• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Minnie7 skrev 2011-02-28 18:34:39 följande:
    Fast det funkar faktiskt här ändå Hon kan sitta i sängen, och har tänt lampan, men sitter där snällt tills vi kommer in... Hur skönt som helst!
    Skönt Det skulle INTE fungera här om han kunde kliva upp själv  
    Alexander 090210
  • Liddi

Lex brukar sitta på toan en stund ibland men han fattar nog inte vad han ska göra där. Han tycker bara det är lite kul att sitta där eftersom han sett mig sitta där När han tycker att han är klar så sträcker han ut armarna och vill ha hjälp att komma ner. 

Alexander 090210
  • Liddi

vi har nog inte koll förrän vid 3 år tror jag...

Alexander 090210
  • Liddi
    Nainen85 skrev 2011-03-06 20:22:43 följande:
    Benjamin kissade i pottan idag..! Nyss.
    Han har intevarit intresserad av potta innan...
    Är en stolt mamma idag
    Å förstår att du är stolt  
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-03-16 19:53:02 följande:
    Ngn fler som har barn som inte pratar än?
    Lex babblar heeela tiden men man förstår knappt ett or Han bryr sig bara om att lära sig ord som buss, bil, tåg, traktor osv...har det inte hjul så är det inte värt att pratas om tydligen  
    Alexander 090210
  • Liddi

Lex grejar åxå så med sina bilar...parkerar på rad och har sig  

Här heter alla fortfarande mamma...även pappa kallar han det. När någon nyser säger han achooo  

Alexander 090210
  • Liddi
    happy 78 skrev 2011-03-17 19:30:49 följande:
    Ok va bra. De jag frågat känner inte alls igen den koncentration och ordningssinne som jag beskriver och jag har själv inte sett det förr med så små barn men då är de två i alla fall
    jasså..jag har inte ens frågat folk om de brukar göra så Han är väldigt ordningssam med det mesta, allt ska stå på sin plats och ibland när han är på väg till sängen på kvällen får han syn på leksaker på golvet som han måste lägga på "rätt" plats först Fast självklart har han även sina dagar då han är helt tvärtom åxå  
    Alexander 090210
  • Liddi
    mmmiikaela skrev 2011-03-17 20:42:34 följande:
    På måndag ska miliam göra en gastroskopi under narkos, usch!
    nej men usch stackarn...skönt att han får narkos iallafall, jag har gjort det flera gånger när jag var yngre och jag minns fortfarande hur hemskt det var...
    Alexander 090210
  • Liddi
    mmmiikaela skrev 2011-03-17 20:47:19 följande:
    jaa, dom gör ju alltid med narkos på så små barn, de är rutin, de får inte göras i vaket tillstånd. de är ju iaf bra, men läskigt!
    men han har ju varit sövd förut så de ska nog gå bra.
    ja såklart det kommer gå bra
    Alexander 090210
  • Liddi

Gillar era ungar åxå siffror och bokstäver? Lex är helt galen i klockor...pekar och blir helt till sig och är man på apoteket så blir han lyrisk över de där skärmarna som piper till när de ändrar turnumret. Han fick en jättefin sagobok i julklapp men det enda han pekar på i boken är sidnumren nere i kanten. Även husnumren här på gatan är fantastiska Nu börjar han även gapa över skyltar med text som man ser ute och så...och när vi handlar på ica maxi står det mejeri med stora bokstäver vid just den avdelningen och där pekar han alltid och börjar babbla på sitt eget lilla språk...

Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5