• Svar på tråden xtravaganza
  • Sylten

Nu har jag varit på min första gruppträff och den kändes helt ok. Tycker att det känns bättre och bättre just nu och hoppas att det håller i sig. Helgen var jättejobbig. På söndag ska vi ha kalas då jag fyller år imorgon. Hade först inte tänkt ha nåt men svärmor frågade och jag kunde inte säga nej. Och man kan ju inte vara helt osocial hela helfartstiden heller. Så det är väl bara att bita ihop.

• SMÅVI
    mozilla skrev 2010-09-05 18:07:34 följande:
    Nutrilett går fetbort o Allevo har jag inte så stor koll på. Är det VLCD också eller bara LCD? Modifast som man säljer på apoteket är supersmarriga men de är bara LCD så de går också bort.
    Gladhannapanna skrev 2010-09-04 07:43:07 följande:
    Mozilla: Jag har provat Naturdiets färdiga shaker i tetra, de är riktigt goda, pulvren har jag inte provat.
    Köpte Nutrilett bar för ett tag sedan, helt oätlig!
     Ja, deras färdiga är supergoda och även om man skulle leva på deras färdigblandade så spar man nästan 20kr jämfört med XV's färdigblandade. Jag har inte heller smakat deras pulver men har en granne som gått på det som sa att det var helt okej i smak och kanon i att skaka ut. Det är ju 200kr som max en paket med 25 påsar kostar och skulle man inte gilla det är det inte hela världen om man får kasta det.
    Bra fråga, jag har bara antagit att det är samma som nutrilett, men det kanske det inte är?
  • Sylten

Usch... Jag har väldigt ont i magen idag, är inne på dag 9 nu. Är det vanligt? Riktiga magknip. Inte alls kul. Nån som haft samma? Går det över?
    Tänkte maila min hälsocoach och fråga om det kan hjälpa med det där fiberpulvret de säljer.

• rockmind
    Sylten skrev 2010-09-09 09:12:10 följande:
    Usch... Jag har väldigt ont i magen idag, är inne på dag 9 nu. Är det vanligt? Riktiga magknip. Inte alls kul. Nån som haft samma? Går det över?
    Tänkte maila min hälsocoach och fråga om det kan hjälpa med det där fiberpulvret de säljer.
    Har du provat att äta Omega 3-kapslarna? Jag har fått rekommendationen att äta dem för att hålla magen i form och jag tycker att det funkar.

Dag 16 idag, tycker att det rullar på rättså bra även om jag fortfarande är hungrig, hade hoppats att det skulle lagt sig lite vid det här laget...
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-09-09 10:40:23 följande:
    Har du provat att äta Omega 3-kapslarna? Jag har fått rekommendationen att äta dem för att hålla magen i form och jag tycker att det funkar.

Dag 16 idag, tycker att det rullar på rättså bra även om jag fortfarande är så hungrig, hade hoppats att det skulle lagt sig lite vid det här laget...
    Jag har nog slarvat lite med det. Har ätit Omega3 som vi hade här hemma men jag tror inte att det var så bra kvalitet. Nu har jag köpt både det och det där fiberpulvret. Och fy vad det smakar!! Blääääää...

Jag tycker att hungern kommer och går, funkar fint på förmiddagar och kvällar, har det tuffare på eftermiddagarna. Men när suget är som värst så tänker jag på hur besviken jag skulle bli på mig själv om jag trillade dit... Och den känslan vill jag inte ha. Och så tänker jag att jag tar en dag i sänder.
  • Yaimie

Min hälsocoach tyckte jag skulle gå halvfart men nu har jag ingen aning vad jag ska äta. är jättepetig med var jag stoppar i mig och kan inte äta rödbetor tex.. Har ni några förslag på vad man kan äta för rätter under halvfart? Jag har ingen aning verkligen

• rockmind
    Yaimie skrev 2010-09-10 17:31:49 följande:
    Min hälsocoach tyckte jag skulle gå halvfart men nu har jag ingen aning vad jag ska äta. är jättepetig med var jag stoppar i mig och kan inte äta rödbetor tex.. Har ni några förslag på vad man kan äta för rätter under halvfart? Jag har ingen aning verkligen
    varför tyckte coachen att du skulle gå över på halvfart? är bara nyfiken hur länge gick du på helfart innan då?
    jag ser verkligen fram emot när man kan äta något men ännu är det inte dags för min del...

en fundering bara, finns det något som helst som är tillåtet att tugga på under helfarten? förutom isbitar då
    känns om min käke behöver "röra sig lite", börjar nästan få lite ont....
  • Sylten

Jag vet inte om det finns nåt som är "tillåtet" att tugga på. Min hälsocoach svarade som så att huruvida man går ut ur ketonfasen om man tuggar tuggumi är väldigt individuellt, en del gör det och en del inte. Jag vågar inte chansa, tycker att jag har lite hungerkänslor till och från även om jag känner att jag är inne i ketonfasen och tänker att det blir värre om jag tuggar. Då väntar ju magen på att det kommer nåt...

Imorgon ska vi ha kalas och jag har funderingar på att frysa in min jordgubbsshake och äta när de andra äter dessert, nån som har gjort det? Blev det bra? Har planerat att göra fisksoppa vilket gör att jag inte känner mig så ensam när jag kommer äta min soppa. Känns rätt OK så här innan.

• Sylten

URK! Om ni inte har provat att frysa in jordgubben redan så vill jag bara säga att det var skitäckligt! hehe, fick tvinga i mig lite och nu vet jag inte om jag kommer fixa att äta upp den sista biten för att få i mig allt idag.

Och så suckar jag lite över att återigen ha fått för få påsar. Nästa vecka ska jag kontrollräkna dom...

• rockmind
    Sylten skrev 2010-09-12 19:51:56 följande:
    URK! Om ni inte har provat att frysa in jordgubben redan så vill jag bara säga att det var skitäckligt! hehe, fick tvinga i mig lite och nu vet jag inte om jag kommer fixa att äta upp den sista biten för att få i mig allt idag.

Och så suckar jag lite över att återigen ha fått för få påsar. Nästa vecka ska jag kontrollräkna dom...
    då ska jag inte prova att frysa den

på tal om tuggummi så vågar jag inte heller chansa, är så rädd att gå ur ketonfasen. inbillar mig att jag väldigt lätt skulle gå ur den eftersom jag hela tiden ligger på låg nivå av ketoner när jag kollar med stickor.... min nivå ökar alltså inte med tiden som jag trodde att det brukar göra (?)

trist med påsarna, de borde ju vara lite mer noggranna, särskilt eftersom de är så dyra.

i lördaga provade jag Zumba, det var rätt kul, men svårt att hänga med i vissa av stegen, hehe.... men det blir nog fler ggr! hur ofta är du på gymmet Doriskis? jag ska sikta på två ggr i veckan (en vardag och en gång på helgen) och däremellan promenader 2-3 ggr i veckan...
Svar på tråden xtravaganza