• Svar på tråden xtravaganza
  • Mary7812

Jag börjar verkligen känna mig smal och snygg igen. Det känns så himla roligt... Nu vill jag bara få mer energi så att jag kan börja träna och känna mig smal, snygg och vältränad Glad

Hur går det för er andra där ute???

• Tette57
    Mary7812 skrev 2011-01-30 12:44:35 följande:
    Jag börjar verkligen känna mig smal och snygg igen. Det känns så himla roligt... Nu vill jag bara få mer energi så att jag kan börja träna och känna mig smal, snygg och vältränad Glad

Jag överlevde också lördagen !!!! Idag har vi gått långpromenad på isen och sen grillade vi korv på terrassen...
    Jag njöt av en påse varm, god svampsoppa...
    Men chorizokorvarna doftade förföriskt!!!!
    MEN j..jag klarade av att inte ta den snutten korv som blev över...Jippie !!!Solig 
  • Bellor

Hej! Får man vara med här? Jag började på helfart igår och har så sjukt ont i huvudet idag. Mår dessutom illa. Har någon annan mått såhär i början? Har drygt 20 kilo att gå ner, så jag behöver ju gå på helfart ett bra tag. Blir det lättare snart?

• modestyclara
    Bellor skrev 2011-01-30 20:04:36 följande:
    Hej! Får man vara med här? Jag började på helfart igår och har så sjukt ont i huvudet idag. Mår dessutom illa. Har någon annan mått såhär i början? Har drygt 20 kilo att gå ner, så jag behöver ju gå på helfart ett bra tag. Blir det lättare snart?
    De första dagarna är jobbiga. Se till att dricka mycket vatten och promenera litegrann så brukar det kännas bättre.
  • modestyclara

Hjälp! Jag håller på att beställa musli på minmusli.se och planerar att äta lättfil med musli till lunch under jämvikten. Lunchen ska då vara ca 400 kcal. Hur många kcal är det per dl lättfil? Så jag vet hur onyttig musli jag kan beställa

• Mary7812
    modestyclara skrev 2011-01-30 20:40:41 följande:
    Hjälp! Jag håller på att beställa musli på minmusli.se och planerar att äta lättfil med musli till lunch under jämvikten. Lunchen ska då vara ca 400 kcal. Hur många kcal är det per dl lättfil? Så jag vet hur onyttig musli jag kan beställa
    Undrar inte om det står på Arlas hemsida annars finns det en sida där man kan få en massa kaloriberäkningar. Googla så hittar du nog Glad
  • Mary7812
    Bellor skrev 2011-01-30 20:04:36 följande:
    Ja, men det är bara att kämpa... Håll ut idag och imorgon så ska du se att det vänder på tisdag. Fixade jag det så fixar du det, helt klart!
  • Mary7812
    Tette57 skrev 2011-01-30 15:12:43 följande:
    Jag överlevde också lördagen !!!! Idag har vi gått långpromenad på isen och sen grillade vi korv på terrassen...
    Jag njöt av en påse varm, god svampsoppa...
    Men chorizokorvarna doftade förföriskt!!!!
    MEN j..jag klarade av att inte ta den snutten korv som blev över...Jippie !!!Solig 
    Faan va grymma vi är! Flört
  • ACPK
    Mary7812 skrev 2011-01-30 12:44:35 följande:

Helgen va jobbig, så nu är det skönt den är över!!!

Ny vecka och nya tag blir det för min del. Ska köra stenhårt nu en vecka till och försöka hinna träna lite mer! Har stått stilla mer eller mindre nu ett par dagar. typ ett två hg ner. Måste försöka gå min 1 h 10 min runda varje dag istället och träna minst två gånger på XV. Alternativt köra på min  crosstrainer här hemma på kvällarna. Har lite svårt att få barnvakt så att jag kan komma iväg.

Börjar oxå känna mig lite smal och snygg!!! Känner att det är lite farligt oxå, målet måste finnas i huvudet så att jag inte är halvnöjd och slappnar av!!!

Nu har jag skrivit av mig lite.... Kämpa på!
  • D e på G

Nu har jag ätit mat i en vecka och det smakar gudomligt! Försöker njuta av varje tugga och äte långsamt. Har gått ner ett kilo under veckan dessutom trots att jag varit dunderförkyld och inte kunnat röra på mig alls. Så jag är jättenöjd.

Dock har jag ett problem. Blir snorigt hungrig ca 20-30 minuter efter jag ätit! Äter sex gånger om dagen och håller mig till knytnävarna (tar väl iofs lite mer ibland) men hur i hela friden kommer det sig att jag är så hungrig och att jag fortsätter gå ner? Äter ju till och med potatis, fullkornsbröd och bulgur. Är det så att ämnesomsättningen är igång så att det går av bara farten? Borde jag äta mer/mindre? Någon som varit med om liknande eller som kan tänkas veta vad det beror på?