har ca 3-4 kg kvar, fast egentligen är jag under min målvikt med ett par kg, jag ändrade mig under helfarten ;)

Usch, jag är så himla SUGEN! Efter varje måltid så kryper det i mig efter ca 20 min! Det är skitjobbigt :( Ofta tar jag lite minikeso då.
    Jag har även haft svårt att låta bli att smaka på saker som inte ingår i halvfarten... Inget sött, men en liten tugga smörgås, pasta, sås osv... Känner mig verkligen usel!! Så var det inte alls när jag enbart åt soppor...
    Har ni andra sug?

• Katta77

Hej!

Får man hänga med i er tråd??
    Har precis börjat xtravaganzas intensiv kurs och är inne på min 3:e v med soppor
    Har lyckats tappa 5,2 kg på två veckor så jag hoppas det håller i sig och att jag når delmålet innan 5v gått.

Ha det gott

• Flippen
    Katta77 skrev 2010-03-16 08:33:59 följande:
    Hej!Får man hänga med i er tråd??Har precis börjat xtravaganzas intensiv kurs och är inne på min 3:e v med soppor Har lyckats tappa 5,2 kg på två veckor så jag hoppas det håller i sig och att jag når delmålet innan 5v gått.Ha det gott
    Självklart! Välkommen!!
  • Flippen

Nu är jag lite nervös!
    Ska på gruppträff ikväll och väga mig. Och imorgon börjar jag min upptrappning efter 10 veckor på helfart. Har en hel del kilo kvar att ta till mitt slutmål. Hur många återstår att se efter vägningen ikväll men det ligger runt 11 kg som jag har kvar att gå ner. Hade ju gärna velat ta mer på helfarten men kände att jag behövde ett avbrott för att hålla motivationen uppe, och nu är jag mest rädd för att jag ska öka i vikt och falla tillbaka i mina gamla dåliga vanor när jag börjar äta.
    Allt är ju så "enkelt" när man kör helfart ju!

• Flippen

En fråga till er som kört halvfart...
    Kan man äta Xtravaganza-bars på halvfarten eller är det bara på jämnvikten?

• Flippen

Har en fråga till
    Någon som vet var man enkelt kan kolla kaloriantalet i olika livsmedel? På Xtravaganzas hemsida kan jag bara hitta var man lägger in vad och hur mycket man har ätit, men jag vill ju kolla kalorimängden innan jag stoppar det i mig så att säga. Eller kollar jag på fel ställe på deras hemsida?

• Katta77

Flippen: Är det inte betekningen KCAL som är kalorier på livsmedel??...det har jag fått för mig iaf och kollade alltid efter det när jag åt vanlig mat

Idag har vi min första gruppträff...känns lite pirrigt samtidigt kul med alla nya människor...hoppas vi får väga in oss på vågen som mäter fett och sånt oxå, vill ju veta om jag fått mer muskelmassa

Svar på tråden xtravaganza