• Svar på tråden xtravaganza
  • Månefrost
    Klunsen111 skrev 2010-03-11 13:03:52 följande:
    Vi räknar ingenting på vårt Viktcenter. Det hade ju varit bra att lära sig, eller??Jag ska på min andra Lifetime-träff i kväll samt köra ett träningspass. Har inte tränat sen i fredags för det har inte gått att få ihop. Ska nog väga mig med. Sist hade jag ju gått upp 0,6kg och är såå rädd för att ha hamnat i en bestående uppåtgående svacka eller vad jag ska kalla det. Får väl se...
    Lycka till ikväll! Jag ska själv på min 6:e träff ikväll (av de första 12)
    Isak 060117 & Lowe 081130
  • BHJE
    Månefrost skrev 2010-03-11 07:04:21 följande:
    Tack för att jag får vara med här hos er Vi har den nya, Malena. Hon är helt kass och kan inte särskilt mycket om näringslära, rör ihop hur man ska räkna ut hur mycket man får äta på hel fart och kan sällan eller aldrig svara korrekt på våra frågor. Efter mitt socker/fett återfall igår börjar jag köra på helfart igen...då finns det inget alternativ.
    Det vet jag inte vem det är. Tråkigt om det inte känns bra med coachen eftersom det är A o O för att man ska palla med sin resa. Man ska ju ha nytta av att gå på gruppmötena och då är det ju viktigt att man känner ett förtroende för just coachen. Hur menar du med "hur mycket man får äta på helfart"? På helfart är det tre påsar som man sen, om man vill, kan dela upp till fler måltider. Menar du kanske halvfarten? För det är ju viktigt att hon har koll på eftersom det gör sjukt mycket för den fortsatta resan sen att man redan nu pratar om halvfarten, får ett grepp om hur den funkar osv.
  • BHJE
    Klunsen111 skrev 2010-03-11 13:03:52 följande:
    Vi räknar ingenting på vårt Viktcenter. Det hade ju varit bra att lära sig, eller?? Jag ska på min andra Lifetime-träff i kväll samt köra ett träningspass. Har inte tränat sen i fredags för det har inte gått att få ihop. Ska nog väga mig med. Sist hade jag ju gått upp 0,6kg och är såå rädd för att ha hamnat i en bestående uppåtgående svacka eller vad jag ska kalla det. Får väl se...
    Jag "klagade" ju på att jag fortsatte gå ner men nu i måndags hade jag gått upp 0,5 så jag hoppas att det är mitt pendlarmått; ett halvt kilo ner sen upp osv
    Lycka till ikväll.
  • Månefrost

Det var halvfarten jag menade och upptrappningen. Jag var inte riktigt säker på om man skulle öka keso mängden på morgonen under dag 2 och 3, men tyckte det skulle vara konstigt om man inte gjorde det. Ringde och pratade med Malena som hävdade bestämt att det stod klart och tydligt i boken hur man skulle äta och att man bara skulle äta ett ägg och två msk keso på morgonen under hela upptrappningen. Ringde lite senare för att höra med en annan konsulent och man skulle ju öka till 1,5 dl under upptrappningen...suck. M kan inte heller skilja på vänster och höger hjärnhalva, vet inte hur man räknar ut vilken kalorimängd man bör äta för att fortsätta gå ner i vikt etc. Kan bara säga att det är flera i min grupp som är missnöjda!

• Månefrost

Mozilla: Jag ska träffa Jenni ikväll!

• Månefrost

Var på träff med en ny konsulent idag. Vilken skillnad det var. Som natt och dag ungefär. Jag vill byta grupp NU!

• BHJE

Månefrost:

Vad är det för en butter apa?? Klart att man ska öka upp keson. Förstår att ni är missnöjda, jag menar..det är ju inte direkt gratis att vara medlem på XV heller och då vill man ju få svar på sina frågor, känna ett förtroende för sin coach osv. Finns det ingen möjlighet för dig att byta grupp? Vad jag förstod var det fler grupper som startade samtidigt denna gång.
  • Klunsen111

Tack för era svar!! Jag verkar inte känna om jag går upp eller ner längre. Trodde verkligen att jag hade gått upp men det visade sig att jag gått ner 1,6kg. Känns lite konstigt att inte kunna lita på sin egen känsla men samtidigt är jag ju glad. Bara det att jag ligger under målvikten med tre kilo så nu får jag inte gå ner mer. Måste handla hem massa bra ingredienser nu för det känns tomt i skåpen.

• Månefrost

Mozilla: Jenni skulle kolla hur de andra grupperna såg ut och återkomma till mig. Hoppas, hoppas!

Klunsen111: Grattis!

• emsson

Härligt Klunsen111 vad skönt! Jag ska ha dig i åtanke och hoppas att jag har lika fel som du denne vecka. Jag har ju börjat äta och gjort upptrappningsveckan nu och de känns ju som att man säkert går upp eftersom man äter nu men å andra sidan så borde man ju inte de eftersom man äter lite och rätt! Ja vi får se...nervös e ja då iaf! Min coach sa iaf att de är troligt att vågen visar 1kg upp pga av att jag samlar vätska då jag börjar äta igen...Hur gick de för er andra då ni började äta? Visade vågen upp eller ner??? Nyfiken!

Svar på tråden xtravaganza