• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    modestyclara skrev 2010-09-20 18:03:15 följande:
    tack för bra svar mozilla{#emotions_dlg.flower}
    Önskar dig all lycka till
  • modestyclara
    mozilla skrev 2010-09-20 20:05:02 följande:
    Önskar dig all lycka till
    tack, jag ska boka en infoträff imorgon så får vi se maken är iaf med på det hela och tycker det får kosta vad det gör så det var ju skönt med lite support hemifrån...
  • Sylten

Det är jätteviktigt att ha stöd hemifrån. Både att vara överens om att det är en kostnad men även lite sympati de dagar det är tufft. Min man försöker de dagar äta sånt jag inte är så förtjust i. Sen att man dagarna man är extra hungrig och sugen egentligen skulle ha kunnat äta vad som helst är ju en annan sak. hehe.

De senaste 4 dagarna har jag haft en fruktansvärd yrsel som har blivit värre tycker jag. Jag är noga med att dricka mitt vatten och äter Omega 3 och såna där otäcka skal. Nån annan som har det så och vet om det kan vara tillfälligt? Vill inte behöva avbryta min helfart... Men det är faktiskt otäckt, speciellt då det kommer när jag har min son i famnen.

• BHJE
    Sylten skrev 2010-09-20 20:19:27 följande:
    Det är jätteviktigt att ha stöd hemifrån. Både att vara överens om att det är en kostnad men även lite sympati de dagar det är tufft. Min man försöker de dagar äta sånt jag inte är så förtjust i. Sen att man dagarna man är extra hungrig och sugen egentligen skulle ha kunnat äta vad som helst är ju en annan sak. hehe.

De senaste 4 dagarna har jag haft en fruktansvärd yrsel som har blivit värre tycker jag. Jag är noga med att dricka mitt vatten och äter Omega 3 och såna där otäcka skal. Nån annan som har det så och vet om det kan vara tillfälligt? Vill inte behöva avbryta min helfart... Men det är faktiskt otäckt, speciellt då det kommer när jag har min son i famnen.
    När man drabbas av yrsel o matthet ska man börja med att slå av på träningen (om man nu tränar) och mest fokusera på dagliga promenader. Gör man träningsstopp så brukar det bli bättre redan efter en dag eller två. Om inte så ska man börja fundera på att trappa upp o gå vidare på halvfart för det är kroppens sätt att säga att det är dags med mer energi. Det är oerhört viktigt att man lyssnar till kroppens signaler! Går det inte över på någon dag så ta kontakt med din coach o rådfråga eller ta upp det till diskussion vid nästa gruppmöte; du ska se att där är fler med samma problem o kanske kan någon där komma med tips.
  • Sylten
    mozilla skrev 2010-09-21 08:30:29 följande:
    När man drabbas av yrsel o matthet ska man börja med att slå av på träningen (om man nu tränar) och mest fokusera på dagliga promenader. Gör man träningsstopp så brukar det bli bättre redan efter en dag eller två. Om inte så ska man börja fundera på att trappa upp o gå vidare på halvfart för det är kroppens sätt att säga att det är dags med mer energi. Det är oerhört viktigt att man lyssnar till kroppens signaler! Går det inte över på någon dag så ta kontakt med din coach o rådfråga eller ta upp det till diskussion vid nästa gruppmöte; du ska se att där är fler med samma problem o kanske kan någon där komma med tips.
    Tack mozilla! Du verkar vara en klok kvinna!

Min träning består iofs mestadels av väldigt raska och långa promenader med barnvagn som det är nu. Och så min häst då. Styrketräning har jag precis kommit igång med och bara kört 1 dag i veckan än så länge. Men jag ska höra med min hälsocoach och se vad hon säger.
  • BHJE
    Sylten skrev 2010-09-21 08:43:16 följande:
    Tack mozilla! Du verkar vara en klok kvinna!

