• Svar på tråden xtravaganza
  • Bellor

Tack för allt peppande. Jag längtar tills jag kommer in i ketosfasen, då kanske det känns mer överkomligt.

• emmgus
    D e på G skrev 2011-01-31 13:58:31 följande:
    Nu har jag ätit mat i en vecka och det smakar gudomligt! Försöker njuta av varje tugga och äte långsamt. Har gått ner ett kilo under veckan dessutom trots att jag varit dunderförkyld och inte kunnat röra på mig alls. Så jag är jättenöjd.

Dock har jag ett problem. Blir snorigt hungrig ca 20-30 minuter efter jag ätit! Äter sex gånger om dagen och håller mig till knytnävarna (tar väl iofs lite mer ibland) men hur i hela friden kommer det sig att jag är så hungrig och att jag fortsätter gå ner? Äter ju till och med potatis, fullkornsbröd och bulgur. Är det så att ämnesomsättningen är igång så att det går av bara farten? Borde jag äta mer/mindre? Någon som varit med om liknande eller som kan tänkas veta vad det beror på?
    Duktig du är som klarar de bra med maten och allt sånt.

Vet inte riktigt vad de kan bero på med maten, men i början efter helfarten skulle jag fortsätta dricka tre påsar om dagen som mellanmål. Gör du de än?

Idag har jag kört igång igen, hållt mina tider och ätit som jag ska (hoppas jag, följer inte allt till hundra procent)
    Idrott i skolan så har fått röra på mig med.
  • Mamma till V och E

Åh vad jag skulle vilja gå iväg och träna. Men har absolut inte någon tid över för mig själv. Jag och maken pusslar då han jobbar heltid, jag pluggar heltid och extrajobbar och vi har två barn (2år och 4 månader) hemma. Längtar till gymmet.'

Försöker att göra lite armhävningar och situps när jag kan. Så fort det blir barmark ska jag försöka hinna ut och springa. Som tur är bor vi alldeles vid elljusspåret.

• D e på G
    emmgus skrev 2011-01-31 21:17:46 följande:
    Duktig du är som klarar de bra med maten och allt sånt.

Vet inte riktigt vad de kan bero på med maten, men i början efter helfarten skulle jag fortsätta dricka tre påsar om dagen som mellanmål. Gör du de än?

Idag har jag kört igång igen, hållt mina tider och ätit som jag ska (hoppas jag, följer inte allt till hundra procent)
    Idrott i skolan så har fått röra på mig med.
    Vi kämpar alla på så gott vi kan och gör ett jättebra jobb utifrån våra förutsättningar. Själv jobbar jag stenhårt med att sluta äta medans jag lagar mat, diskar, packar upp varor mm. Det bästa är att inte vara i köket eftersom jag då känner att impulserna att stoppa något i munnen är skitstarka. HAr hitils lyckats stoppa mig själv mesta dels av tiden meni igår slank det ner en hel del nötter i onödan...

När det gäller påsarna så tar jag inte dem men ser till att äta 6 mål om dagen ändå. Vet inte om jag gör rätt men det verkar ju funka på vågen men magen vill ha mer...
    Har idag ätit:
    Frukost: 1 fulkornsmacka med ost, 1 ägg och lite räkor
    Mellanmål: 1 äpple och lite nötter
    Lunch: kokt potatis, torsk och dvs grönsaker
    mellanmål: Ägg och kesälla plätt med björnbär och keso
    Kvällsmat: Kycklingspett, wookade grönsaker och råris, sallad
    kvällsmål: Vlcd-smothi med hallo

Hur gör du med mellanmål och frukost? Det tycker jag är svårast...
  • Tette57
    Mary7812 skrev 2011-01-30 20:50:32 följande:
    Faan va grymma vi är! Flört
    Fantastiskt grymma !!!!! Idag med !!!!!Tungan ute
  • emmgus
    D e på G skrev 2011-01-31 21:51:02 följande:
    Vi kämpar alla på så gott vi kan och gör ett jättebra jobb utifrån våra förutsättningar. Själv jobbar jag stenhårt med att sluta äta medans jag lagar mat, diskar, packar upp varor mm. Det bästa är att inte vara i köket eftersom jag då känner att impulserna att stoppa något i munnen är skitstarka. HAr hitils lyckats stoppa mig själv mesta dels av tiden meni igår slank det ner en hel del nötter i onödan...

När det gäller påsarna så tar jag inte dem men ser till att äta 6 mål om dagen ändå. Vet inte om jag gör rätt men det verkar ju funka på vågen men magen vill ha mer...
    Har idag ätit:
    Frukost: 1 fulkornsmacka med ost, 1 ägg och lite räkor
    Mellanmål: 1 äpple och lite nötter
    Lunch: kokt potatis, torsk och dvs grönsaker
    mellanmål: Ägg och kesälla plätt med björnbär och keso
    Kvällsmat: Kycklingspett, wookade grönsaker och råris, sallad
    kvällsmål: Vlcd-smothi med hallo

Hur gör du med mellanmål och frukost? Det tycker jag är svårast...
    Frukost äter jag alltid detsamma för de mättar kanon"
    Havregrynsgröt och ett kokt ägg, kanon verkligen och ger mig energi.

Mellanmål varierar, men frukt, nötter, keso, kesella med funlight (smakar som en efterrätt) man kan ju även ta en burk makrill till mellis men de tycker jag känns lite sisådär :(

Idag har vi möte, men jag kommer nog inte väga mig denna gång.
  • doffe29

3:e veckan på helfart avklarad,
    V.1 -8kg
    V.2 -4,5kg
    V.3 -2,5kg    totalt nu -15kg....(enligt hemma vågen)  ska in på första gruppträffen på onsdag så då blir det att scanna sig...

• ACPK
    doffe29 skrev 2011-02-01 07:53:43 följande:
    V.1 -8kg
    V.2 -4,5kg
    V.3 -2,5kg    totalt nu -15kg....(enligt hemma vågen)  ska in på första gruppträffen på onsdag så då blir det att scanna sig...
    Jätte bra jobbat!
  • D e på G
    emmgus skrev 2011-02-01 06:11:13 följande:
    Frukost äter jag alltid detsamma för de mättar kanon"
    Havregrynsgröt och ett kokt ägg, kanon verkligen och ger mig energi.

Mellanmål varierar, men frukt, nötter, keso, kesella med funlight (smakar som en efterrätt) man kan ju även ta en burk makrill till mellis men de tycker jag känns lite sisådär :(

Idag har vi möte, men jag kommer nog inte väga mig denna gång.
    Kesella med funlight?! gud vad spännande! Hur gör du då?
  • D e på G
    doffe29 skrev 2011-02-01 07:53:43 följande:
    V.1 -8kg
    V.2 -4,5kg
    Bra resultat! Gött kämpat kul att se resultatet på onsdag. håll oss uppdaterade!