xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Rockmind: Jag har första turen på gymmet imorgon, har haft svårt att hitta en tid med instruktör. Men sen har jag tänkt som du, 2 ggr/veckan, promenader och ridning däremellan.
Jag tycker i stort att jag har samma ork som innan förutom när jag måste ta i, då känner jag mig svagare. Hur är det för er andra? Jag är inte helt otränad och är relativt stark så jag blir irriterad när jag känner så.
Jag tuggade tuggummi då coh då under helfarten, mest för att andedräkten var så vidrig. Påverkade inte min ketonfas alls.
När jag äter halvfart tar jag ofta wokgrönsaker som jag kokar upp i saltat vatten, vattenrika grönsaker bredvid och keso, kyckling, en klick köttfärs, vegobiff eller liknande.
Tacos funkar utmärkt på halvfart, man skippar bara skalen/brödet och äter resten. Jag har altid hummus och aioli hemma som smaksättare till maten.
En annan grej som funkar bra är rotsaker i ugn, välj de du gillar. Olja, salt, rosmarin, vitlök och kanske lite smulad fetaost på toppen. Grilla/stek en köttbit till. MUMS! Sallad med förstås!
När jag kokar grönsakerna eller kokar gröt har jag vanligt salt, på maten alltid örtsalt. Ibland örtsalt när jag kokar grönsakerna men aldrig i gröten.
Idag vägde jag mig för första gången på gymmet sedan invägningen! Har gått ner 7,4 kg på 3 veckor så jag är nöjd
Så det är bara att försöka stå ut ett par veckor till på helfart! Måste säga att det är jobbigt, är fortfarande hungrig ofta... men försöker tänka att det trots allt är värre att vara överviktig, att riskera sin hälsa osv...
Hej på er - här har ni dessertören ;) Har gått på Nutrilett i 9 dagar nu o tappat 6 kg! Ska fortsätta 3 dagar och förhoppnings vis ta lite till så att det inte gör nått att jag går upp 2-3 kg när jag börjar äta igen. Jag tror att det mesta jag gått ner nu är vätska, jag har ju varit grymt saltsugen nu i sommar o ätit en hel del salt på maten, lagt in saltgurka, oliver, salta ostar osv. Jag vet att man inte ska göra det, men jag har inte tänkt så mycket på det som ett beroende som sockret, men nu ska jag verkligen försöka undvika båda...
Men nu väger jag mindre än någonsin och ser rätt tagen ut - kan behöva lite vätska innanför skinnet ;)
Är det någon som äter protein-pulver-drinkar som mellanmål? Jag vet att man kan ta XV soppor eller deras bars, men allt är ju en ekonomisk fråga... Vilket märke använder ni isf? Jag skulle vilja ha något som jag snabbt kan ta till vid "krislägen"...
Hej Allihopa!
Detta är mitt andra försök o komma igång med helfarten igen :) Jag gick på helfart i 3 månader förra året, tappade runt 25 kg och nu ska jag ta tag i mina sista 25 ung. Jag har gått en vecka nu och har tappat 4,7kg! mitt mål är 80kg den 1 december! Vad har ni kvar o tappa? Hur mycket har ni tappat och på hur lång tid?
Vågen visade 7,1 kg minus på 2 veckor! Nöjd är jag med det! Dryga 5 kg var fett enligt vågen.
Efter det tränade jag på gymmet men uj vad svag jag är nu under helfarten. Det går verkligen inte att ta i som jag är van vid. Men men, det viktiga är väl att man rör sig.