Min träning består iofs mestadels av väldigt raska och långa promenader med barnvagn som det är nu. Och så min häst då. Styrketräning har jag precis kommit igång med och bara kört 1 dag i veckan än så länge. Men jag ska höra med min hälsocoach och se vad hon säger.
    Tack

Mitt råd är att slå av på takten när du promenerar samt helt skippa styrketräningen för iallafall en/två veckor.
  • Muminlina

Mozilla: Hej, ursäkta jag har inte varit här inne på ett par dagar, så jag såg din fråga först nu. Jag trodde nog att min mage skötte sig, men icke! Trots ökad Omega 3 dos (jag äter varje dag) och krossade linfrö i en del soppor så är jag fortfarande helt förstörd - aj aj aj!!! Inte roligt alls... Jag tänkte bara att "klart man inte behöver gå så ofta på toa" och så fattade jag inte att det var kört :(
    Hur går det för dig, känns det bra med soppor igen?
    Jag inser dagligen att jag och kolhydrater inte är en bra kombination, jag känner mig uppblåst och övermätt direkt! Havregrynsgröten på morgonen är ok, men en macka, pasta osv är inte bra. Så har jag aldrig uppfattade det förut... Men -  ingen sorg över det, finns ju annat som är bättre att äta, detta är ju bara "utfyllnad" ;)

• BHJE
    Muminlina skrev 2010-09-21 11:52:22 följande:
    Mozilla: Hej, ursäkta jag har inte varit här inne på ett par dagar, så jag såg din fråga först nu. Jag trodde nog att min mage skötte sig, men icke! Trots ökad Omega 3 dos (jag äter varje dag) och krossade linfrö i en del soppor så är jag fortfarande helt förstörd - aj aj aj!!! Inte roligt alls... Jag tänkte bara att "klart man inte behöver gå så ofta på toa" och så fattade jag inte att det var kört :(
    Hur går det för dig, känns det bra med soppor igen?
    Jag inser dagligen att jag och kolhydrater inte är en bra kombination, jag känner mig uppblåst och övermätt direkt! Havregrynsgröten på morgonen är ok, men en macka, pasta osv är inte bra. Så har jag aldrig uppfattade det förut... Men -  ingen sorg över det, finns ju annat som är bättre att äta, detta är ju bara "utfyllnad" ;)
    Hej! Det är ju lugnt...jag är inte heller inne varje dag *fniss*

Dag 2 med soppor idag och det känns helt okej + att jag tränat varje dag sen i lördags. Är på gymmet ca 1 timme åt gången (igår 45 min "bara") o allt funkar. Jag käkar också Omega-3 varje dag 4 kapslar totalt. Pratade med dom på Apoteket och förhörde mig om vilka man skulle ta o hur många. Förklarade att jag levde på den här dieten och då rekommenderade hon maxdosen. Hon gav också rådet att inte ta alla samtidigt utan 1 till varje måltid.

Vad gäller det där med kolhydrater så har jag upplevt precis samma sak, dock inte när jag ätit ris men annars vad gäller pasta o potatis samt bröd; inte knäckebröd dock. Gröten funkar också kanon för mig o magen. När jag är klar med den här omgången så ska jag fokusera på att ha Quinoa som tillbehör istället för pasta/potatis där det passar annars så kommer jag att skippa tillbehör och köra rikligt med grönsaker i form av grova som jag tillreder i ugnen
  • Gladhannapanna

JAg har börjat äta matvete som tillbehör, det är jättegott tycker jag!

Jag äter också gröten på morgonen, funkar jättebra. Speciellt när man har i lite linfrön och solrosfrön.

• modestyclara

Jahapp så var man fast för åtminstone ett år framåt då Var på första möte och skrev kontrakt idag och har hunnit med lunch och middag med pulver...

Min hälsocoach sa att man skulle ta alla omega-kapslarna på morgonen så att kroppen kände att den fick fett och då vågade släppa ifrån sig fett...Obestämd Hon sa också att man skulle ha 1 msk av de där fröna i varje måltid Kräks men sen när jag läste boken stod det att det räckte med en måltid...Hur har ni gjort?Obestämd

Svar på tråden xtravaganza