xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Nu har jag varit på min första gruppträff och den kändes helt ok. Tycker att det känns bättre och bättre just nu och hoppas att det håller i sig. Helgen var jättejobbig. På söndag ska vi ha kalas då jag fyller år imorgon. Hade först inte tänkt ha nåt men svärmor frågade och jag kunde inte säga nej. Och man kan ju inte vara helt osocial hela helfartstiden heller.
Så det är väl bara att bita ihop.
Usch... Jag har väldigt ont i magen idag, är inne på dag 9 nu. Är det vanligt? Riktiga magknip. Inte alls kul. Nån som haft samma? Går det över?
Tänkte maila min hälsocoach och fråga om det kan hjälpa med det där fiberpulvret de säljer.
Min hälsocoach tyckte jag skulle gå halvfart men nu har jag ingen aning vad jag ska äta. är jättepetig med var jag stoppar i mig och kan inte äta rödbetor tex.. Har ni några förslag på vad man kan äta för rätter under halvfart? Jag har ingen aning verkligen
Jag vet inte om det finns nåt som är "tillåtet" att tugga på. Min hälsocoach svarade som så att huruvida man går ut ur ketonfasen om man tuggar tuggumi är väldigt individuellt, en del gör det och en del inte. Jag vågar inte chansa, tycker att jag har lite hungerkänslor till och från även om jag känner att jag är inne i ketonfasen och tänker att det blir värre om jag tuggar. Då väntar ju magen på att det kommer nåt...
Imorgon ska vi ha kalas och jag har funderingar på att frysa in min jordgubbsshake och äta när de andra äter dessert, nån som har gjort det? Blev det bra? Har planerat att göra fisksoppa vilket gör att jag inte känner mig så ensam när jag kommer äta min soppa.
Känns rätt OK så här innan.
URK! Om ni inte har provat att frysa in jordgubben redan så vill jag bara säga att det var skitäckligt! hehe, fick tvinga i mig lite och nu vet jag inte om jag kommer fixa att äta upp den sista biten för att få i mig allt idag.
Och så suckar jag lite över att återigen ha fått för få påsar. Nästa vecka ska jag kontrollräkna dom...